Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sharieff_Co schreef:Mijn vorrige verzorgpony stijgerd ook altijd. We reden zonder zadel en als mijn vriendin een voetje gaf dan ging hij stijgeren. Daarna was hij dan 5min. lief. Stond hij oppeens stil en als je hem dan aan wou pakken begon hij weer te stijgeren. Uiteindelijk ben ik ermee gestopt want ik wist er geen raad meer mee.
Het probleem zit em hier alleen in het opstijgen, daarna is ze gewoon lief. Rijd haar trouwens niet met zweep.
?
Sharieff_Co schreef:Ik reed mijn verzorgpony ook zonder zweep, als ik met zweep ging rijden werd het al helemaal erg. De eigenaar van dat paardje bemoeide zich ook nergens mee...
dankjewel voor je reactie
rakkertje13 schreef:Heeft ze geen last van d'r rug, ligt het zadel goed? Laat dat eerst uitsluiten + alle medische dingen ..?

Joycie_25 schreef:Maar pijn zal
het niet zijn, als het paardje
daarna weer normaal doet.
Joycie_25 schreef:Vragen aan iemand of die je
paardje even vast wil houden
zodat je kan op stappen.
En gewoon blijven proberen.
Verder vind ik het wel een
moeilijk geval. Maar pijn zal
het niet zijn, als het paardje
daarna weer normaal doet.
Succes ermee! Groetjes!
Cassidy schreef:Het lijkt me toch echt een probleem in de rug of van het zadel, en het argument van de stalhouder om er niet teveel kosten aan te hebben slaat ook als een tang op een varken. Waarom wordt het paard eigenlijk ingereden?
Als het gedrag van weglopen de afgelopen twee weken niet is en in de toekomst niet wordt wordt aangepakt (dwz, terug naar de plek waar ze vandaan kwam, en in zijn achteruit) ben je bezig met het kweken van een heel vervelende gewoonte, en die moet je wel de kop indrukken, straks schiet ze er in galop vandoor voordat je goed en wel zit. En de grootste ongelukken met paarden gebeuren tijdens het op en afstappen...
LindaJ schreef:Anders probeer je eens vanaf een opstapje (krukje oid) op te stappen. Dan hang je niet aan de rug bij het opstijgen, en als ze dan niet steigert, weet je iets meer over de oorzaak.
kuikje schreef:LindaJ schreef:Anders probeer je eens vanaf een opstapje (krukje oid) op te stappen. Dan hang je niet aan de rug bij het opstijgen, en als ze dan niet steigert, weet je iets meer over de oorzaak.
Dit is ook mijn tip
Judje schreef:Je zegt dat je denkt dat het is begonnen toen ze werd vastgehouden.
Normaal kon je paard weglopen met opstappen en nu dus niet meer, dan proberen ze op een andere manier misschien weg te gaan en als dat niet naar voren kan, dan maar omhoog.
Misschien is je paard gewoon te enthousiast en wil ze gewoon erg graag lopen, dat kan het ook zijn.
Maar je zou eerst zeker moeten weten dat het paard geen lichamelijke pijn heeft, voordat je naar psychische oorzaken gaat kijken.
)
ookal hield iemand 'm vast.. Daarna heb ik het met krukje geprobeert, dan had hij niet ineens al dat gewicht aan zich hangen
, toen stijgerde hij niet
. Maarja ik heb daarna niet meer op 'm gezeten, weet niet hoe het nu gaat;)