paard met heimwee!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

siroontjuh

paard met heimwee!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 19:40

hoi hoi,

ik heb sinds 2 weken mijn eigen paard, maar het lijkt wel of ze heimwee heeft naar waar ze eerst gestaan heeft. ze eet wel goed, maar in de wei staat ze maar een beetje sip om zich heen te kijken.
ze staat met 2 andere merries in de wei die haar accepteren dus ze heeft gezelschap en ze word er elke dag uit gehaald om minimaal lekker even te poetsen en eventueel te rijden of te longeren. als ze aandacht krijgt is er verders niks aan de hand, maar als ze dan weer in de wei staat dan ziet ze er echt weer heel down uit. ze is verders niet ziek want de dierenarts is er al bij geweest en die kon niks vinden.
weten jullie iets waardoor ze zich beter gaat voelen???
alvast bedankt!!

groetjes, siroontjuh

Kris

Re: paard met heimwee!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:18

Verplaatst MD --> OMG.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:20

een paard heeft gemiddeld een half jaar nodig om te wennen aan een nw huis

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:23

Kan het ook niet zijn dat ze gewoon wat sloompjes voor zich uit staat te staren vanwege de hitte?

Verder zou ik zeggen: voldoende aandacht geven en haar verder gewoon de tijd geven die ze nodig heeft om te wennen.

Linsey20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:50

ik zou haar lekker verwennen veel aandacht geven... mijn paard is heel gevoelig en moest ook heel erg wennen toen ze bij mij kwam, lekker rustig aan laten wennen...

siroontjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 09:14

aandacht komt ze ook egt niet te kort Tong uitsteken de meiden van de andere paarden verwennen en geven haar ook aandacht. en wie weet ligt het aan de warmte. maar als ik dan naar gisteren kijk toen stond egt heel heel erg down in de wei, en toen we gingen longeren was ze weer zoals ik d'r ken, ze had ook weer een hele andere blik in d'r ogen.
maar ik zal d'r nog extra verwennen Tong uitsteken

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:25

Misschien kun je met die andere meiden bespreken dat jullie met zijn 3en de pony's aandacht geven.. Dus dat de jouwe zich ook een beetje met die andere vermengt?
Zech maar dat ze meer in contact met de anderen komt Knipoog

Veel succes iig!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:27

Het lijkt mij ook door de hitte te komen. Dan zien onze paarden ook altijd zo ''down''.

siroontjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 20:07

vandaag ging het alweer wat beter, nu stond ze lekker te suffe in de zon samen met de andere paarden.
ze was ook veel vrolijker, (gelukkig)
met het rijden was ze ook niet te houden, miss omdat ik samen met een ander in bak reed.
en ze krijgt vanaf 9 uur sochtends tot 9 uur savonds aandacht, heel de dag door is er wel iemand.
maar ik zal de tips opvolgen want alles is mee genomen natuurlijk.Tong uitsteken
en wil het beste voor haar. Lachen Lachen

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:08

mijn pony heeft ook ontzettend lang moeten wennen, dus ik denk dat het met jouwes ook wel goed komt Lachen! na een tijdje gaat ze zich vast op dr gemak voelen Knipoog

siroontjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 20:12

ik hoop het.. met me andere pony had ik er geen last van, maar dat kan komen omdat hij samen met zijn stalgenootje mee naar zijn nieuwe wei ging.
en zij komt natuurlijk alleen ergens vandaan zonder dat er een maatje mee gaat. ( die had heel de nacht naar haar staan te roepen toen ze weg was).
maar je schrikt er wel van.
ze had de 2de dag dat ze er stond ook gelijk een slokdarm verstopping, volgens de DA kwam dat door de stress.
moet zeggen ze heeft er nu ook geen last meer van, hou haar nog wel goed in de gaten met eten.

kionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 16:27

meschien stond hij bij een andere paardje waar hij/zij beste vrienden mee was (dat had die van mij ook maar nu zij bij een andere staat is het helemaal over!!)

lancie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:25

Ken ook een paard die was verkocht en kreeg ook zn heimwee en die was ook heel down en was heel erg afgevallen omdat ie niet at..
Die is dus na drie week weer terug gegaan naar de vorige eigenaar!!!!!

