eerdere gebeurtenissen aanvoelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mas_

eerdere gebeurtenissen aanvoelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 15:46

Haaay Doei!

Toen ik pas met mn verzorgpony over de 'Sportlaan' reed begon ze opeens heel raar te doen. Ze wilde niet vooruit, was alleen maar aan het steigeren en liep zich helemaal druk te maken. Het kwam zomaar uit het niets ze was de hele rit braaf geweest en opeens begon ze.
Die avond had ik het erover met een vriendin en die vertelde dat er een paar (ong. 20) jaar geleden een erstig ongeluk is gebeurt met een paar paarden die daar ook zijn overleden.
Dit heeft me toch aan het denken gezet omdat haar paard en mn vorige verzorgpony daar ook al raar deden.
Kunnen paarden zoiets aanvoelen?
Ik denk zelf dat het best waar kan zijn maar zeker weten weet ik het ook niet. Misschien is het gewoon toeval.
Wat ik jullie mening hierover?

Groetjes Masjenka
Laatst bijgewerkt door Tessa op 12-10-07 07:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: onzinnige poll verwijderd

dolor

Re: eerdere gebeurtenissen aanvoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:20

ik denk het wel. ze merken het. paarden hebben daar denk ik toch een zesde zintuig voor.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:24

Zou kunnen, maar 20 jaar geleden lijkt me sterk.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:39

Ik ben daar denk ik te nuchter voor en heb dus nee gestemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:42

Misschien werkt het net zo als bij mensen. De een voelt het wel en de andere weer niet.

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:49

Heb ook ooit eens zoiets gehad... Maar dan niet met overleden paarden maar iets anders. Super fijne rit en toen ineens op de terugweg niet meer verder willen, terwijl die van mij feilloos de weg naar huis weet... Hij wilde PERSE de andere kant op. Heb 5 min geprobeerd en me toen gerealiseerd dat als hij echt niet wilde hij miss zijn redenen daarvoor had omdat hij nou eenmaal nooit staakt. Ik ben een stuk met hem teruggereden waar hij heen wilde, en toen weer omgekeerd in de goede richting huis en toen ging hij ineens wel. Heel apart, maar ik ben ervan overtuigd dat hij ons die dag ergens voor behoed heeft (miss een grote vrachtauto op kruispunt oid, je weet het nooit Bloos ). Hij heeft na die keer nooit meer ergens gestaakt, dus hij had er echt zijn redenen voor. Dus ik zou goed op je pony haar intuïtie letten, en op je eigen natuurlijk... Knipoog Maar let wel op dat het geen staken wordt natuurlijk Knipoog

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:54

Het kan zijn dat het daardoor kwam, maar evengoed omdat het een gevaarlijke plaats is hoor Lachen ik geloof wel dat ze het aanvoelen als er iets niet in de haak is.

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:06

Ik heb nee gestemd.

20 jaar is sowieso een verschrikkelijk lange tijd, en als het al zou kunnen dan zou ze daar zelf getuige van moeten zijn geweest of bij betrokken zijn geweest.

Iets wat een paard zelf overkomt vergeet het van z'n leven nooit. Mijn verzorgpaard (ex-grand-prix merrie) is nu 19 jaar oud, maar heel vroeger een keer van achteren aangereden door een flinke bestelbus. Zelfs nu, vandaag de dag, reageert ze ontzettend angstig als ze een grote bestelbus of vrachtwagen ziet op honderden meters afstand.

Dat kan dus wel.

Maar zonder dat zij erbij geweest is "iets" aanvoelen wat vroeger ooit met een ander paard gebeurd is... ? Verward

Nee, daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in.

En wat het zgn. 6e zintuig betreft... JA !!! daar geloof ik ook wel in, maar dan wel in de "tegenwoordige tijd", het "heden".

Knipoog

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 14:25

bedankt voor jullie reacties Lachen
jammer genoeg is dit een onderwerp waar eigelijk niet echt een antwoord op is.
de 1 denk van niet de ander van wel
vind het wel leuk om jullie mening te weten

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 01:08

Wie zegt dat je paard een signaal opving, en niet jij ?

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 15:12

het was mijn vraag of ze dat kunnen. ikzelf heb niet wat gemerkt
of bedoel je het niet zo?

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:38

ik denk dat ze bedoelde dat jij juist iets voelde waar je op reageerde, maar je er zelf niet bewust van bent dat je het voelt.