Ik heb een vraagje aan jullie. Ik heb een verzorgpony van 12 jaar oud. Het is een New Forest x IJslander. Als ik hem ga poetsen is hij heel erg braaf en rustig. Hij staat goed stil en draait niet of nauwelijks. Als ik zijn hoeven uit wil krabben geeft hij zijn voeten niet. Vooral als ik alleen ben is dit onhandig. Ik vraag zijn voet zoals het hoort, maar dan gaat hij gewoon vrolijk met zijn gewicht tegen mij aan hangen en vervolgens tilt hij zijn voet niet meer op. Hij gaat dan ook met zijn hoofd naar mij staan kijken. Ik weet dat dit extra onhandig is, maar als ik alleen ben kan ik niet zijn hoofd naar de andere kant houden en zijn voet vragen. Dus mijn vraag is: Hoe kan ik mijn pony normaal en voet laten geven. Achter geeft hij ze wel heel snel, maar bij zijn voorhoeven leunt hij gewoon om het niet te hoeven doen. Uiteindelijk, na een aantal keren vragen, krijg ik het wel voor elkaar en dan beloon ik hem ook, maar ik vind niet dat het één minuut moet duren. Zouden jullie mij kunnen helpen met tips?
Alvast bedankt!

Haha, als ik hem een duwtje geef gaat hij gelijk met zijn gewicht naar mijn kant. Op deze manier krijg ik het dus niet voor elkaar.