Succesje ´weerstandsloos´

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Succesje ´weerstandsloos´

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 07:51

Wij verweiden elke morgen en avond de paarden. Zowel dit ´heen´ als ´terug´ vinden de paarden blijkbaar een feest en ze rácen altijd om het eerste te zijn.
Hengstlief regelt altijd de ordelijke doorgang het hek uit, doch vanmorgen was hij aan de andere kant van de wei toen ik iets vroeger dan normaal kwam. Zomer dacht slim te zijn en probeerde of ze door het hek kon ´voordringen´.
Ze stak haar kop tussen de planken door en duwen maar. Van afstand riep ik dat dit niet mocht en daarop kwam hengstlief in galop aan om haar te corrigeren waarop ze schielijk haar kop terugtrok en .... met haar kaak achter een plank bleef hangen. Schrik voor pielemans en uiteraard omdat ze ´vast´zatbdus ik hoor de het hout al kraken.
´CAPRÍCHO ´¡STÓP!´en hij stopte en daarna ´Zomer, rustig, blijf....¡SI!´ waarop de situatie bevroor.
Niet in haastige spoed de laatste 30 meter gelopen om haar niet alsnog te laten terugtrekken. ´Kom maar, stapje vooruit, ¡SI!´ Snoet recht en tussen de planken achteruit ertussendoor, klaar.
Ze werd gelijk de wei doorgestuurd door hengtslief Knipoog

Klein maar fijn succesvoorval mbt het weerstandsloos beleren, het ´naar-wijken´.

Het hele setje was behoorlijk opgeladen. Hengstlief voelde zich daarbij érg braaf en wilde extraéxtra bevestiging. Terwijl de dames al ang en breed uitgemaakt hadden wie de snelste was, liep hij nog naast me lovende woorden te verdienen Lovers

hc

ElCid

Re: Succesje ´weerstandsloos´

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 07:54

Dat is een heerlijk gevoel om ze met je paard te kunnen communiceren Haha!

Huertecilla

Re: Succesje ´weerstandsloos´

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 09:49

Ja, erg bevredigend.
We gingen net melken en de paarden stonden achterop het land. Ze waren eerder bij de stallen dan wij Haha!
Nu even Koffie (of thee)! en dan ga ik een paard roepen voor een rit. Weet nu al dat ik er dan twéé meekrijg en na het opzadelen de andere terug moet zetten Knipoog
Kijk ik kán ook gewoon het paard dat ik wil alleen meenemen, maar je krijgt wat je beloont en het is alleen maar tóp dit enthousiasme. Dan loop ik wel een keer extra. Is ook heel gezellig en spelenderwijs beleren OK dan!

hc