zo'n sterke band met je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MieLo

zo'n sterke band met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 22:28

heej
ik weet niet of het hier hoort, maar heb het hier maar gewoon geplaatst;)

ik heb afgelopen 2 jaar lang elke week op een pony gezeten: Binky.
het was geen makkelijke pony, en heb ook de nodige bokpartijen met hem gehad.
hij bleek ook te zijn mishandeld. dit liet hij merken door je aan te vallen in stal, ook poetsen was eigenlijk onmogelijk ( meneer trapte de hele tijd, en viel je ook steeds aan).
ondanks dit vond ik hem vanaf het begin af aan echt geweldig. ik reed elke week op hem in de caroussel, en merkte dat onze band steeds sterker werd. ik kon gewoon alles bij hem doen, met poetsen probeerde hij me nog wel steeds uit, maar ik kon zelfs zonder dat meneer wat deed, op zijn kont lenen. dan keek hij naar mij met zijn oortjes naar voren, en met zo'n gezicht van: wat zit daar aan mijn kont?
ook bandageren was dit jaar zelfs geen probleem, dit lukte gewoon in mijn eentje, terwijl er vorig jaar 4 mensen nodig waren om dit te doen.
vorig jaar in de zomer ben ik met mijn beste vriendin meegeweest om te kijken bij haar eigen paard ( stond ook bij ons op de manege), en ik moest natuurlijk ook even bij bink langs. wij naar de wei gelopen wara bink stond, en ik hem geroepen. hij keek meteen op, kwam in een noodvaart naar mij toegerend, hinnekend en al. een geweldig moment gewoon. de laatste tijd hield hij mij ook erg veel in de gaten. had sinds 7 maanden een verzorgpaard op onze manege ( sinds gister mijn eigen paard), en het leek wel of bink jaloers was. als ik langsliep met Gin, deed bink zijn oren plat in zijn nek, maar zodra ik alleen langsliep, had hij zijn oortjes naar voren, en volgde mij vanuit zijn stal gezien.
een week voor het NK caroussel jongstleden ( 20 mei), gingen wij weer oefenen. Bink bleek erg vervelend te zijn, maar gewoon op hem gereden ( hij had wel vaker van dat soort buien). ik zat er nog geen 10 min op, of hij schoot er bokkend vandoor. ik ene tik gegeven, en na de 3e bok gleed hij uit, en ik kwam onder hem terecht. hij probeerde meteen op te staan, maar viel weer over mij heen. toen hij opstond kwam hij ook gelijk naar me toe, en snuffen enzo. egt zo lief gewoon.
maar toen ik de dag erna op de manege kwam, werd mij verteld dat ik met het NK op een ander paard moest, want Bink was "te gevaarlijk" ( weet niet waar ze dat vandaan haalde maarja, elk paard is wel eens vervelend). ik was er gewoon echt kapot van. NK ging ook voor geen meter, en de lessen daarna mocht ik nog steeds niet op bink. ik ben wel elke dag even langsgeweest bij hem, om even te knuffelen enzo.
kom ik afgelopen maandag op de manege, zie ik bink niet in zijn stal staan ( dacht dat hij aan het rijden was), maar ook de pony waar ik die lessen daarvoor op reed, bleek niet op stal te staan. komt ene moeder van een teamgenoot: Jaah bink en die andere pony zijn verkocht. ik wist niet wat ik hoorde, krege gewoon tranen in mijn ogen. Mijn maatje is weg, kan het gewoon niet geloven. ik weet ook niet waar hij heen is, en wat voor eigenaar hij nu heeft, maar ik hoop echt dat hij daar het leven krijgt wat hij heeft verdiend.
ik heb gelukkig nog mijn paard wel, maar de band met haar is nog niet zo sterk als die met Bink.

hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?

bammbamm

Re: zo'n sterke band met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 22:30

