Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Volgens mij ben je al heel goed op weg.

). Staan blijven is soms heel moeilijk, want zoals je zegt is zo'n paard wat op je afgestormd komt heel bedreigend. het lichaam komt dan in de fight or flight situatie, waarin stil blijven staan eigenlijk geen optie meer is. Door vooruit te springen ga je eigenlijk voor je lichaam het gevecht aan. Bovendien is het, zoals ik al zei, naar je merrie méér dan duidelijk.
Amandake schreef:Wat het probleem dus eigenlijk is ,ze komt soms op me afgestormd (bedreigend) ,nu doe ik men handen omhoog om me groot te maken en stopt ze wel ,maar toch ,ik voel dat ze me probeert bang te maken en indruk wil maken.
die doet echt precies hetzelfde! Ze is nu ook ongeveer 2,5 jaar oud. Ze loopt braaf mee aan het halstertouw, geeft voetjes en dergelijke... en dan krijgt ze in de wei regelmatig een kronkel in het hoofd, draaft aan in een kleine volte rond me, oren in de nek, om dan naar binnen te vallen en me proberen te bijten... of wat ze ook van plan is. Het is in ieder geval niet vriendelijk bedoeld.