Grondwerk, wat precies?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kyrseltje

Grondwerk, wat precies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 18:06

Omdat ik met mijn pony niet de klik heb, wil ik veel grondwerk gaan doen.

Maar wat kan ik dan het beste allemaal gaan doen?

arno8

Re: Grondwerk, wat precies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:51

kom even langs bij 'van nature' bij naturals horsemanship

Het boek van Inge Teblick is echt een aanrader!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:43

Grondwerk, en dan maakt het niet uit welke methode je volgt, helpt om de band te verbeteren. Maar geen enkele methode die je met grondwerk toepast, gaat je die echte klik geven.

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:30

Nee, ik ben het eens met Cassidy, je hebt het of je hebt het niet. Bovendien vind ik 'klik' er een raar woord voor. Wat vind jij niet leuk aan je pony of wat vindt hij niet leuk aan jou? Als je die oorzaken opzoekt en daar wat aan doet, kan je in ieder geval de 'samenwerking' verbeteren.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:51

De klik krijg je niet door grondwerk, maar het zal iig wel helpen jullie ''verhoudingen'' te verbeteren en voor een betere band zorgen.
Maar, de klik is er, of hij is er niet.
Er zijn verschillende boeken te koop over grondwerk, en hier op Bokt bij Natural Horsemanship kun je ook vanalles vinden.

Weet je ook waarom de ''klik'' er niet is, wat doet je pony? Lachen

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:30

Ik had vroeger met mijn Paard ook niet echt een 'klik'. Ik hoorde toendertijd ook van veel mensen dat die 'klik' er ook niet meer zou komen maar ik heb gewoon doorgezet.
Inderdaad zou je boeken kunnen kopen.. Maar wat ik heb gedaan is gewoon héél veel basisdingen.
Ik weet niet of jij beschikt over een Paddock? Of een klein binnenbakje? Want wij hebben een kleine binnenbak, daar zette ik hem in en deed gewoon kleine dingetjes met hem. Bijvoorbeeld eerst om me heen laten rennen, daarna stil staan en hopen dat hij naar je toe komt (Wat hij, wonder boven wonder, ook deed!), aan de hand draven/stappen, en gewoon bij hem zijn.
Verder, en dit is puur mijn mening, ben ik een voorstander van het 'tuttelen', mits je Pony/Paard dat toelaat.
Zoals bijvoorbeeld wandelen, poetsen, etc. Dat heeft mij en mijn Paard écht geholpen! Lachen Succes ermee!!!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:16

Ik denk ook dat de echte klik er niet gaat komen, maar dat je wel een dusdanige verhouding met je paard kan krijgen, dat ie wel onmisbaar voor je wordt. (denk aan het verliefd worden op een vriend, nooit spetters, maar toch een goede relatie).

Ga eens in de bibliotheek zoeken naar verschillende boeken. er zijn erg veel methodes. Kies een methode waarmee je een klik hebt...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:22

Waarom heb je dit paard dan gekocht/gekregen?

toen ik mijn paarden heb gekocht, heb ik zeker een klick "gehad" met elk paard wat nu bij mij thuis staat.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:25

Je hebt helemaal geen klik nodig. Ik heb geen klik met mijn verzorgpony's, tenminste niet een of ander magisch gevoel, maar ondaks dat kan ik prima met ze samenwerken en houd ik heel veel van ze. Dat kun je wel bereiken door veel met ze te werken, dan groei je vanzelf naar elkaar toe.

Roos_Doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:25

gewoon veel met hem optrekken en veel wandelen mischien krijg je dan een betere band met hem

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:28

ik had het boek HET ABC VAN GRONDWERK (ik weet nie meer van wie Ach gut ) !

Het heeft ook veel geholpen ! (dankzij de tip van cassidy om grondwerk te doen Knipoog )

ik vind grondwerk vooral leuk :
*je krijgt een band met je paard
* en voor de ruiter zelf ,is het ook leuk
* het leert ook gemakkelijk
*en het zeer ontspannend zowel voor ruiter als paard

ik zou het echt doen Ja ! het helpt echt Haha! !

groetjes EVA Kusje

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:43

Een klik is er of niet, maar goed grondwerk uit voeren is dermate moeilijk, dat je met boekenwijsheid alleen er niet komt. tijdens grondwerk is je eigen lichaamstaal van groot belang.dit kun je dus alleen goed uitoefenen als iemand jou daarbij begeleidt.

klaroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 01:58

Ik doe ook werken aan de hand met mijn paard. Dit is de Bent Branderup methode. Werkt echt super.

Succes ermee!!