BAH BAH

bammbamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 22:35

NIET LEUK ZO'N ROT BERICHT

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 22:46

ja mijn arabiertje en ik waren ook vrienden voor het leven, ik moest hem helaas wegdoen, het heeft maanden geduurt om het te vertellen zonder tranen, maar elke dag denk ik aan hem. hij was ook altijd blij om mij te zien, we deden tikkertje in het landje waar hij stond, hij volgde me overal, was super jaloers als ik mij vriendje meenam het liefst zou hij hem hebben opgevreten, en toen ik mijn 2de paard kocht keek hij altijd sago als ik voorbij kwam met haar(anders om ook de merrie vrat speedy zowat op, ik dacht leuk mijn 2 paardjes samen los, maar die merrie stond met haar bek open, klaar om hem te grijpen) maar tussen mij en speedy ging het in het begin ook niet hij sloeg mij de stal uit, liet zich nooit vangen. maar ineens kwam de vonk(die er nog steeds is, ik zie hem zo nu en dan eens)Ik weet dat hij het nu ook goed heeft,hij is gekocht door de verzorgster die ik toen de tijd voor hem had gevonden, maar pijn doet het nog steeds

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 08:49

Ik heb ook zo'n sterke band met een paard op onze manege. Hij staat er gelukkig nog, maar als hij opeens weg zou gaan zou ik me echt behoorlijk down voelen.
Sterkte ermee Kusje

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 08:56

Heb ik ook eens meegemaakt!
Ik reed op een manege in Anderen (Drenthe). Daar stond een hele lieve fjord. Ik vond het heel eng (7 jaar geleden). om in galop te gaan enzo, maar op die fjord deed ik het wel en vond ik het geen probleem. Toen ik op een dag aankwam, pakte ik een andere pony om dat Noeska (zo heette die fjord) niet gebruikt werd op dat moment. Ik pakte het zusje van Noeska. Toen ik in de bak kwam, zei de instructrice dat Noeska verkocht was. De hele les ben ik er kapot van geweest en thuis ook nog wel wat weken. Gelukkig bleef Noeska wel op die manege staan, en elke week als ik les had ging ik er heen. Op Sinterklaas had ik een uitvergrote foto van haar gekregen en die stond op mijn kamer.
Gelukkig was Noeska verkocht aan een meisje dat ik wel kende. Dat scheelt weer want je kunt nog altijd vragen hoe het gaat enzo.
NU rijd ik op een andere manege en heb ik er geen last meer van.
Maar op deze manege wordt mijn lieveling misschien ook verkocht nu, daar baal ik wel van want daar reed ik altijd op. En aangezien ik een ongeluk heb gehad met een paard van mijn vriendin weet ik nu niet op welk paard van de manege ik weer wil rijden. Want dat paardje wat nu misschien verkocht word vertrouwde ik helemaal...dus dat is wel heel erg balen
Jij veel succes met het verwerken van je verdriet, en echt een rot streek om die pony te verkopen als je er een keetje vanaf valt !!!!!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Aline_17 op 09-06-07 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 08:59

ja dat ken ik, ik heb een tijd op een schimmel ( nrps-er) gereden. ging echt geweldig .. heel veel konden er niks mee worden .. en bij mij klikte het gewoon super .. en normaal als iemand haar wilde poetsen was het trappen, oren plat in de nek en noem maar op .. toen ben ik er een paar keer bij geweest .. en het ging steeds beter .. en laatst kreeg ik ook te horen : ja volgende week gaat ze weg !

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 20:27

Ik heb een onbeschrijflijke band met mijn merrie.
Het word door veel mensen als ''bijzonder'' betiteld. Lachen
We zijn echt maatjes voor het leven.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 20:31

ik heb ook vaak gehoord van mensen dat zij het zo mooi vonden, hoe sterk onze band was. als ik hem stond te poetsen riep iedereen al: kijk uit, want die pony is levensgevaarlijk!
ik moest dan altijd lachen, en ging tegen zijn kont aan leunen ( dit doe ik alleen als ik een paard 100% vertrouw!), en zei altijd: Dus dit noem je gevaarlijk?
en dan stonden ze me altijd met open mond aan te kijken, want ze snapte nooit waarom hij bij iedereen trapte, maar bij mij nooit.
jeetje wat mis ik hem zeg:(

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 20:35

Jeetje wat vreselijk ! Tsja dat heb je bij maneges.. Echt rot voor je.Gelukkig heb je je eigen paardje nog..

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 20:41

daarom ben ik nu ook zo blij dat ik een eigen paardje heb, en niet steeds me weer ga hechten aan een paard, wat toch weer snel verkocht wordt.
gelukkig heb ik nu de kans gekregen om Gin te kopen, maar dit ging ook niet zonder problemen. ( voor het verhaal daravan, zie topic: [YRT]-> Het zit mij ook niet mee de laatste tijd).

