Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Fantasiaa schreef:wat je ook zou kunnen proberen is :
Als je naast er staat en ze blijft stokstijf staan, laat er dan een hele scherpe hoek draaien. Dan moet ze op een gegeven moment toch een stap zetten want anders valt ze om, zo doen wij dat in elk geval met de pony's en paarden inrijden als er net iemand op zit en hij wil niet lopen draaien we en scherpe hoek tenzij ze dreigen om te vallen...
en als ze dan weer stil staat draai je der de andere kant op een scherpe hoek, ze worden het vanzelf zat;)

_Dian_ schreef:Ik heb ook een pony die altijd moeilijk mee wilde aan de hand ik heb heel veel join ups gedaan lekker los laten rennen in de bak wachten tot dat die achter me aan liep en dat een paar keer herhalen op een gegeven moment zien ze jou als leider en lopen ze makkelijker mee! Succes!

horsiegek schreef:Hey, Waarschijnlijk loop je voor haar uit. Je moet op schouder hoogte lopen, als ze niet wilt lopen geef je haar een tikje. Als ze bokt op steigerd zal ze je nooit kunnen raken omdat je naast haar schouder staat en die zelfs een beetje om kan duwen zodat ze niet door kan gaan met bokken en/of steigeren. Als je voor haar uit loopt moet je nooit achterom kijken. Dat laat namelijk weten dat de achterste van de 'kudde' afstand moet houden!