Érg pittige Arabier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Érg pittige Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:37

Dat Arabieren wat meer pit hebben dan gebruikelijk, is over het algemeen wel bekend volgens mij (overigens geldt dit niet voor alle Arabieren).
Mijn vriendin heeft voor haar 13de verjaardag een jonge Arabier gekregen (weet precieze leeftijd niet).
Volgens de vorige eigenaar was het beeste pas een paar maanden onder het zadel, en dat sprak mijn vriendin wel aan, en na veel ruzie met haar ouders, omdat die het onveilig vonden, heeft ze het dier gekregen.
Het was met geen mogelijkheid in de trailer te krijgen, vooral haar ouders dachten toen al, waar zijn we in godsnaam aan begonnen.
Toen ze haar eindelijk in de trailer hadden gekregen, werd ze zo wild, dat het onmogelijk was om op toegestane snelheid te rijden.
Toen ze eindelijk aangekomen waren bij mijn vriendin haar stal, kwam het ook nog eens dat ze er niet meer uit wou.
Ze merkte namelijk dat ze op een ander terrein was.
Toen ze eindelijk eruit hadden gekregen, sloeg ze op tilt, en hebben ze haar met moeite het weiland in gekregen.
Toen ze eindelijk gekalmeerd was, probeerde mijn vriendin de wei in te gaan, maar toen werd ze weer zo wild, en rende ze recht op mijn vriendin af, die gelijk weer het weiland uit is gegaan.
De volgende dag was het dier ietwat gekalmeerd, na een nacht op het weiland doorbrengen.
Toen hebben ze haar binnen gekregen.
Daar heeft ze toen een paar dagen met veel liefde rondgehangen, en ja hoor, het vertrouwen begon te komen.
Mijn vriendin sloeg echter wat door.
Ze is na een paar dagen gaan rijden, terwijl het vertrouwen daar dus echt nog niet genoeg voor was (het was namelijk zo'n pittig paard).
Toen mijn vriendin haar opgezadeld en wel in de bak had gezet, was ze heel zenuwachtig, wat haar paard merkte.
Ze reed overigens zonder cap en veilig schoeisel, wat haar eigen keuze was.
Ze is gewoon gaan rijden, tegen de zin van haar ouders in.
De eerste keer ging het nog wel goed, maar ze moest wel veel moeite doen met het inhouden van het paard.
Toen ze de dag daarna het zelfde probeerde, viel ze.
Het paard was zó energiek, dat ze het niet kon houden, en toen ze een serie bokken voorgeschoteld kreeg, maakte ze een soort lancering.
Daardoor is ze heel angstig voor het paard geworden.
Toen haar instructrice van de manege waar ze rijd probeerde haar over haar angst te helpen, heeft dit niet zo geholpen.
De instructrice zou haar gelongeerd hebben, en toen zou het dier helemaal losgeslagen zijn, mijn vriendin was volgens mij blijven zitten, maar ze bleef heel angstig, want het dier was té energiek.
Nou zit mijn vriendin hier dus heel erg mee.
Ze wil het beessie niet verkopen, want het is wel een schat van een dier.
Op stal toont ze helemaal geen problemen, maar zodra ze ook maar een stap buiten haar stal zet, wordt ze druk, en wordt mijn vriendin bang.
Haar verkopen vind zij dus geen optie.
Nou wil ik jullie hulp vragen.
Er zullen hier heus wel wat ervaren bokkers rondsurfen, die weten wat voor advies ze geven.
ik heb 2 vragen die ik daarom graag beantwoord zou willen hebben;

1. Heeft iemand hier ervaring mee en wat moet mijn vriendin ermee?.
2. Kan mijn vriendin iets doen waardoor het paard minder energiek wordt, en misschien zelfs beter gaat gehoorzamen? (denk aan Aangespannen Rijden, Vrijheidsdressuur etc.)

