Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

MarRic schreef:Belangrijk ook hier is het consequent en duidelijk zijn.
Je kunt (na in de bak geoefend te hebben) op de weg naar de wei en zelfs in de wei grondwerk oefeningen doen.
Verder is het van belang dat je bij het losrukken niet gaat hangen of trekken, één goede ruk (probeer de kracht die hij gebruikt dan te matchen) werkt vaak beter.
loveseben schreef:misschien een hengstenketting om doen, om haar te corrigeren
die van mij deed het ook in het begin en dit werkte goed

Slieke schreef:loveseben schreef:misschien een hengstenketting om doen, om haar te corrigeren
Inderdaad, een hengstenbitje/ketting doet wonderen!
Heb zelf ook een driejarige die zulk gedrag vertoonde. Heb er zelfs een gescheurde rib aan over gehouden.
Sinds ik het hengstenbitje gebruik, gaat het super. Je hoeft echt maar heel licht te corrigeren en je krijgt gelijk reactie!
Cassidy schreef:Ga grondwerk met haar doen zodat ze ten allen tijde naar je luistert. Vergelijkbare problemen zijn al vaker langsgekomen, gebruik de zoekfunctie eens?
Bijv.
viewtopic.php?f=119&t=785124
viewtopic.php?f=119&t=761043&p=25057579
Sanna_ schreef:Probeer je paard duidelijk te maken dat ze niet ongevraaggd in jou ruimte mag komen. Ga met haar wandelen en zorg ervoor dat en ongeveer een meter of anderhalf tussen jullie blijft. Laat haar achter jou lopen en corrigeer haar direct als ze te dichtbij komt.. Het is haar taak om daarop te gaan letten. Ga ook steeds stil staan en geef van te voren aan dat je dit gaat doen door het halstertouw te bewegen. Hier moet zij op gaan letten. Op die manier zal ze doorkrijgen dat jij degene bent die hier de leiding heeft en niet zij. Hiermee moet je wel heel consuquent mee aan het werk gaan anders zal je paard er niets ver begrijpen. Natuurlijk mag ze bij je komen staan en met je knuffelen maar dat mag ze alleen wanneer jij haar hiertoe uitnodig.
Ik moet nu werken, als je vragen hebt kan je me PBen dan kan ik je wel een langere uitleg geven

66996236 schreef:als ik niet met haar naar de wei loop maar gewoon zo met haar wandel loopt ze perfect naast mij. en als ik stil ga staan doet zij dit ook heel netjes.. dus ik denk niet dat het aan haar gondwerk ligt, ze loopt gewoon te klieren. maar ik moet gewoon een manier hebben om haar dit af te leren
loveseben schreef:misschien een hengstenketting om doen, om haar te corrigeren
Citaat:Wouw, geweldig! Super begin met een driejarige.
loveseben schreef:loveseben schreef:misschien een hengstenketting om doen, om haar te corrigeren
die van mij deed het ook in het begin en dit werkte goedCitaat:Wouw, geweldig! Super begin met een driejarige.
ik heb het over corrigeren en niet over rukken aan de ketting
als je het er niet mee eens bent, leg dan ook even uit hoe jij het zou doen
Citaat:Probeer je paard duidelijk te maken dat ze niet ongevraaggd in jou ruimte mag komen. Ga met haar wandelen en zorg ervoor dat en ongeveer een meter of anderhalf tussen jullie blijft. Laat haar achter jou lopen en corrigeer haar direct als ze te dichtbij komt.. Het is haar taak om daarop te gaan letten. Ga ook steeds stil staan en geef van te voren aan dat je dit gaat doen door het halstertouw te bewegen. Hier moet zij op gaan letten. Op die manier zal ze doorkrijgen dat jij degene bent die hier de leiding heeft en niet zij. Hiermee moet je wel heel consuquent mee aan het werk gaan anders zal je paard er niets ver begrijpen. Natuurlijk mag ze bij je komen staan en met je knuffelen maar dat mag ze alleen wanneer jij haar hiertoe uitnodig.