Pony doet rare dingen 's nachts?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam91

Pony doet rare dingen 's nachts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 20:21

Ik kwam laatst op stal en toen had mijn Fjord opeens een wondje op haar hals. Ze staat alleen in een zandstukje om af te vallen. De vorige dag was er niks aan de hand en ik weet dus niet hoe dat wondje daar gekomen is.
2 dagen erna heb ik gewoon op haar gereden in het bos en echt niet anders dan anders. Ik heb haar heel lang nagepoetst en verwend enzo. De volgende dag zou ik niet komen maar zou een vriendin haar doen. Mijn vriendin belde op jaa ze heeft een dik voorbeen. Nou weet ik dus niet hoe dit kan want ik heb niet anders gereden dan anders. Misschien een misstap? Maar tijdens het napoetsen (ongeveer 1 uur) heb ik niks gezien en ik denk dat als ze zich bezeerd heeft dat het dan wel snel dik wordt.
Maandag had ze dat wondje, woensdag dat dikke been. En toen kwam ik zaterdag op stal en toen was het been nog een beetje dik en iets warm. Ik heb samen met die vriendin een rondje bos gestapt want toen we een stukje gingen draven liep ze heel voorzichtig op dat been.

Bij het been kan het een misstap zijn geweest maar dat wondje? Ze kan alleen maar aan bomen schuren bijvoorbeeld maar het was gewoon een rond wondje dus niet iets wat je van schuren kan krijgen lijkt me. Nou ben ik wel benieuwd wat mijn pony dan doet 's nachts.

dolor

Re: Pony doet rare dingen 's nachts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 07:36

hang een camera op. dan kan je precies zien wat ze doet.

voor de rest. dat dikke been kan ontstaan zijn door een wondje. het kan een wondje op haar been zijn die je geeneens ziet. het hoeft namelijk geen grote wond ofzo daarvoor te zijn. het kan idd ook zijn dat ze zich verstapt heeft en dat ze daar bij haar pees heeft verrekt ofzo. gewoon even rustig aan doen en met haar stappen en het been afspuiten. als het niet minder wordt is het misschien wel verstandig om de da te bellen.

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:05

Een camera is ook niet een goedkope oplossing, en als je nu eens een dag heel lang
blijft? Tot 9 uur ofzo, of misschien zelfs langer.
Probeer haar dan ook alleen te laten, en kijk dan eens wat ze doet.

Misschien moet je ook verder denken, zijn er geen mensen die bij haar kunnen?
Je weet immers nooit!
Voor de rest sluit ik me aan bij Dolor, met het been.

nog veel succes, en hopen dat het snel opgelost geraakt!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 20:21

Een camera ophangen is niet echt de oplossing. Ik heb het been elke dag afgespoten en veel gestapt en vandaag heb ik eindelijk weer gewoon gereden. Ik wilde wachten totdat het been helemaal niet meer dik was. Vandaag liep ze er goed op.

Er kunnen geen mensen bij haar komen. Ze staat sowieso bij een andere pony die mensenangst heeft dus als je daar in de buurt komt loopt ze snel weg en dan gaat mijn pony erachteraan. Je kan ze dus niet zomaar te pakken krijgen. Ik denk dat het een misstap is geweest.

Bedankt voor de reacties ! Knipoog

Joycie_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:06

Karen_enter schreef:
Een camera is ook niet een goedkope oplossing, en als je nu eens een dag heel lang
blijft? Tot 9 uur ofzo, of misschien zelfs langer.
Probeer haar dan ook alleen te laten, en kijk dan eens wat ze doet.

Misschien moet je ook verder denken, zijn er geen mensen die bij haar kunnen?
Je weet immers nooit!
Voor de rest sluit ik me aan bij Dolor, met het been.

nog veel succes, en hopen dat het snel opgelost geraakt!

Ja een slim idee Clown

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:34

mee eens Lachen

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:52

Een pony die snachts op de wie staat, haalt nog wel eens wat kuren uit. Een dik been zal waarschijnlijk wel een misstap zijn. Struikelen in de wei of tijdens het rijden is snel gebeurt zonder dat ze er direct last van moet hebben.
En om nu voor een wondje al direct een camera te gaan plaatsen lijkt me toch wel heel verregaand. Onze paarden staan ook in de wei en hebben vaak wondjes waar ik niet van weet waar ze ze gehaald hebben. Zolang het kleine wondjes zijn, maak ik me er niet veel zorgen over en verzorg ik het gewoon.

Manjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:43

Mooi dat eht weer geod is.. Lachen