Bedankt voor de moeite van het lezen van dit verhaal, en alvast bedankt voor het geven van goed advies, ik en mijn vriendin zullen hier heel blij mee zijn Lachen

Shattered

Re: Érg pittige Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:44

Ik zou het paard voor het rijden longeren, hij is nog jong en kan hij even zijn energie kwijt. Als hij echt niet meer te houden is, wegbrengen naar een africhtstal of verkopen.. (vind het echt roekeloos om op een jong energiek beestje zonder cap te gaan rijden Boos! )

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:48

Eigenlijk ben ik voor verkopen, dit paardje is duidelijk neit geschikt voor het meisje en zij heeft niet genoeg verfantwoordelijhkeid om er mee om te gaan (draagt geen cap, luistert niet naar ouders).
Als dat echt geen optie is kun je gaan grondwerken. Koop er een goed boek over en volg alle oefeningen om de beurt een voor een. Veel geduld nodig, maar als ze het paardje per se wil houden, moet ze dat ervoor over hebben.
Je kunt natuurlijk ook gewoon op zoek gaan naar een haf of fjord waar ze wel mee overweg kan; die zijn veel koeler en hebben niet dat arabierentemperament.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:03

Ofwel heel goede begeleiding gaan zoeken en samen de angst voor de pony overwinnen en haar handelbaar maken.
Ofwel naar iemand brengen die ermee kan omgaan/africhtingsstal en nadien de pony terugnemen.
Ofwel verkopen aan iemand die er wel mee kan omgaan.

Andere mogelijkheden zie ik hierin niet. Als ze hieraan in haar eentje begint, wordt het alleen maar erger omdat ze bang is. Ziet ze verkopen echt helemaal niet zitten dan staan oplossing 1 en 2 nog open. Persoonlijk zou ik voor 1 kiezen omdat ze zo zélf ook een goede band met de pony kan opbouwen. Bij 2 nadien ook, maar het is toch weer wat anders. Als je het samen kan doen zal er op het einde van de rit zoveel wederzijds vertrouwen zijn... Maar de weg is lang. En je kan het einde alleen bereiken (uiteraard zal dit met vallen en opstaan zijn) als je zeer goede begeleiding inschakelt. Schaf eventueel wat boeken aan over paarden en gedrag en/of grondwerk. Het capgedoe en niet willen luisteren naar de ouders vind ik ook helemaal onverantwoord. Dit getuigt van zeer weinig respect voor de ouders (ja ook cap, want de ouders willen het niet) terwijl die toch alleen maar het beste met haar voorhebben. Verder weet je niet hoe dit dier beleerd is of wat het allemaal heeft meegemaakt, hou dat maar erg goed in je achterhoofd!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:09

verkoop toch het is duidelijk dat het meisje het verstand en de kwaliteit nog niet in huis heeft voor zo'n pittig beestje er komen echt ongelukken van hoor!

theire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:11

Ik zou persoonlijk adviseren om toch het paard te verkopen, want dit paard is gewoon geen geschikte keuze voor je vriendin geweest.
Afscheid nemen van een paard waar je van houd is moeilijk maar dit paard heeft een ervaren ruiter nodig en je vriendin een paard dat haar haar zelfvertrouwen kan teruggeven.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:17

Geef dan ook niet zo'n juffertje aan iemand die blijkbaar niet genoeg ervaring met paarden heeft.
Groen + groen = bont en blauw.

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:21

Ook ik zou zo'n paard verkopen.
Als je dat niet wil laat hem dan bijvoorbeeld rijden door een ervaren iemand.
Of zoek een train(st)er die hem een paar keer traint.
Longeren voor het rijden heeft niet veel nut
Als je het paard rustig rijd heeft hij zo weer genoeg engerie om weer een uitbarsting geven en ik denk niet dat je vriedin zo snel er hard op gaat rijden.
Misschien helpt het ook met een ander paard bij in de bak.Misschien wordt hij dan wat rustiger en ziet hij hoe het moet.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:22

Ik zou zeggen aan de ene kant houden met intensieve begeleiding. Ik zou zeker grondwerk adviseren maar dan wel ook onder begeleiding van iemand die weet wat hij moet doen en hoe hij/ zij het je vriendin duidelijk kan uitleggen.

