Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
HetLamoen schreef:dit geval heb ik ook gehad met mijn eigen shetlander het beste is dat je onderzoekt WAT er is gebeurt want mischien heeft ze iets meegemaakt met een halster waardoor ze van streek is..??
angelax schreef:ja volgens mij is het zo dat hij ooit een stukje in zijn mond heeft gehad wat over zijn neus heen moet.
en daardoor is die bang gworden denk ik.. toen konden we erop rijdne.. en toen gingen we erop en bokte hij ons eraf. het meot iets met dat te maken hebebn
Luilak schreef:Koeienhalsband een optie?
Anders denk ik dat je gewoon heel veel geduld moet hebben en dat langzaam weer op moet bouwen.
Trouwens, nu ik er wat langer over nadenk, vraag ik me af of het halster wel een probleem is, ik denk dat je gewoon een slimme pony hebt. Je hebt hem te vaak het spelletje laten winnen.
Hoe staan zijn oortjes en hoe is zijn lichaamshouding?
Tellie schreef:angelax schreef:ja volgens mij is het zo dat hij ooit een stukje in zijn mond heeft gehad wat over zijn neus heen moet.
en daardoor is die bang gworden denk ik.. toen konden we erop rijdne.. en toen gingen we erop en bokte hij ons eraf. het meot iets met dat te maken hebebn
Huh? Dus je hebt expres dat halster in z'n mond gehangen zodat je erop kon rijden? Of begrijp ik je nou verkeerd?
angelax schreef:Luilak schreef:Koeienhalsband een optie?
Anders denk ik dat je gewoon heel veel geduld moet hebben en dat langzaam weer op moet bouwen.
Trouwens, nu ik er wat langer over nadenk, vraag ik me af of het halster wel een probleem is, ik denk dat je gewoon een slimme pony hebt. Je hebt hem te vaak het spelletje laten winnen.
Hoe staan zijn oortjes en hoe is zijn lichaamshouding?
halsband ook niet ook bang.
oortjes naar voren.. en dan is die weg.. een borstel wil soms wel.. maar halster dus egt niet!
en halsband ook niet..
hij is doodsbang.. mijn zusje kan hem heel goed knuffelen maaar als ze iets anderes dan eten/brostel in haar hadn heeft is die gewoon weg
edejonge schreef:Ik heb ook inderdaad het vermoeden dat je pony gewoon weet dat ie op deze manier overal onderuit kan komen. Heb je geen kleine bak waar je hem in kunt drijven, en waar ie niet uit kan komen?
Misschien dat je daarin met hem rustig kunt gaan werken zonder dat ie meteen ik weet niet hoever weg kan lopen