Herkent hij me na 3 weken nog?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Beau

Herkent hij me na 3 weken nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 19:30

hey!
Ik heb net 3 weken een lease paardje, een super halflinger van 4 jaar, een Ruin.. Beau heet hij.
Nou ben ik 3 weken lang (bijna) elke dag bij hem geweest en veel gepoetst, knuffelt ((beetje rijden, hij is nogal in de 'puberteit dus heb al een stuk of 3 x vliegles gehad van hem Knipoog )), nou ging ik vandaag weg bij zijn stal een hij krijgt dan een appeltje of een snoepje van mij als ik wegga.. vandaag ging die naar me hinneken! toen ik weg wou gaan! ( zo'n laag geluidje weet je wel) dat vond ik zo Lief.. Tong uitsteken , maar goed. nou ga ik dus 3 weken op vakantie ( Huilen () die stond al gepland nl.. zou hij me na die 3 weekjes nog wel herkenne? want vandaag ging het net zo lekker samen..! k wil na de vakantie veel grondwerk met m doen zodat we echt vrienden worden.. Clown

X X X Bloos

tanya89

Re: Herkent hij me na 3 weken nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:32

Ik heb geen idee, maar dat komt daarna vast wel weer goed joh! Dus niet zo druk maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:35

ik dnek van wel mss niet op het eerste gezicht maar daarna wel weer

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:35

Gewoon daarna weer langzaam oppakken, en je nu niet druk maken over de komende 3 weken.

Paarden zijn, helaas, niet zo "menselijk" in hun emoties als wij graag zouden willen zien, missen zal hij je echt niet (sorry als dat hard klinkt). In feite is iedereen die een hapje geeft, een vriend Lachen

Wat niet wil zeggen dat hij niet je vriend kan worden na een tijdje, maar feit is wel dat als jij plots weg gaat, hij binnen een bepaalde tijd heus aan iemand anders gehecht kan raken die dan met hem aan de gang gaat (bij wijze van spreken).

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:37

kan op zich best wel hoor dat hij je nog herkend,
paard waar ik zo'n 3 keer per maand (gemiddeld) kom had ik laatst twee weken niet gezien, en hinnikte ook toen ik kwam, ook zo'n lage hinnik idd.
ik denk dat ze je acosieren met iets leuks, zoals dat dit paard volgens mij weet dat ik kom poetsen, dus als jij altijd iets leuks met hem doet, en hij weet dat, dan herkent hij je straks denk ik nog wel.

het verschilt overigens wel erg per paard, sommigen zijn minder mens gericht dan anderen, die sommigen zegmaar, die vinden idd iedereen lief die ze voert, en verder weinig interesse.

Love_Beau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 19:38

Ja indd!. dat is zeker waar allemaal..! k pak het gewoon weer rustig op dan kotm het vast goed.. xD

Love_Beau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 19:39

ff tussedoor.. er kan wel een slotje op.. H0e moet dat . =P

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:41

Wachten op een mod...dat kan je niet zelf doen en ook niet op commando Knipoog

Anoniem

Love_Beau schreef:
ff tussedoor.. er kan wel een slotje op.. H0e moet dat . =P

niet mer reageren dan zakt het vanzelf weg

XxSultanxX

ik denk dat hij je nog wel herkend hoor , maarja hij kent je opzich ook nog niet zo lang he

ik ben paar weken geleden weer voor het eerst bij mijn 1ste pony geweest ik had haar dik 2 jaar niet gezien en ze was hellemaal hyper toen ik der riep Hyper! hineken en keihard naar me toe rennen Haha!
dus denk wel dat paarden zulke dingen kunnen onthouden Lachen

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:12

Barmat schreef:
Gewoon daarna weer langzaam oppakken, en je nu niet druk maken over de komende 3 weken.

Paarden zijn, helaas, niet zo "menselijk" in hun emoties als wij graag zouden willen zien, missen zal hij je echt niet (sorry als dat hard klinkt). In feite is iedereen die een hapje geeft, een vriend Lachen

Wat niet wil zeggen dat hij niet je vriend kan worden na een tijdje, maar feit is wel dat als jij plots weg gaat, hij binnen een bepaalde tijd heus aan iemand anders gehecht kan raken die dan met hem aan de gang gaat (bij wijze van spreken).