Arabieren staat er om bekend engergievol te zijn en zeer intelligent en waar met veel respect mee moet omgegaan moet worden ( ik zeg hierbij natuurlijk niet dat er niet met andere rassen met respect om gegaan moet worden dat verdient elke paard uiteraard!! ). Het arabische ras is zeer fijngevoelig en daar moet je mee weten om te gaan.

Een andere optie is natuurlijk verkopen maar zoiets raad ik niet snel aan.

Het is moeilijk te beoordelenvanachter een beeldscherm..
Wat is het een merrie/ ruin/ hengst?
Hoe oud?
Heeft ze hem laten keuren?
Is hij ook tevens nagekeken qua passen van het tuig en of er niet iets verkeerd zit in het lichaam..
Voer?
Verdere informatie over het paard....

Want er is nu wel verteld over wat het dier allemaal gedaan heeft maar weinig echt over het paard zelf...
Ik denk niet dat de fout bij het paard ligt, wat ik na het verhaal lezen wel de indruk krijg wat er gedacht word

Longeren heeft denk ik geen nut.. Het paard moet geestelijk op zijn gemak zijn om het lichamelijk ook goed te doen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:31

Dit ligt inderdaad absoluut niet aan het paard maar aan de stomheid van je vriendin, en eigenlijk ook van haar ouders. Zo'n dier koop je niet voor een 13-jarige die geen enkele ervaring heeft met eigen paarden en dus al evemin met arabieren. Me dunkt dat je als ouder nog altijd zulke beslissingen voor een kind maakt en dan toch toegeven 'voort dochterke'

Denk dat de beste optie voor het paard is, als het bij een ervaren ruiter terecht komt, en voor je vriendin een wat rustiger dier.

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:50

ik zou toch ook kiezen om het beestje te verkopen,
het mag dan misschien wel lief zijn,...
de ruiter is niet gelukkig en het paard ook niet.
er bestaan veel andere die paarden die net zo lief zijn, maar een tikkeltje meer naar haar niveau...
het is duidelijk dat dit meisje erg koppig was en daar moet ze nu de gevolgen van dragen...
Hoe jammer het ook is... Verdrietig afscheid nemen is niet leuk.. dat weet iedereen

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:04

Ik zou gaan voor verkopen
Dat meisje vind het niet leuk en is bang.
En de pony wordt zo ook verkloot. Sorry maar zo zie ik het.. Dat beesie raakt ook al zijn vertrouwen kwijt in het rijden. Of is het al kwijt.
Er zijn genoeg mensen die genoeg geduld hebben met het paardje.
Ik vind het er onverantwoord hoe ze nu met hem omgaat , Zonder cap en geen vertrouwen. Daar komen de grootste ongelukken van.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:11

zorg eerst dat je vriendin haar vertrouwen in paarden terug krijgt op een rustig paard onder goede begeleiding. ga ondertusen weer opnieuw met het paard beginne.dus opnieuw leren longeren en opnieuw gaan rijden doe dit alles erg rutig aan en zorg dat je eerst het vertrouwen hebt van het beestje.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:22

Wat naar voor jouw vriendin dat dit zo heeft moeten lopen. Ze is duidelijk niet verstandig bezig geweest, en dat heeft de basis tussen haar en haar paard geen goed gedaan.
Ik denk dat het het beste is om het paardje te verkopen. Als jouw vriendin tot nu toe al heeft laten zien dat zij het moeilijk vind om het geduld op te brengen voor dit paardje (en daarbij de veiligheid uit het oog verloor), zal dat niet gemakkelijk goed komen. Op dit moment is het nog mogelijk om een goede baas voor hem te vinden. Als er nog langer mee wordt aangerommeld wordt dat steeds moeilijker, en dat is niet in het belang van het paard. Het zal heel zwaar zijn voor jouw vriendin om afscheid te nemen, maar het is waarschijnlijk het beste voor beiden. Succes Haha!

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 00:06

Met een Arabisch Volbloed moet je weten om te gaan.

Het is precies wat Maysie zegt. Arabieren staat er om bekend engergievol te zijn en zeer intelligent en waar met veel respect mee omgegaan moet worden. Je vriendin kan haar paard duidelijk niet alleen aan en zal zeker gebaat zijn bij (professionele) hulp.

