Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
laartjuh schreef:getver, dat is geen prettig idee.
vaak eerst tegen het doodgaan vechten (inslapen) en daarna met zn alle verbrand worden :/
tanya89 schreef:Dat mag niet hoor in je tuin een paard begraven
Josefien schreef:Alles wat kan wordt herbruikt van je paard, wat ik zelf wel een mooi idee vindt. (de hoefjes en beenderen voor lijm onder andere)En dat vechten met inslapen valt reuze mee, eerst krijgen ze een zwaar slaapmiddel en dan pas het definitieve middel, in principe gaan ze van dat slaapmiddel al plat en zijn ze van de wereld. Dat er wat krampen zijn, daar heeft het paard zelf geen last van (wij wel want het is geen prettig gezicht) maar je paard heeft verder geen pijn.
poekel schreef:gaat zo'n paard dan niet voor de dierlijke concumpie? ja toch? of is dat alleen bij de slager? ik volg dit ff....
laartjuh schreef:Je hebt altijd van die zeikerds die zeuren dat paarden slachten zielig is, maar nou vraag ik me af, wat gebeurd er met het lichaam van een dood (dwz overleden, ingeslapen) paard dat opgehaald wordt.
verbrand?
crossmonster schreef:aangekomen bij de rendac worden de dieren in een loods gestort, de bak van de wagen wordt gekiept en alle dieren rollen/glijden eruit.
dan komt er een grote shovel die de dieren aanduwt verder de loods in.
in de loods staat een kraan die de dieren alleen of met bosjes oppakt en in de shredder gooit. deze shredder maakt stukjes van de dieren zo groot als konijnenbrokjes.
dan worden ze nog wat bewerkt, voor de precieze techische details verwijs ik je naar het topic,
maar uiteindelijk worden ze verbrand. en verwerkt.(in lijm oa)
git schreef:Voor mij zou het belangrijk zijn dat het einde van het leven waardig is. Op een snelle, pijnloze manier.
Citaat:Hoe hard dit ook klinkt, het paard weet dan van niets meer, het is meer voor de eigenaar wat er daarna gebeurt.
Sigrid_Hvj schreef:tanya89 schreef:Dat mag niet hoor in je tuin een paard begraven
Wat is dat nou voor een belachelijke rede?!
laartjuh schreef:getver, dat is geen prettig idee.
vaak eerst tegen het doodgaan vechten (inslapen) en daarna met zn alle verbrand worden :/