Ken heeft een nieuwe vriendin! Omgang op verschillend gebied

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kendravos

Ken heeft een nieuwe vriendin! Omgang op verschillend gebied

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 14:01

Kendravos (ruin) is 18 jaar en heeft sinds een paar dagen een nieuwe vriendin Evi.
Ze zijn smoorverliefd, lopen de hele dag samen, geven elkaar kusjes, alleen is het nu erg moeilijk om ze apart te rijden, voor Kendravos, hij vindt dit niet leuk.
Ze zijn nu buiten ivm warme weer hier in Griekenland, dus kan niet controleren hoeveel ieder eet.
Ben op zoek naar goede tips voor een 2 paarden bij elkaar!

dolor

Re: Ken heeft een nieuwe vriendin! Omgang op verschillend gebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 10:25

misschien een derde pony ofzo erbij zetten. zodat er nooit een paard alleen is in de wei? maar daar moet je wel de ruimte enzo voor hebben. en anders leren dat ze ook zonder elkaar kunnen. dus gewoon af en toe scheiden. en niet alleen voor het rijden, maar ook even in een ander land zetten ofzo.

Clautt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:26

dolor schreef:
misschien een derde pony ofzo erbij zetten. zodat er nooit een paard alleen is in de wei? maar daar moet je wel de ruimte enzo voor hebben. en anders leren dat ze ook zonder elkaar kunnen. dus gewoon af en toe scheiden. en niet alleen voor het rijden, maar ook even in een ander land zetten ofzo.

Ja inderdaad en als het dan nog niet gaat , zou ik ze , hoe vervelend het ook is , gewoon niet meer bij elkaar zetten . Anders krijg je dit gedrag er niet meer uit hoor !

kendravos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 20:53

Effi hebben we net 5 dagen, ga er nu niet al een 3e paard bij zetten, dat wordt een beetje te veel allemaal!
Tuurlijk moeten ze leren, om alleen te zijn, door ze om en om te rijden.
Alleen het lastig om te zien wie wat eet, tips hiervoor?

Effi is niet gewend om vast te staan, ze wel zich steeds los trekken en heeft dit dan ook al 2 keer gedaan.
Tips hoe ik haar kan leren om rustig te blijven staan?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:03

Als het gewoon gras of hooi is maakt het niet zoveel uit daar mogen ze wel onbeperkt van hebben. Biks is handiger om apart te geven in een emmer en er gewoon bij te blijven.
Als Effi nog niet geleerd heeft om vast te staan en kennelijk al wel geleerd heeft om zich los te trekken is het verstandig als je daar echt mee aan de slag gaat. Ik zet jong paard liever ook niet meteen vast, maar eerst door iemand laten vast houden. Wel op de plek waar ze straks vast moet staan. En dan oefenen in stil staan. Dat kost wel even wat tijd, zeker als ze nog niet zo veel geduld hebben.
Waarschijnlijk normaliseert de relatie wel binnenkort tussen Ken en Effi, de eerste maand is altijd wel wat heftig zeker als paard daarvoor veel alleen is geweest. Zolang het gewoon gaat en dus niet één echt over hekken gaat springen gewoon vaak uitelkaar halen voor korte periode.

kendravos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 08:59

Bedankt voor je tips!
Ik blijf erbij als ik voer geef, alleen Effi gaat eten en Ken loopt weg ... je zou toch zeggen dat hij een keer honger gaat krijgen ..
Ben vannochtend met Effi weggeweest, Ken heeft een lange tijd gehinnikt, maar werd daarna rustig, hij was wel blij toen we weer terug waren.
Ja, ga rustig beginnen, met stil staan, waar ze vast moet gaan staan, denk inderdaad dat ik veel geduld moet hebben, want ze is me natuurlijk ook aan het "testen". Volgende week moet ze nieuwe ijzers, ben benieuwd hoe dat gaat ...
Verder zijn Effi en Ken goed met elkaar, het zijn echte vriendjes en dat voor 6 dagen bij elkaar!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:09

Tja als hij geen trek in biks heeft dan gewoon niet, dat is niet zo erg. Als hij gewoon gras en hooi kan eten heeft hij geen honger.
Beetje hinniken als dat het enige is dan mag je je gelukkig prijzen. Ik ken paarden die zich helemaal in het zweet werken als hun vriendje eventjes weg is en dan zijn die mensen nog gelukkig dat het paard niet over het hek springt.
Ik denk trouwens niet echt dat ze je aan het testen is maar eerder dat ze het niet gewend is en daardoor wil vluchten. Maar goed gewoon veel geduld komt vast wel goed.
Wel leuk dat het zo goed gaat tussen Ken en Effi. Is wel erg prettig voor een paard om een vriendje te hebben.

kendravos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 15:22

Ja erg leuk dat Ken er eindelijk een vriendin bij heeft!
Het eten komt goed en ik ga met Effi aan de gang om haar uiteindelijk vast te laten staan!
Gaat volgens mij allemaal helemaal goed komen!

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 09:43

Clautt schreef:
dolor schreef:

Ja inderdaad en als het dan nog niet gaat , zou ik ze , hoe vervelend het ook is , gewoon niet meer bij elkaar zetten . Anders krijg je dit gedrag er niet meer uit hoor !

hjaa ben ik ook mee eens, je hoeft niet perse een grote ponie-paad je kan oko voor een shetje gaan ofzo makkelijk. hoeft niet veel beweging. en anders gewoon uit elkaar. een draadje ertussen kan ook wel helpen