Succes verder!

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 00:26

Redrumfox schreef:
Geef dan ook niet zo'n juffertje aan iemand die blijkbaar niet genoeg ervaring met paarden heeft.
Groen + groen = bont en blauw.

ik denk ook dat dit niet zon beste combi is.... zoek goede hulp!!!
maar redrumfox....
mijn paardje en ik waren ook groen en groen (en ik heb best een pittig paard, maar wel gooudeerlijk maar goed ) en in ons geval is het
groen en groen werd best wel mooi! Lovers een goede band, en een verkeersmak paard, en dressuurmatig steeds beter.... (zie topic dat in mijn profiel staat vermeld, ik weet dat we , vooral ik nog veel moeten leren, maar het is best redelijk voor een groene combi. Heb haar nou vier jaar en ze was in 1 week zadelmak gemaakt voordat ik haar kreeg...
je maakt het jezelf wel moeilijk(er) , maar het kan dus ook heel goed gaan hoor! nou ben ik ook niet zo bang aangelegd gelukkig, je moet wel lef hebben en vertrouwen in elkaar... want uitprobeerfasen genoeg natuurlijk... Lachen

Maar tegen TS: zoek goede hulp. Besteed desnoods een tijdje uit. Heeft ze een instructrice die haar kan helpen?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 01:15

Iemand van 13 vind ik wel erg jong om zoiets helemaal zelf op te lossen.. Aan de andere kant, het hangt er ook van af hoe stevig je vriendin in haar schoenen staat. Van een moeilijker paard kun je veel leren maar niet als je je snel bang laat maken. Ik zou eerst helemaal niet gaan rijden maar een aantal maanden alleen maar longeren en wandelen zodat zijn gedrag voor haar beter voorspelbaar is en ze er mee om leert gaan, en hem daarna eens door een beroepsruiter laten rijden voordat ze er zelf op gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:26

Maysie schreef:
Ik zou zeggen aan de ene kant houden met intensieve begeleiding. Ik zou zeker grondwerk adviseren maar dan wel ook onder begeleiding van iemand die weet wat hij moet doen en hoe hij/ zij het je vriendin duidelijk kan uitleggen.

Arabieren staat er om bekend engergievol te zijn en zeer intelligent en waar met veel respect mee moet omgegaan moet worden ( ik zeg hierbij natuurlijk niet dat er niet met andere rassen met respect om gegaan moet worden dat verdient elke paard uiteraard!! ). Het arabische ras is zeer fijngevoelig en daar moet je mee weten om te gaan.

Hoe oud?
Is hij ook tevens nagekeken qua passen van het tuig en of er niet iets verkeerd zit in het lichaam..
Voer?

Want er is nu wel verteld over wat het dier allemaal gedaan heeft maar weinig echt over het paard zelf...
Ik denk niet dat de fout bij het paard ligt, wat ik na het verhaal lezen wel de indruk krijg wat er gedacht word

Longeren heeft denk ik geen nut.. Het paard moet geestelijk op zijn gemak zijn om het lichamelijk ook goed te doen..

Bedankt voor alle reacties, ik merk er toch wel uit dat de meeste voor longeren, grondwerken of verkopen zijn.
Even als antwoord op dit bericht;

Het is een merrie, heb ik me laten vertellen.
De leeftijd weet mijn vriendin zelf ook niet precies, maar het was nog een jong dier, ik schat een jaar of 4.
Ik heb geen flauw idee...
Ze heeft nieuw tuig aangeschaft, en samen met haar instructrice gekeken of het past, en het paste allemaal perfect, tevens heeft ze onder het zadel een dikke pad liggen, waardoor het zadel dus eigenlijk bijna geen schade kan aanrichten.
Volgens mij krijgt ze na het rijden altijd wat museli, en 's ochtends en 's avonds hooi, verder af en toe bix geloof ik, maar het weiland wordt haar voerplek, daar moet ze haar voer uit gaan halen na een poosje.

