Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cassidy schreef:En nog een advies: er zal waarschijnlijk in dit topic advies gegeven gaan worden om de Join Up van Monty Roberts te gaan doen, omdat de band met je pony daar zo goed van wordt. Ik kan je alleen maar adviseren om dit niet te doen omdat het een hele harde manier is om je pony aan te pakken (terwijl het voor het oog zo vriendelijk lijkt), en om dit topic ook even goed door te lezen:
viewtopic.php?f=125&t=556025

Eerst liet ik hem een beetje springen over een zweep die op 2 krukjes ligt
Dat is alleen een beetje gevaarlijk, want die zweep vliegt dan soms alle kanten op
MaartPaard schreef:hartstikke bedankt voor de leuke tips!
kunnen jullie dan ook eens een paar goede oefeningen van het grondwerk geven??
Liefs!
Ingmarr schreef:Ik ga denk ik voor mijn verzorgshet denk ik één of meerdere cavaletti maken..Eerst liet ik hem een beetje springen over een zweep die op 2 krukjes ligt
Dat is alleen een beetje gevaarlijk, want die zweep vliegt dan soms alle kanten op
MaartPaard schreef:OKee dankjewel! Ik ben benieuwd naar de rest;-)
Nala26 schreef:MaartPaard schreef:OKee dankjewel! Ik ben benieuwd naar de rest;-)
hoihoi....
iets later als beloofd!
heb even wat voor je nagekeken....en vond dit zelf wel een leuke oefening...( zelf nog niet gedaan omdat die van mij nog erg jong is, en eerst andere dingen moet leren)
je legt balken in een L-vorm in de bak, dubbel zodat je paard tussen de balken door kan lopen, je laat je paard eerst voorwaarts door de L heen lopen, stap voor stap, zonder dat je paard over de balken heen stapt of aantikt. Als dit goed gaat doe je dit achterwaarts, dit vergt wel wat concentratie van jezelf en het paard.
Verder kun je eigenlijk alle drussuuroefeningen vanaf de grond doen....wijken, schouderbinnenwaarts etc.
Bne je lid van de bieb? daar kan je nl. ook veel leuke boeken halen zonder dat je steeds alles zelf hoeft te kopen....heb zelf boek over VD gehaald, en is ook erg intressant!
Succes!