HAha liefde gaat door de maag he Huilen van het lachen

Ik denk dat je paard je stemgeluid nog wel herrinerd. Maar dan zo iets als: "Hee dat komt me aardig bekend voor ". En niet van:"Heey mijn baas is eindelijk terug van vakantie"
Paarden zijn inderdaad niet zo emotioneel als wij graag zouden willen, ze zijn er heeeeel anders in denk ik. Het draait allemaal om respect en rangen

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:19

het voelt vertrouwt...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:10

Een paard heeft echt een enorm goed geheugen dus hij zal bij je terugkeer vast nog weten dat jij die persoon bent van wie hij iets lekkers heeft gehad Lachen Om je te missen kennen jullie elkaar nog wat te kort denk ik.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 07:48

Ik denk idd niet dat hij je zal missen, maar wel dat hij je nog zal herkennen als je terug bent. Lachen

Mijn vorige verzorgpaard die herkende me ook altijd meteen als ik een poos weg was geweest, maar dan wastie ook uiterst beledigd en moest ik 'm ook echt weer voor me winnen. Tong uitsteken

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:39

Als ik 2dagen niet ben geweest, bij mij bij de paarden kijken ze toch echt wel een keer op en maaken een laag hinnikend geluid Ja De schatten Lachen ..

Tuurlijk herkent die je nog Haha! ! Ik weet zeker dat die naa je toe komt Knipoog

TessaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:39

Love_Beau schreef:
hey!
Ik heb net 3 weken een lease paardje, een super halflinger van 4 jaar, een Ruin.. Beau heet hij.
Nou ben ik 3 weken lang (bijna) elke dag bij hem geweest en veel gepoetst, knuffelt ((beetje rijden, hij is nogal in de 'puberteit dus heb al een stuk of 3 x vliegles gehad van hem Knipoog )), nou ging ik vandaag weg bij zijn stal een hij krijgt dan een appeltje of een snoepje van mij als ik wegga.. vandaag ging die naar me hinneken! toen ik weg wou gaan! ( zo'n laag geluidje weet je wel) dat vond ik zo Lief.. Tong uitsteken , maar goed. nou ga ik dus 3 weken op vakantie ( Huilen () die stond al gepland nl.. zou hij me na die 3 weekjes nog wel herkenne? want vandaag ging het net zo lekker samen..! k wil na de vakantie veel grondwerk met m doen zodat we echt vrienden worden.. Clown

X X X Bloos

Ik denk dat hij je wel herkent hoor! Vingers aflikken

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:42

vast wel.... je merkt het vanzelf wel of hij je weer herkent of niet! En anders kun je daarna toch weer vrolijk verder gaan? Lachen

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:39

Ik denk wel dat paarden iets kunnen missen, misschien niet helemaal bewust.

Ik heb mijn merrie nu bijna 4 jaar.
Vorig jaar zomer ben ik op vakantie gegaan. Normaal staat ze altijd met der hoofd naar buiten, wil graag aandacht van iedereen die langskomt. En bijwijze van spreke kan ook zo iedereen met der ''weglopen'', dat vindt ze allemaal gezellig en best.

Mijn stalgenootje vertelde me na de vakantie, dat ze geen mensen in der boks vertrouwde(met uitmesten). En ze stond 2 weken lang niet meer met der hoofd naar buiten. Ze draaide weg voor aandacht en degene die der vaker rijdt (ook die vakantie) zei ook dat er geen land mee te bezeilen was.. Terwijl alle routine's gewoon hetzelfde zijn gebleven, bij aankomst wat lekkers, dan pas poetsen ed.
Paard schrok van alles, totaal geen ontspanning ed.

En dit allamaal is geen ''normaal'' gedrag voor mijn paard. Ik denk dat dit toch wel een soort vorm van missen is.

Echter denk ik niet dat zoiets in 3 weken wordt opgebouwd Knipoog

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:53

Tuurlijk herkent 'ie je dan nog.

Als ik het zo lees dan heeft hij alleen maar fijne herinneringen aan je, en paarden onthouden fijne en slechte herinneringen.

Denk dat hij je wel herkent hoor!

ankJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 20:22

ik denk dat ie je alleen maar heel erg gaat missen Ja

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:45

Als je zo intensief met hem om bent gegaan zal hij je vast wel herkennen. Maar je echt missen komt denk ik later pas, als hij je langer kent. Leuk trouwens dat je grondwerk met hem wil gaan doen! Veel plezier alvast Knipoog

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:48

Ik denk dat hij je nog wel herkent hoor Haha! Paarden hebben een goed geheugen..

Mijn vader reed vroeger wel vaker op mijn paard maar dat is ondertussen alweer zo'n 6 jaar geleden. Nu komt hij er nog 1-2 keer per jaar en mijn paard weet echt precies dat hij het is hoor!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:59

Denk dat hij je nog wel herkent hoor. Ja
Je er niet te druk om maken hoor, komt vast weer helemaal goed als je terugkomt van je vakantie. Lachen

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:01

Ja ik denk ook dat hij je nog wel kent hoor! Komt allemal goed!!

Als ik op vakantie ga, meestal 2 weken en ik kom terug dan hinniken ze 9 van de 10 keer al ben ik er weer! Zo lief!

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:04

ik ga al 2 jaar niet met vakantie omdat ik bang voor de reactie van mijn haflinger ben.