paarden gang beter maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

paarden gang beter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 16:16

Hoi een vraag, verzorg een leuke jaarling waar wij veel toekomstig talent in zien (lees goedgekeurde dekhengst)

NU wil ik hem graag een beetje 'trainen' om zijn bewegingen beter te krijgen, ruimer draven bijvoorbeeld, ik dacht zelf aan balkjes lopen oid, weet iemand nog meer?

smurf1988

Re: paarden gang beter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:24

als ik jouw was zal ik hem lekker op het land laten staan, gangen zijn genetisch bepaald en kun je misschien een beetje beïnvloeden maar daar is nog alle tijd voor. Om daar nu al mee te beginnen maak je er meer kapot aan dan dat het paard er werkelijk beter van word.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:06

aan gangen valt niet vel te sleutelen aan de hand , laat het beestje gewoon lekker groot en sterk groeien op het land, daar heb je meer profijt van dan balkjes draven en ander geneuzel

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:08

een jaarling hoort op de weide. lekker laten staan dus en af en toe poesten en stukje lopen.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:10

met de rest eens!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:28

Lekker het land op, niet op leeftijd van een jaar teveel aan willen sleutelen. Laat ze lekker baby zijn, is ook goed voor zijn geestelijke ontwikkeling....en dat is haast nog belangrijker voor een hengst dan die paar spieren die er extra op komen te zitten.

heralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:44

Mee eens (in de wei), maar dan vooral ook met andere paarden samen! Leeftijdgenoten zijn noodzakelijk voor het oefenen en spelen (lees: beweging), en later ook wat ouderen voor de hoognodige opvoeding...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:48

Ja, zoals als iedereen al zei, lekker nog een paar jaar vakantie geven. Daar knappen ze echt van op. Die gangen kan je niet super veel veranderen. Je kan er met rijden, straks, wel het maximale gaan uithalen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 06:49

nou er valt niet veel meer aan toe te voegen, lekker in de wei met soortgenootjes, is veel beter en wordt hij lekker sociaal van.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 09:34

Als jaarling zou ik inderdaad niet verder gaan denken dan goed op de hoeven laten staan en gezond in de voeding.
Hoe meer je nu gaat 'sleutelen', des te meer onheil heb je er denk ik later van.
Jonge dieren bij elkaar, trainen zichzelf wel door te spelen.

Daarnaast lijkt me een potentieel dekhengst van zichzelf al goed, dan hoef je niet zoveel meer te sleutelen, dat zit er al in! Toch!?
Hoe meer je moet sleutelen, des te minder vind ik m potentieel dekhengst-waardig.