Groen + Groen betekend inderdaad niet altijd bont en blauw, ik ken genoeg onervaren mensen die nu een geweldige band hebben met hun toch wel drukke paard.
Maar in dit geval wordt het inderdaad wel bont en blauw.
Ik zal mijn vriendin adviseren een leuke koudbloed te kopen, dan kan ze later altijd nog, als ze meer ervaring heeft, opnieuw gaan zoeken naar een drukker paard.
Verder voelt ze zich vrij aangevallen (schat ik) als ik dat haar breng, ze zal er niet blij mee zijn dat ik het haar vertel, maar zelf voelt ze prima dat het wel zo is.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:22

Natuurlijk is het geen leuk nieuws om aan te horen. Maar ik vind het heel dapper van jou, dat je het toch gaat vertellen. Vertel haar maar dat je het doet uit bezorgdheid, en dat je haar een eigen paard natuurlijk hartstikke gunt.
Veel succes Haha!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:31

Moedig dat je het gaat vertellen! Ik zou zeker ook met haar ouders gaan praten. Als ze nu al bang is gaat ze er ook geen plezier in krijgen met dit paardje en kan ze veel beter een paardje kopen die rustig is en al wat ouder en al heel wat heeft geleerd. Daar krijgt ze echt veel meer plezier van ipv allerlei frustraties en valpartijen en angsten!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:12

peaches_ schreef:
Maysie schreef:

Hoe oud?
Voer?

Bedankt voor alle reacties, ik merk er toch wel uit dat de meeste voor longeren, grondwerken of verkopen zijn.
Even als antwoord op dit bericht;

Het is een merrie, heb ik me laten vertellen.
De leeftijd weet mijn vriendin zelf ook niet precies, maar het was nog een jong dier, ik schat een jaar of 4.
Ik heb geen flauw idee...
Ze heeft nieuw tuig aangeschaft, en samen met haar instructrice gekeken of het past, en het paste allemaal perfect, tevens heeft ze onder het zadel een dikke pad liggen, waardoor het zadel dus eigenlijk bijna geen schade kan aanrichten.
Volgens mij krijgt ze na het rijden altijd wat museli, en 's ochtends en 's avonds hooi, verder af en toe bix geloof ik, maar het weiland wordt haar voerplek, daar moet ze haar voer uit gaan halen na een poosje.

Groen + Groen betekend inderdaad niet altijd bont en blauw, ik ken genoeg onervaren mensen die nu een geweldige band hebben met hun toch wel drukke paard.
Maar in dit geval wordt het inderdaad wel bont en blauw.
Ik zal mijn vriendin adviseren een leuke koudbloed te kopen, dan kan ze later altijd nog, als ze meer ervaring heeft, opnieuw gaan zoeken naar een drukker paard.
Verder voelt ze zich vrij aangevallen (schat ik) als ik dat haar breng, ze zal er niet blij mee zijn dat ik het haar vertel, maar zelf voelt ze prima dat het wel zo is.

Ik zou hem eerst maar eens laten schatten naar leeftijd..

Om aan te raden een koudbloed te kopen ok maar die zijn ook niet altijd braaf.. En ik ken ook heel wat volbloedjes die heel braaf en fijn zijn.. Een goeie basis is gewoon zeer belangrijk .. Begin opnieuw vanaf de grond.. Wie zegt dat dit paardje een goeie basis heeft, misschien wordt het paardje verkeerd begrepen doordat er hiervoor misschien met onkunde is omgegaan.. Een paard koop je in mijn ogen niet 1,2,3 je moet basisi kennis hebben bij een jong paard en goed verstand... weet je iets niet snap je iets niet zoiets moet je vragen.. Anders gaat iets alleen maar ten schande van het paard of pony. Dus ik raad aan begin (of raad haar aan) op nieuw en doe alles rustig aan bevestig alles goed bij het paard.. Grondwerkoefeningen en bijv, targetten tussendoor om zoveel intresse en de intressantheid in de training te houden. Longeren voor het rijden ben ik zo niet echt voor je gaat een probleem omzeilen en je lost niet het in feitelijke probleem op. Door elke keer maar het probleem te omzeilen ga je uiteindelijk het echte probleem vergeten...

