Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MysticTinker schreef:Ik heb ook al een paar keer gehoord dat een paard iets had vastzitten in zijn nek, en na een bezoekje aan de osteopaat weer helemaal de oude was.
Dat was een tijdje geleden nog op animal planet. Een paard wilde absoluut niet dat iemand aan zijn oren kwam. Ging recht overeind staan. En de kraker buigde het hoofd een paar keer en deed wat dingetjes, en toen kon hij het paard zo aaien, beestje deed geen vlieg meer kwaad.
Zijn manen zijn nu gelukkig weer aardig lang, en hij saat achter betere omheining.. 
Merel001 schreef:Is er niet iemand in de buurt die een oogje op de shetlander kan houden, als jij er niet bent? Dan zouden ze je bijvoorbeeld kunnen bellen als die andere meisjes komen, en kun je ze betrappen, en vragen wat ze doen en waarom, en ze de weide uit sturen. Bij de shetlander kun je alleen maar hopen dat je zijn vertrouwen opnieuw wint, en hem veel aandacht geven, ook al vind hij die aandacht misschien niet altijd even fijn.
MysticTinker schreef:Toch vind ik het niet echt klinken als kopschuw. Een kopschuw paard trekt juist meestal zijn hoofd weg in plaats van te bijten. Ik denk toch dat het pijn is, een blokkade ofzo. Dan kan ook zijn gekomen door een rare beweging.
Gowgirl schreef:misschien eerst zijn manen en hals masseren zodat hij lekker ontspant en heel rustig aan steeds een stapje verder richting zijn hoofd gaan.