wond door deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kepo

wond door deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 20:28

hoi ik heb een regendeken en een winterdeken van het zelfde merk gekocht voor mijn paard en het paste goed alles zat perfekt , hij heeft hem vandaag voor het eerst op gehad met regen , toen ik hem vanmiddag af ging halen schrok ik mij rot , hij heeft een grote wond net boven zijn staart en aan de zijkanten heeft hij op de zelfde plekken aan elke kant ook een wond en ik denk dat het geen schaafwond maar dat het weggeschroeit is door de nylon stof , op stal schrokken ze er ook al van , ben er mee terug geweest waar ik hem vorige week vandaan had gehaald , had foto's op mijn telefoon gemaakt en hun schrokken ze zich ook rot , ik ben er gelukkig wel op tijd bij geweest , ben blij dat ik hem geen rustdag heb gegeven en dat ik er de volgende dag achter kwam want mischien was het dan erger geworden ,

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PRKGLARZ.jpg

ik heb een foto gemaakt van zijn wond
ik heb vele reacties gehoor van amigo deken en dat geloof ik ook best , maar dit had niet mogen gebeuren

Casca

Re: wond door deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:30

Jeetje, dat is wel een behoorlijke wond zeg!! Wat een rare plek om van de deken te komen, weet je zeker dat het van de deken is??

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 20:32

ja het van de deken dit heeft hij nooit eerder gehad afentoe een hoefafdruk maar dat was , hij staat maar met 1 andere paard in de wei en de deken was heel aan de buitenkant en binnen was het een beetje weggeschroeit

sammy07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:12

Zo dat ziet er niet lekker uit!
Zoals ik de foto kan bekijken geloof ik niet dat het van de deken komt.
Heeft je paard niet ergens aan lopen schuren?
Was er iets te zien aan de buiten kant van je deken?
Het is net of de deken is opgelicht en toen pas de wond veroorzaakt is...

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 21:19

vind het ook niet lekker uit zien , er was niks aan de buitenkant te zien en dat vond ik al zo raar en geschopt zijn kan niet want er zat aan allebei de zijkanten op de zelfde hoogte kleinere brandplekjes , heb hem vanmiddag uit de wei gehaald en toen we bij zijn box stonden heb ik de deken er meteen afgehaald. Hij heeft dus nergens tegen aan kunnen schuren.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:19

Ziet er niet best uit die wond. Misschien is jouw paard extra gevoelig voor nylon, het ziet er wel uit als een schuur/ schroeiplek. Een bijtplek lijkt me niet want met zo'n wond had je deken dan ook beschadigd moeten zijn en een bijtplek ziet er toch meestal niet zo uit.
Ik gebruik de Amigo regendeken nu ook al een tijdje, maar buiten het feit dat hij doorlekt bij veel regen, heb ik er verder nooit problemen mee gehad, nooit schuurplekken in ieder geval.

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 21:22

ja ik denk ook dat hij gevoelig voor nylon is , want ik moet ook al met een echte schapenbontje voor mijn singel gebruiken want hij heeft zo een singelwond , maar ik verwachtte dat het goed zal gaan met deze deken het is een sterke deken , maar wat is dan een goeie deken voor een gevoelig paard

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:25

Dat wordt moeilijk denk ik, want je wil toch een ongevoerde? Misschien toch iets met een lichte fleecevoering dan.

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 21:30

ja een zomerdeken, maar had ook de winterdeken van amigo maar durf het nu niet aan vanwege dit, ik ben heel voorzichtig met mijn beestje, wat zal een harry horse voor mijn paard zijn