Ze kwam terug als een zenuwepees, wat ze altijd al was alleen nu extreem. Op een gegeven moment werd ik door een stalgenoot gebeld dat ze aan het weven was en niet een klein beetje ook. Gelukkig gingen ze vlak erna het land op en is het niet meer gezien. Wat een oplossing, voor haar, zou zijn tegen het weven is een buitenluik. Nu na een half jaar was madam voor haar doen enorm relaxed. Vandaag was het zover dat ze in een stal kon met buitenluik. Echter werd ik net gebeld door een stalgenoot dat ze het luik dichtdoen want mijn merrie probeerd al bokkend en steigerend door het luik heen te gaan. Hiervoor heeft ze ruim 2 jaar ook in een luikstal gestaan. Ik dacht dat ik nu wat leuks had geregeld voor mijn merrie, tegen haar 'stalondeugd'. Echter na zo een telefoontje weet ik het niet meer. Ik hoop dat het nog gaat wennen, in het begin was ze in haar andere stal ook onrustig. Maar zodra ze wat ziet wat er niet was, zodra er een kleine verandering is, dan is mijn merrie weer weken van slag.
Ook sta ik op een stal waar ook varkensstallen zijn, waar zij ook doodsbang voor is. Na 8 maanden kunnen we nog niet altijd normaal langs de stallen.
In de groep staat ze verder goed, met zadelen/poetsen ook rustig, met het rijden ook betrouwbaar en ontspannen.
Nou zit ik er enorm mee dat ze zon zenuwenpees is, niet goed voor haar en ook niet voor mijn gezondheid
Het is een enorm lieve merrie en ik wil haar voor geen goud kwijt. Maar een oplossing, idee om haar wat rustiger/relaxter te krijgen zou erg welkom zijn. Nu ik er over nadenk bedacht ik me dat er zoiets is als pavo-nerv control?! Misschien moet ik dat eens proberen, want zo is het niet leuk meer.
.