Trekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WilDhoeF

Trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 19:31

Hallo, veel mensen zeggen dat je niet aan je teugels mag trekken, maar dat vind ik echt onzin. als je paard niet luistert naar je zit, dan mag je toch best even ZACHTJES trekken??? Om te laten merken, dat jij er ook nog bent en dat je paard niet de baas is?? Natuurlijk nooit hard gaan lopen trekken, daar is t bit niet voor gemaakt. Ik ben erg nieuwsgierig wat jullie hierover denken.

PP_

Re: Trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:39

Ik weet niet wat jij onder trekken verstaat, ik noem het liever een ophouding wat wil zeggen dat je je hand even sluit. Ik weet niet hoe je paard verder aan de hulpen staat, maar met je zit zou je 'm ook terug moeten kunnen rijden. Misschien, als dit probleem blijft moet je eens priveles gaan nemen.

WilDhoeF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 19:41

PP_ schreef:
Ik weet niet wat jij onder trekken verstaat, ik noem het liever een ophouding wat wil zeggen dat je je hand even sluit. Ik weet niet hoe je paard verder aan de hulpen staat, maar met je zit zou je 'm ook terug moeten kunnen rijden. Misschien, als dit probleem blijft moet je eens priveles gaan nemen.

Ja, maar als je (MANEGE) paard daar ook niet naar luistert, dan doe ik het wel. En ik neem echt geen priveles, ik weet zelf wel dat dat heus wel kan en mag.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:45

Inderdaad ophoudingen maken, en probeer diep te gaan zitten en jezelf zwaar te maken als die onder je wegloopt.
Je moet echt nooit gaan trékken, want daar maak je heel de mond van het paard mee kapot en daar wordt die ook had van in de mond en dan ben je nog verder van huis.

WilDhoeF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 19:55

hhmpf

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:27

misschien is het handig als je dit eens door leest. dan kan je lezen wat je allemaal niet kan veroorzaken met een bit in de mond van je paard. ik ben benieuwd hoe je het zelf zal vinden als andere dit in jou mond doen.
http://www.bitloosrijden.nl/bitloosrijden.htm

en ik heb je via pm al gezegd hoe ik erover denk. ophoudingen maken, als ze niet reageren iets strenger maar absoluut niet trekken. en vooral met je zit rijden. de teugels zijn maar een bijkomstigheid.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:34

De paardenmond is zo gevoelig als je eigen scheenbeen. Je zou voor de lol een keertje een gewicht aan stalen buis die over je scheenbeen ligt moeten optillen. Dan weet je precies hoe dat voor een paard voelt als jij teveel druk op de paardenmond legt.

Dat het een manegepaard is, betekend niet dat je er minder zorgvuldig mee moet omgaan....

WilDhoeF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 14:39

heej allemaal,
ik denk dat k er wel wat van geleerd heb.
waar ik rij, moet je gewoon trekken zo hard als je kan als je wil stoppen.
Ik denk dat ik daar zelf maar verandering in breng.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:41

WilDhoeF schreef:
heej allemaal,
ik denk dat k er wel wat van geleerd heb.
waar ik rij, moet je gewoon trekken zo hard als je kan als je wil stoppen.
Ik denk dat ik daar zelf maar verandering in breng.

Mooi zo, en misschien ergens anders gaan lessen

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:42

een paard kan altijd zijn bit nog vastpakken, met bitloos kan dat niet (is dus ook niet altijd even vriendelijk)

trekken is natuurlijke niet de bedoeling, maar met een korte sterke ophouding heb je meer aan dan dat getrek

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:46

pluche_pluus schreef:
een paard kan altijd zijn bit nog vastpakken, met bitloos kan dat niet (is dus ook niet altijd even vriendelijk)

trekken is natuurlijke niet de bedoeling, maar met een korte sterke ophouding heb je meer aan dan dat getrek

paard kan zijn bit niet vastpakken, heeft alleen tanden aan de voorkant, met bitloos kunnen ze ook stug worden aan 1 kant

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:52

Paard kan zijn bit zeer zeker vastpakken, omdat hij ook nog kiezen heeft Haha!