Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

En lekker terug pesten!Tutti_Frutti schreef:Idd soms een flinke brul in de oren gevenEn lekker terug pesten!

Bokkiej schreef:Vriendje uit de wei halen en ergens anders neerzetten?
Huertecilla schreef:Wat een schrikbarende mentaliteit spreekt hier.
Waarom zou dat paard met jou mee wíllen? Wat bied jij dat motiveert iets vóór je te doen.
Je krijgt wat je beloont![]()
hc

Nakisha schreef:Ik zou sowieso je willen aanraden NIET zonder zweepje de wei in te gaan. Het is duidelijk dat deze pony zo zijn eigen ideeen heeft over wat er gaat gebeuren... en hij wil zijn zin doordrijven ook. Hij is zich zo te horen ook prima bewust van zijn eigen kracht.
Het enige wat ik kan bedenken, is gewoon een zweepje meepakken. Doe hem het halster om, en gebruik een longeerlijn ipv. een halstertouw, zodat je zelf voldoende afstand van de pony kan nemen als hij fratsen uit gaat halen. Probeer hem mee te nemen. Steigeren? Tik tegen de buik geven met de zweep. Het hoeft niet hard; laat hem gewoon even schrikken.
Trappen? Terugslaan op het uitschietende been.
Ik weet dat dat niet gemakkelijk is, want het gaat vaak heel vlug. Je mag ook rustig even een flinke brul geven, het gaat erom dat hij zelf even schrikt als hij een actie uithaalt die jij niet wenst.
En bovenal... DENK om je EIGEN veiligheid. Het is belangrijk dat je er zonder kleerscheuren vanaf komt... want dat is het niet waard.

.
Misschien kan je dit eens proberen?