Ik zit al een tijdje met een moeilijke beslissing.
Mijn pony wordt te groot voor mij, en daarom is het het beste dat ik overstap naar een grotere pony of een paard. Ikzelf ga denk ik voor een paard, omdat ik dan mooi door kan gaan in de wedstrijden (over een jaar ben ik 18, moet ik toch bij de paarden).
Maar dat is niet echt het probleem.
Als ik een paard wil, dan moet mijn pony weg.
Zij is nu bijna 7 jaar in mijn bezit en heeft zo haar 'kuren'.
Ik hecht mij erg aan haar, en zij aan mij.
Toen zij net bij ons was, had ze minimaal 2 weken last van heimwee: gillen, niet mensen en andere dieren toe willen laten in de wei of stal...
Als ik haar verkoop, heeft ze er daar ook erg veel last van, dat weet ik zeker. En ze is nu 17, waardoor veel mensen denken; die is oud, die is heel erg relaxt!
Nou, niet dus! Als ik 1 dag niet gereden heb, of een buitenritje maak met stormachtig weer, nou.. dan ben je in 5 minuten weer thuis, als je wilt
En eigenlijk wil ik haar helemaal niet kwijt, maar ik wil wel door met de paarden/pony's.
Ze moet weg, omdat we te weinig stallen hebben, en te weinig land.
Een paard kan niet het hele jaar door buiten staan, en mijn pony ook niet. Ze is een Welsh, met arabisch bloed. Vandaag ook weer: ze stond te rillen in de regen. Dat kan dus niet, en ze heeft snel last van rotstraal. Alleen daarom al moet ze 's winters op stal.
Wat moet ik nou doen? Een nieuw paard aanschaffen en haar verkopen, of gewoon haar houden en een verzorgpaard zoeken? Ik weet het echt niet, ja, ik weet wel dat ik haar niet kwijt wil!!
Hebben jullie ook wel eens zo'n beslissing genomen, en hoeveel tijd hebben jullie daarvoor nodig gehad? Wat waren jullie redenen, drijfveren?

) ik kan weer lekker verder rijden én heb m'n pony nog steeds!