Onrustig bij het zien van eten ..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Beau

Onrustig bij het zien van eten ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 20:39

hey!

Op stal worden de paarden om 5 uur gevoerd, en vandaag ging ik rond 5 uur me paardje poetsen, beetje wandelen op het terrein enz. Nou kwam net de staleigenaar aan lopen met een kruiwagen vol Bix! Clown Ik stond me paard te poetsen en hij werdt vrij onrustig, naar voren schoppen met zijn voorbeen, draaien met z'n kont.. toen die kruiwagen weg was wou die steeds weg uit de poetsplaats.. dus ik liep richting stal, maar hij had echt alleen aandacht voor die kruiwagen!, sleurde me zo een andere stal in waar al eten lag.. maar goed, hoe leer ik hem dat af!? (is een haflingerruin van 4 jaar,)

happyfever

Re: Onrustig bij het zien van eten ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:23

hang hem een eind vast tot alles gepasseerd is en tot hij weer rustig is.
er zitten veel mensen me hetzelfde probleem ik heb et zo afgeleerd Bloos

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:16

hou hem bezig door tegen hem te gaan praten met een heel hoog stemmetje zo dat ie weet dat jij veel intresanter bent dan het eten en als ie het negeert een snoepje geven (hij moet het eten negren natuurlijk niet jou).
na een tijdje weet ie dat ie van jou lekkers krijgt als ie het eten negeert dan ga je hem aleen nog maar belaonen met je stem en ge kriebel. als ie toch achter het eten aan gaat gewoon straf geven

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:40

Paard standaard minstens een half uur vastzetten als hij de box in komt, ook al ligt er eten in de box. Hij moet leren geduldig te wachten tot jij hem losmaakt.

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:45

Misschien moet je niet om 5 uur gaan poesten. 5 Uur voeren blijft denk ik standaard bij jullie. Als jouw paard niet elke dag exact om 5 uur wordt gevoerd, wordt hij wat flexibeler. Je kan hem misschien ook al wat voer geven als je toch onverhoopt 5 uur komt en wilt poetsen. Zo blijft het positief.