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 01:25

Heey _LoT_GiN_ ik heb byna hetzelfde meegemaakt,

Ik rijd op een manege waar echt een geweldig paard stond; Gentle ik was er hellemaal weg van en elke week reed ik er ''vast'' op! Het ging echt super en we werden steeds betere maatjes. Op een dag kwam ik op de manege, komen ze naar me toe rennen ; waar is gentle, waar is gentle ik; ja dat weet ik niet ben er pas net. Ik dus alle stallen aflopen.. gentle weg. heb nog nooit zo staan huilen omdat er een paard weg was...
Heel veel sterkte met je verdriet!

queenie_evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:52

ja ik heb ooit een oude fries uit de eenzaamheidsput geholpen, hem weer onder het zadel gereden en gewoon er veel mee bezig geweest, dan kreeg ik een jong paard om op te leren waar natuurlijk veel tijd in kroop, mijn oude paardje verzorgde ik nog wel maar had geen tijd om ze beide te rijden, ik merkte na een tijdje ook dat mijn oud paard jaloers was en zelfs een beetje kwaad op me, maar sinds ik er terug wat meer mee bezig was ging dit weer over, uiteinelijk had ik met hem een veel beter band dan met dat jong paard, als ik verdrietig was ging ik wel eens gewoon bij hem in de stal zitten, dan kwam hij met zijn neus voor mijn gezicht hangen en porde hij steeds zachtjes, tot ik het niet meer kon houden en begon te schaterlachen, hihi hij kreeg mij altijd wel aan het lachen, die lieve oude clown.. nu hebben ze hem weggedaan naar een rusthuis, twee weken nadat hij daar stond wou ik hem gaan opzoeken, bleek dat hij die morgen gestorven was aan een attack, hij was zo onrustig, ook toen we hem daar hadden afgezet wou hij maar niet kalmeren en stond hij meer op zijn achterbenen dan wat anders, ik dacht toen nog als hij niet rustig wordt overkomt hem nog iets, maar ik moest hem achterlaten, en hij is dus niet meer gekalmeerd, met als gevolg een hartstilstand.. jongens wat heb ik me daar rot over gevoeld.. in ieder geval je blijft aan zon band denken, het vervaagt wel maar gaat niet meer weg, had zoveel spijt dat ik geen afscheid van hem meer heb kunnen nemen..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:13

Wat is dit herkenbaar! Zoiets is iets wat je moet koesteren... Hoe vaak heb je zo'n enorme klik met zo'n dier?...

Zelf reed ik renpaarde in Ierland waar een merrie stond die met iedereen aan de kletter sloeg. Ze trok mensen uit het zadel en weg was ze!...

Ik kon nog amper op die bommetjes rijden maar was de enige jockey die over was... Vol onzekerheid ging ik er op, kletste tegen haar en vol verbazing zag mijn trainer dat ze zo mak was als een lammetje! En geloof me- ik was destijds echt een zak met aardappelen! Binnen drie dagen, als ze mijn stem hoorde en het bit hoorde rinkelen, gingen de oortjes erop, hinnikte ze naar me en sloeg tegen de deur van plezier, ze wist dat we aan het werk gingen.

De trainer had haar al drie jaar in training en had dit nog nooit meegemaakt...Een collega, een beroepsjockey daar kreeg minder voor elkaar dan ik, Hollandse stijve hark!

Uiteindelijk werd ze eerste in de race waarvoor ik haat trainde (dat was haar enigeste eerste prijs)...

Ze is meegegaan naar NL, ze ging mee naar mijn werk ( ze was super met gehandicapten, heel rustig, was fantastisch, zo braaf, een exrenpaard)..
Ze liep los op het erf, een omheining had ik niet nodig, en ze volgde me overal... Er waren maar wenig mensen die ze accepteerde, maar ze was goudeerlijk.

Helaas brak ze vorig jaar haar been in de wei, hoogdrachtig van haar eerste veulen..het was einde oefening. Ik bleef bij haar tot de haar dosis "slaapmiddel"kreeg via een infuus. Ze leek te sterven. Toen ik echter wegliep raakte ze in paniek, wilde ze overeind komen en achter me aan lopen, op drie benen!.. Ze heeft uiteindelijk een dubbele dosis middel nodig gehad om te sterven.

Haar staart heb ik begraven in Ierland waar ik haar trainde. Ik ben letterlijk ingestort er na, werd erg ziek. Heb nu een halfzusje van haar maar heb inmiddels geaccepteerd dat zo'n band once in a lifetime is....

