Konteklever.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PaardGek

Konteklever.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 16:26

We hebben net een nieuwe pony, dus weet ik nog niet zo goed hoe ze met andere pony's omgaat.

Toen ze bij ons kwam hebben we haar met 2 andere de wei in gezet(paard1 en paard2)
Meteen kon ze het goed vinden met paard1, alleen werd paard 2 daar een beetje jaloers op.
Omdat paard3 nog op stal stond, en dat ook een toekomstige weide-maat van onze pony werd, hebben we haar er ook bij gezet, en ze was de baas van de kudde.
Paard3 wees ons nieuwe paardje zijn plek, en mocht niet bij de andere komen
Een tijdje was het rustig, en begonnen ze met z'n vieren weer te rennen.
Dat ging goed, tot dat ons paardje een trap gaf naar de baas van de hele kudde die vervolgens woedend achter haar aan rende.
We hebben haar daarna maar binnengezet want ze zweette en het was erg warm.

Volgende dag kwamen we aan en stond de baas op stal, en stonden onze pony en paard1 samen.
Ze kunnen het nog erg goed met elkaar vinden, en als je het mij vraagt, té goed.

Onze pony is niet weg te slaan bij paard1 en zodra ze uit elkaar moeten begint onze pony als een gek te dribbelen,hinneken enz.

Het zijn allemaal arabiertjes in de wei.
De pony waarmee onze eigen pony het zo goed kan vinden is een jaar en van dezelfde hoogte als die van ons, alleen is onze pony 2.

Onze staleigenares zegt dat dat 'kleven' is omdat onze pony daar niemand kent, en dan gewoon een vriendinnetje wil hebben, en dat het wel weer over gaat.

Tog vind ik het erg lastig want ze word erg wild als ze niet bij haar in de buurt mag zijn.

Hoe kan ik dit het best aanpakken?

Groetjes Elise.

PaardGek

Re: Konteklever.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 16:50

IEmand?

mathilde_

Re: Konteklever.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:29

pooeehh,, ja dat is best een moeilijke vraag Verward
ik zou ze eerst even een paar stallen van elkaar afzetten die het zo goed met elkaar kunnen vinden.
En misschien in het weiland een draat spannen en een goede combinatie groepjes maken.(weet niet meer hoe dat met paard1/2/4 zat ofzo??) maar dat kun je ook probeeren
heb hier niet echt ervaring mee maar ik hoo dat je hier wat mee kan,,