Ik weet alleen dat mijn pony ook verschillend reageert op verschillende mensen. Mij accepteerde hij meteen.
En er liep ook nog iemand rond die nooit iets bij die pony had gedaan, maar toen zij de stal ging mesten terwijl hij op stal ging (stallen 5x5 meter en alleen ff mest uit het hoekje halen), draaide hij zijn kond naar haar en drijgde te trappen, bij mij en bij de eigenaars van de stal (en een heel aantal anderen) deed hij dit nooit. Later op de weide heeft hij nog eens zoiets geflikt bij haar. Zij kreeg hem ook niet te pakken.
Wij vermoeden dat dit kwam door iemand die leek op haar of zo'n soort geur had, waardoor hij haar niet accepteerde.
Wel is het verbeterd, naarmate ik er bij was en zij zo ook tijdens het poetsen er even bij ging staan en het bleef proberen.
Mijn pony sloeg haar dan wel is waar niet echt, want dit zit totaal niet in zijn aard (bij jou pony waarschijnlijk ook niet, maar het kan natuurlijk zijn dat jou pony een ergere herrindering heeft), maar het lijkt wel hetzelfde.
Daarnaast heeft mijn pony gehad dat hij voor twee mensen bang was toen hij hun rook, dit kan door de geur, het uiterlijk komen, en waarschijnlijk ook doordat ik mij er een beetje onzeker overvoelde en hen niet helemaal vertrouwde.
Al dit soort dingen kunnen meespelen, ik denk dat het verstandig is om de vrouw samen met jou te laten wennen aan elkaar. Wat trouwens ook nog kan is dat het bescherming van het andere paard of terretorium is, of (vooral als hij dominant is) kan het zijn dat hij de rangorde nog met haar moet bepalen, omdat ze aan de ene kant niet genoeg lijderschap toont, maar ook weer te weinig onderdanig gedrag.
Ik wens je veel suc6 en hoop dat je het weitje kan houden, anders zou het zonde zijn, ik denk iig niet dat het door pijn zou komen