Jij dus heel veel sterkte! Koester je herinneringe, want niemand kan ze van je afnemen...

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 18:16

jeetje zeg, krijg gewoon kippevel van je verhaal:O
ik zal mijn herinneringen ook zeker koesteren, en zal hem ook nooit vergeten

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:28

ierland, hoogdrachtig? WAar is het veulen?
Ik heb ook met mijn merrie zo'n band. Met mijn andere paard heb ik ook een superband maar die is niet te vergelijken met die van mijn merrie...
Toen ik haar in de opfok deed als 2 jarige kwijnde ze weg. Nu staat ze weer op stal en is zo opgeknapt Ja
Niet meer depressief etc...
Zoiets is niet uit te leggen wat ik met haar heb

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:44

Hoi, ja, de merrie was 9 mnd drachtig, helaas was ze in shock en had het veulen het nooit gered, ze was nog niet " af " als het ware. Dan ben je beide in een keer kwijt... Mensen vonden onze band ook bizar, zo sterk was die. Ze leeft nog in mijn hart bij me. Niets kan haar vervangen en dat wil ik ook niet.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:52

Met mijn vorige pony was de band ook erg sterk.
In de bak alleen niet, dan liet ze me alle hoeken zien Nagelbijten / Gniffelen .
Eigenlijk was het een echte pennypony. Als ik op stal kwam hoorde ik der al hinnike. En dan kwam bijvoorbeeld eerst me vader deed ze der oren in de nek, en kwam ik langs helemaal vrolijk. Ook een keer moest ik ff een les voor mij voorop de groep rijden omdat het anders niet goed ging. Dus ik op manegepony en ik moest dus die les daarna rijden dus ik aan vriendin vragen: Kan jij White-star voor me opzadele? Zadel en alles ligt al voor me stal. Dus zei loopt erheen, komt ze na 10 minuten terg: Ja, Dyanne dat beest valt niet op te zadele , de hele tijd bijt en trapt die. Bij mij deed ze dat nooit. En ook als ik bij andere pony stond mij mooi niet meer aankijken. Echt een trutje was dat Lachen .M'n band met haar is trouwens heel erg verbetert na der 1ste koliek aanval. Sindsien waren we echt vriendinnetjes. Helaas heb ik der al 1,5 jaar niet gezien.

esmee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:01

Ik had ook zoiets met mijn oude verzorgpaard. Was echt mijn allerbeste vriendje. De band werd steeds hechter. Een keer ging mijn vriendin mee en ze mocht op hem rijden, dus ze zat er op maar ze was de cap vergeten, dus ik zeg zo: 'Ja, ik pak hem wel snel, blijf maar gewoon even staan, hij doet toch niks.' Dus ik ren gewoon om die cap te pakken, rent hij me achterna Clown
En nog een paar maanden later ging ik hem op wei zetten, maar ik liep altijd helemaal achter naar de wei zodat ik zeker wist dat ie even wat ging drinken. Dus ik loop rustig terug, ben ik bijna bij het hek, komen opeens twee friezen keihard naar me toe gerend. ik was echt bang, maar mijn verzorgpaard zag dat die friezen naar mij toe kwamen, nou... ik had hem nog nooit zó hard zien rennen, hij was toch boos op die twee ROFL Hij volgde mij altijd overal. Sinds 24 Januari 2006 heb ik hem niet meer gezien, maar nu ik dit type krijg ik toch weer tranen in mijn ogen. Ik heb na hem, nooit meer zó'n paard ontmoet. Wat een geweldig beest!! Afgod

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 00:01

Jeetje wat een narigheid zeg dat hij zomaar is verkocht, en zo te lezen was hij niet gevaarlijk bij jou

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 10:25

hij wilde af en toe nog wel eens uithalen, maar dat was gewoon puur om mij te jennen, ook probeerde hij me nog wel eens uit tijdens de les, ook puur voor de lol.
maar vooral de manier waarop het is gegaan ( reden waarom ik niet meer op hem mocht, waarop hij zomaar weg was etc.) vindt ik zo erg gewoon, ik heb gewoon geen afscheid van hem kunnen nemen. het toevallige was, dat ik net die week ervoor het er nog met een meisje over had, dat bink toch niet verkocht zou worden door zijn k**karakter..... maar je ziet het.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:53