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:28

Misschien is je paardje alle aandacht juist een beetje zat.
Niet gemeen bedoeld, maar het zijn nou eenmaal geen knuffeldieren!
Ik zou zeggen laat je paard gewoon even paard zijn, en zo lekker wennen aan haar nieuwe plekje!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:29

onze ijslander heeft er ook echt wel een half jaar over gedaan om zich helemaal thuis te voelen bij ons. Het is mentaal heel zwaar voor een paard om alleen in een nieuwe kudde / op een andere plek / bij een andere baas geplaatst te worden.

miesjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:28

ik denk ook dat je paard nog moet wennen, het is natuurlijk voor een paard heel vreemd als ie ineens ergens anders staat, op stal en wei enz.

geef um nog een aantal weken voordat tie echt gewend is aan z'n plek

igor_moppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:15

Mijn paard wou niet weg bij Zn oude plek. HIJ is de trailer in geslagen. Maar nu heeft hij het onwijs naar zn zin bij ons. Ik denk dat het ook wennen is. IK zag laatste foto's van het andere paard. Toen ze kwam, een maand later, en nu,, dat is zo n verschil, dat zou je ook moeten doen eigenlijk. Ik zag dat ze er op de eerste foto duidelijk geen zin meer in had. bij de 2e was het al iets beter,, en nu,, is het een pracht paard, die energie uitstraald, Succes ermee, hoe gaat het nu??

siroontjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 17:26

nou me paard is weer helemaal de oude en ben al volop aan het trainen met haar.. dus heeft niet zo lang geduurt gelukkig..
en 25 aug gaat ze hier weer weg dan gaat ze naar een "pensionstal" wil haar swinters wel op stal hebben.. dus zie wel hoe het daar gaat lopen.. ben d'r al aan het voor bereiden, want daar krijgt ze een wei alleen voor d'r eigen en nu staat ze in een "groep" , maar savonds gaat ze op een klein wei-tje en de rest op de bestrating. dan kan ze al wennen maar heeft ook zijn redenen dat ze daar staat.. ze haalt anders heel haar benen open Scheve mond .. ( we hebben net te weinig gras op de weilanden staan vandaar savonds op de straat en overdag op de wei)

Bibiche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:29

Toen ik mijn haflinger kreeg was hij heel erg gewend aan zijn oude eigenaar, omdat hij voor de vorige eigenaar niet goed was behandeld.
De vorige eigenaar had hem weg gedaan omdat hij te sterk was en zij hem niet verderkon beleren.
Eenmaal bij mij op stal/wei was hij HARTSTIKKE druk, en wou hij niks anders dan eigenwijs zijn, losbreken, trappen,bijten noem al die kwalen maar op!
Ik ben gewoon door blijven zetten en uiteindelijk is hij heel braaf geworden en denk ik dat hij het wel naar zijn zin heeft..

Eerst speelde hij ook niet met zijn vriendjes en was hij altijd helemaal in paniek in de wei..
Dat is nu wel beter!

Heel veel sterkte, en veel plezier metje paard!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:27

inderdaad volhouden en voldoende aandacht geven zodat je paard zich thuis gaat voelen

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:53

Tja een paard heeft het niet voor het kiezen en kan het ook niet zeggen, alleen maar laten zien. Lekker goede aandacht geven is idd de juiste optie (jij hebt immer de verantwooredlijkheid genomen).

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:55

Mijn paard had het in het begin ook, ookal had ze andere paarden rond haar, stond ganse dagen maar wat rond te gapen, at ook geen gras (maar dat was ze ook niet gewoon, een goede grasweide). Heeft toch zo'n 2 maand nodig gehad om zich op haar gemak te voelen. Lachen

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:58

het duurt een poosje voordat je paard gewend is aan zijn nieuwe omgeving. (wij zeggen altijd ongeveer 6-8 weken). verwen hem maar goed en zorg dat ze zich op haar gemak voelt.

HORSE_ROOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 07:23

Tjaa,, Ik weet niet of het echt heimwee is maar zoiets had ik ook met mijn eigen paardjes die 2 kon ik gewoon niet uit elkaar halen of ze begonnen vreselijk te hinniken. Misschien moet je paard nog gewoon even wennen aan die 2 andere paardjes. Het is ook niet iets wat je elke dag doet naar een andere wei gaan. Maar misschien helpt het om wat vaker in de wei langs te komen zo heeft ze wat meer gezeldschap van jou! Ik weet zeker dat ze wel gaat wennen aan haar omgeving alleen het heeft wat tijd nodig! Knipoog

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 07:34

Hopen dat ze snel went en zich thuis voelt.
Wat ben ik blij dat mijn bijrijdpaard zich overal aanpast.
Heb haar vd week voor een weekje verhuisd naar de Veluwe ( en vorige maand met de zomervakantie heeft hij op 2 verschillende locaties op de Veluwe gestaan) en voor hem is het geen enkel probleem.
Stapt ook heel braaf de trailer op, terwijl hij nauwelijks op een trailer staat.
Bij de stal in juni stond hij overdag in de weide en 's avonds moest hij de bak in.
Als ze hem wouden verplaatsen na de bak of weide kwam meneer er al aan lopen, want hij wist het al precies.
Het is ook zon sulletje. Clown