3-jarige pony erbij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

3-jarige pony erbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 17:05

Hallo allemaal,

Ik heb nu een d-pony en die is erg druk, maar dat kwam door onze Shetlander. Want die d-pony was daarvoor niet erg druk, omdat ze altijd bij rustige paarden/pony's stond. Nu zijn we opzoek naar een c-pony erbij. Ik heb een leuke pony gezien, maar die is 3 jaar en dat vind mijn opa en ooms te jong. Mijn pony staat nu ook bij een 3-jarige d-pony en die pony is rustig, nu is mijn pony ook een stuk rustiger. Kan ik beter die Shetlander verkopen? En is het wel verstandig om een 3-jarige pony te kopen?

Ik was 1 keer van een 4-jarige pony afgevallen, dus vandaar dat ik denk ik geen jonge pony mag hebben, maar toch niet alle 3/4-jarige pony's zijn zo?

rosa_4

Re: 3-jarige pony erbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:23

wat wil je met die 3 jarige doen?
als je hem allen als gezelschap zouw kopen zoe dat zonde zijn
dan zou ik eerder een pony van de slacht kopen dan heef je die ook weer een lever

rosa_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:25

leven in plaats van lever typfout Bloos

Mendieny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:52

tja ik zou het niet weten sorry Knipoog

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:32

rosa_4 schreef:
wat wil je met die 3 jarige doen?
als je hem allen als gezelschap zouw kopen zoe dat zonde zijn
dan zou ik eerder een pony van de slacht kopen dan heef je die ook weer een lever

de meeste paarden gaan niet voor niets naar de slacht Sigaar

maar wil je zelf dan die 3 jarige gaan rijden?

ik zocht naar je leeftijd,
die heb ik niet kunnen vinden, maar je lijkt me nog niet al te oud.

verder las ik het volgende in je berichten:
arankapony schreef:
Ik rijd er op dit moment niet, omdat ik nog niet helemaal zelfstandig kan rijden en die spanning er ook niet bij kan hebben. In de zomervakantie ga ik weer vaker rijden, dus je kunt het goed combineren met school. Ik zelf ben ong 2 - 3 uren per dag met huiswerk bezig, en dan ga ik in het weekend rijden. Kosten weet ik niet precies, ik betaal het zelf niet. En wij hebben de pony's gewoon aan huis, ik denk dat pensionstalling tussen de 200 - 350 € zit.
Ik ben aan een pony gekomen, omdat we ook al pony's hadden (bij mijn opa). Want ik heb een pony van mijn opa gekregen, mijn ouders hebben verder niets met paarden.

En:
arankapony schreef:
Hoi,

Ik ben heel vaak zenuwachtig voor het paardrijden, ook een beetje voor het opzadelen.
Is dat normaal?
Verder vind ik paardrijden heel erg leuk.

Heeft iemand tips? (Aan iets anders denken helpt niet goed bij mij)

wat denk je dan zelf wat verstandig is Knipoog
een 3jarige is nog zo groen als gras, ga dan liever even verder kijken naar een 10-jarige knuffelpony, waar jij lekker mee kunt knuffelen, en die jou vertrouwen schenkt, waar jij lekker alles op kunt leren!

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:35

Niet doen. Zoek een iets ouder paardje. Als ik naar de post boven mij kijk en die stukjes die jij hebt getypt kun je om op te rijden een driejarige nog helemaal niet aan. Jonge paarden en pony's hebben zekerheid nodig, en die zekerheid bezit jij nog niet.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 21:17

Mijn vraag is meer, zijn alle 3-jarige pony's druk? Want ik mag wel eens op die 3-jarige pony rijden, waar mijn pony nu bij staat, en ik heb meer vertrouwen op die pony dan op mijn eigen pony.

Ikzelf word dit jaar 15. Ik ben bijna 1,60 m, en word dus niet zo groot. De c-pony die ik gezien heb is 1,37 m, dus ik zou er later altijd nog op kunnen rijden. (als ik 15/16 jaar ben)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 21:18

En wie heeft ervaring met 3-jarige paarden/pony's?

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:22

Ik zou in jou situatie geen 3 jarige pony erbij kopen .Als ik zo de verhalen lees kan je beter eerst wat meer ervaring met paarden op doen en leren dat je niet meer zenuwachtig of twijfelt met dingen dan dat je deze keuze maakt.Als je graag een ander paardje erbij willen hebben neem dan een paardje wat een beetje op leeftijd is laat hem lekker bij jou in de wei van zijn oude dagje genieten af en toen een keertje rijden of wandelen zo paard zal dat helemaal niet erg vinden.En denk ook dat het voor jou beter is dan een heel jong dier aanschaffen.

IkenVin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:25

mijn pony was 3,5 toen ik hem kocht
hij was superbraaf ik zelf had wel iets ervaring niet bang enz. toen die 3 was kon je er al achterste voren op zitten zonderzadel enz.. dus niet alle 3 jarige zijn druk

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:35

arankapony schreef:
Mijn vraag is meer, zijn alle 3-jarige pony's druk? Want ik mag wel eens op die 3-jarige pony rijden, waar mijn pony nu bij staat, en ik heb meer vertrouwen op die pony dan op mijn eigen pony.

Ikzelf word dit jaar 15. Ik ben bijna 1,60 m, en word dus niet zo groot. De c-pony die ik gezien heb is 1,37 m, dus ik zou er later altijd nog op kunnen rijden. (als ik 15/16 jaar ben)

Niet alle 3-jarige pony's zijn druk. Maar wel alle 3-jarige pony's zijn groen en kunnen schrikken. Ze hebben nog een beetje zogezegde 'puberstreken' (klinkt bekend? Knipoog)
Ik hoop dat je een leuke, wat oudere pony kunt vinden, ik den kdat dat beter past! Succes en veel plezier met zoeken!

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:03

Nee. Niet alle driejarigen zijn druk, ken driejarigen die geen stap verkeerd zetten. Maar ze kunnen wel heftig schrikken.
Als je een jonge pony neemt moet je zeker weten dat je er zelfverzekerd op kunt stappen, twijfel je daaraan? Neem dan geen jong paard. Je hebt op een jong paard geen tijd om terug te schrikken van eventuele streken.
Paard van een vriendin is nu drie, en heel braaf. Maar owee als hij wel een keer wat doet, dan lig je er goed naast ook. Knipoog

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:15

Nee, niet doen als je er ook mee wilt gaan rijden. Iemand die nog niet veel (dus JAREN) ervaring heeft op een jong, of onervaren paard zetten is niet slim. Je hebt veeel meer aan een oude pony waar je op kunt leren ontspannen en waarmee je lekker kunt gaan rijden zonder je af te vragen of de pony bang is voor bepaalde dingen (want dat kunnen ze je van te voren al vertellen).