Een perfect zadel is er niet meteen een perfect zadel is een zadel aangepast naar de rug van een paard met daarbij de nodige aanpassingen in de vorderingen van de training door de spiergroei..

Een dikke pad zegt weinig ok het bied misschien bescherming in vele gevallen maar kan het ook schade aanbrengen... Neem nou de scapenbontjes onder het zadel onder een goed passend zadel is dat niet nodig want hierdoor verklein je juist weer de ruimte op de rug bij het zadel.. Waardoor het zadel in feite weer minder past dit zelfde geld voor te dikke pads Knipoog.
Verder waarom mueslie --> dit voert de energie alleen maar aan..
Laat haar goed kijken naar het voer wat zit erin. Zorg gewoon voor goed kuil/ hooi.. En geef wat brok bij.. Ik weet niet precies wat het doel is voor het paard maar als het gras de hoofdbehoefte voor bijvoorbeeld sport wordt dan kan je toch snel tekorten krijgen aan mineralen ect ect..
Daarom is een goed voerschema zeer en dan ook zeer belangrijk zowel voor lichaam en geest van het paard.

Praat gewoon rustig met je vriendin.. Als zij dit paard echt wil en dan ook echt dan gaat ze zeer verstandig nadenken.. en dan gaat ze opnieuw beginnen een band op bouwen en daarbij professionele hulp.. Waar ze goed van leert met het paard om te gaan en de basisbeginselen er langzamerhand er duidelijk en goed in te krijgen.. Een paard koop je in mijn ogen en dan doe je er zoveel mogelijk je best voor om het te laten lukken.. Als je er ook daadwerkelijk echt voor wil gaan.. Wil ze dit niet en zou ik zeggen verkopen want bij zulke paarden (hoe ik je verhaal gelezen heb dan he ) Ga je er 100% voor of niet want dat verdient het paardje Knipoog.. Ook voor vertrouwen in haar paard en het paard in haar is dit zeer goed om vanad 0 weer te beginnen vertrouwen in het rijden kan eventueel ondertussen op een ervaren dier..

Succes met haar te praten en ga haar niet dingen toewijzen is mijn tip maar wees eerlijk en geef gewoon hulp/ tips.. Laat je het weten hoe het afloopt... Knipoog Lachen

Welk deel van het land staat het paard?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:46

Nelleke1 schreef:
verkoop toch het is duidelijk dat het meisje het verstand en de kwaliteit nog niet in huis heeft voor zo'n pittig beestje er komen echt ongelukken van hoor!

nee inderdaad. Ik denk ook dat verkopen de beste oplossing is. Voor zo'n paardje moet je veel ervaring hebben. Dat is in deze situatie gewoon te gevaarlijk.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:50

Jmc schreef:
Met een Arabisch Volbloed moet je weten om te gaan.

Het is precies wat Maysie zegt. Arabieren staat er om bekend engergievol te zijn en zeer intelligent en waar met veel respect mee omgegaan moet worden. Je vriendin kan haar paard duidelijk niet alleen aan en zal zeker gebaat zijn bij (professionele) hulp.

Succes verder!

En ook nog eens erg gevoelig voor de spanningen van de ruiter.. Dus als zij angstig is, draagt ze haar spanningen over aan de arabier...
Een arabier is te sensibel om er zo maar iemand op te zetten...

Mijn mening is dus verkopen aan iemand die ervaring heeft met arabieren Ja

sandravanr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:44

idd verkopen aan iemand die met arabieren om kan gaan of zoek goede proffessionele hulp.
zeker als het paardje ook nog zo jong is.

veel succes.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:39

Een Arabier is de droom van ieder meisje. Maar een Arabier is niet per definitie de ideale kinderpony. Een meisje van 13 en een pittige arabier zonder ervaring en begeleiding is "a recipe for disaster" .

Ik vrees alleen dat, als deze pony wordt verkocht, haar ouders niet zo snel een andere pony voor dit meisje gaan aanschaffen.

Groen op groen gaat gewoon zelden goed.