Mijn merie heeft een schat van een merrieveulen, ze is inmiddels dik 3 maanden oud. Ze heeft in de stal of wei en peesblessure opgelopen (trauma) en wordt dagelijks afgespoten. Supermak dier, aanhankelijk, rustig, vrolijk, etc. Dat afspuiten gebeurt al een paar dagen. Geen enkel probleem.
Nou komt het. Ze is nog jong en mag van ons best even op haar touwtje kauwen als afleiding, 10 minuten is tenslotte best lang stil staan voor dat kleine grut!
Vanmorgen was ze weer aan het spelen met het touw. Ineens gooit ze zich heel vlug zo achterover! Ze krabbelt overeind en kijkt wat beduusd om haar heen. Gelukkig had ze niks beschadigd. Verdere prikkels van buitenaf waren er niet, geen kat, hond, tractor, of weet ik wat. Echt vanuit het niks, in een keer!
Ik baal ervan. kan me voorstellen dat het touwtje misschien tegen haar verhemelte kwam maar om dan in een keer zo achterover te gaan?...
Haar moeder is dus echt een schat van een paard, maar die doet dit soms ook . Wandelen: Whoem! Daar gaat ze. Iemand klapt in de handen- hoppa, weer opnieuw! gerust een paar keer achter elkaar! Niks gedoseerd, vol naar achteren en zo vlug!...
Zou zoiets erfelijk zijn?..
Schrok me dood.