Ik zit met nogal een redelijk groot probleem. Ik heb al een jaar of vijf een eigen pony, Falco. Nu sinds een korte tijd breekt hij altijd uit. Omdat de stroom op de draad tijdelijk niet werkte, kon hij er dus gemakkelijk uit. Dit deed hij door bij de enkele draden eronder door te kruipen. Soms wrong hij zich er gewoon tussen. Bij ons in de wei kan hij niet weg, hij kan gewoon op het domein rondlopen dus op zich is dat niet zo erg. Maar nu staat er op dat domein ook nog een paard, in een andere wei. Hij heeft het dus in zijn hoofd gehaald om naar daar te trekken, en is dus op één of andere manier in die wei gesukkelt. Voor de paarden was het natuurlijk niet zo erg, maar voor ons wel. De eigenaar van het paard heeft liever dat het paard alleen staat omdat ze anders vervelend wordt.
Nu heeft mijn papa de stroom gemaakt, er staat redelijk veel stroom op nu, maar toch loopt hij er nog dwars doorheen. We hebben bij elke enkele draad, een draad onder gespannen zodat hij er niet meer onder zou kunnen, maar tevergeefs. Van de stroom op de draad trekt hij zich niets aan.
Ik heb hem nu op stal gezet, want het was echt niet meer leuk. Voor ons niet, en niet voor de andere eigenaar. Maar nu is mijn vraag, weet er soms iemand nog iets dat ik kan doen om hem enigzins in zijn weide te houden? Een houten omheining is uitgesloten want het is ons domein niet.
En als het niet betert, moet ik overwegen om hem te verkopen.
Dus als er iemand hier een oplossing voor weet, posten maar! Het zou een enorme hulp zijn!

Alvast bedankt!
Groetjes Yana

als je dat goed voelt... dan weet je in ieder geval dat de stroom er goed op staat! (maar leuk is anders)