Kan het ook zijn dat hij aan een slager is verkocht alleen al om zijn k*t karakter

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:25

Toen ik nog op de manege reed (is alweer een hele tijd geleden) moest ik een keer op een paard rijden. Het was een eigen paard geweest en ik vond het supereng! Hij was zo groot! Ik had het idee dat hij mij wel even alle hoeken van de manege ging laten zien zeg maar. (Zijn naam was overigens Knakker, dus zegt eigenlijk al genoeg over zijn karakter Nagelbijten / Gniffelen )
Nou ik op hem gereden, was helemaal verlieft! Reed elke week op hem, en had echt een band met dit beestje (ik meer met hem dan hij met mij overigens Bloos ) Hij was eigenlijk om de haverklap kreupel, en als ik dan weer eens op de manege kwam en ging rijden en hoorde dat het niet kon omdat hij niet goed liep, stonden de tranen in mijn ogen. Toen kwam het moment dat hij echt slecht liep en ze eigenlijk overwogen om hem 'naar het oude vrouwtje in Zeeland' te brengen (slager dus Boos! ) Ik helemaal in paniek! Wilde echt voorkomen dat hij afgemaakt zou worden, dus ik kwam iedere dag naar de manege vanuit mijn school. Uiteindelijk was onze band wel sterk (nu ook van zijn kant Haha!) en als ik kwam zag ik in zijn ogen dat hij blij was. Toen hij weer goed was, werd hij natuurlijk ook weer ingezet in de lessen.. Iedereen mocht weer op hem rijden, terwijl dat in die weken dat ik hem verzorgde niet het geval was. God wat baalde ik daarvan zeg! Ik kon er gewoon niet tegen als er iemand anders op hem reed Boos!
En toen... Toen ging de manege sluiten! Ik zou mijn lieveling nu voorgoed kwijt raken... Toen mijn moeder dit hoorde was ze meteen naar de manege-eigenaar gegaan om een optie op 'mijn Knakker' te nemen. (ik mocht dit eigenlijk niet horen, maar kwam dit via via toch te weten Knipoog) Opeens kwam de actie dat alle paarden aan een handelaar verkocht zouden worden: ik zou hem dus alsnog kwijt raken.. Nachten van huilen volgden. Lang verhaal kort maken: Heb m uiteindelijk wel kunnen kopen! Haha! ik was natuurlijk godsgruwelijk blij, en dat ben ik nog steeds.
Onze band is alleen maar sterker geworden Lachen en ik wil hem nooit meer kwijt!

@_LoT_GiN_ : Kan je echt niet op een of andere manier erachter komen waar jouw Bink heen is? T is echt een rotverhaal wat je vertelde.. maar aan de andere kant, stel dat je hem wel vindt dan zul je de situatie waarin hij zich nu bevindt altijd met de tijd met jezelf vergelijken.. daar word je misschien ook niet gelukkiger van.. Al kan ik begrijpen hoe je je nu voelt natuurlijk

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 17:50

dat gaat denk ik niet lukken, de manege eigenaar verteld nooit waar ze heen gaan. ik ben nu eigenlijk ook in ene tweestrijd, aan de ene kant wil ik zo graag weten wara hij is, om misschien nog een keer langs te gaan en echt afscheid van hem te kunnen nemen. maar aan de andere kant is dat verhaal van jou, voor het zelfde geldt heeft hij het daar heel slecht, en dan gaat het alleen maar aan mij knagen, en ik zou er niets aan kunnen doen dan:(

@ MSQuincyTE
het zou inderdaad kunnen dat hij naar de slager is, maar dit lijkt me eigelijk best wel sterk, aangezien hij samen met een ander paard is verkocht aan een man. en dat andere paard is nou niet bepaald een paard om zomaar naar de slager te brengen. best kans dat ie bij een handelaar terecht is gekomen.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:11

Jeetje, sterkte!
Misschien kun je op marktplaats of hier op bokt een advertentie plaatsen, wie weet kom je die nieuwe eigenaar hier tegen..

En ohja, een pony valt niet aan, hij was waarschijnlijk bang en/of voelde zich bedrijgt.. Het enige waar hij dan aan denkt ik zichzelf verdedigen en niet aanvallen! Knipoog

Verder veel succes met je zoektocht.. Als je éénmaal weet dat hij een goed plekje heeft kun je het vast ook wel een goed plek in je hart geven!