ik ben nieuw hier
Ik heb een net 3 jarige friesxKWPN van 1.64.ik heb mijn paard afgelopen vrijdag gekocht. Ze moet nog erg wennen en is schrikachtig. Daar is niet zo moeilijk mee om te gaan maar gisteren vroeg ik me wel wat af.
Ik heb haar buiten vastgemaakt om te borstelen ed. Dat ging wel goed. Echter toen er een paard voorbij kwam wilde ze er perse heen. Ze begon te dansen aan het touw. Ze werd uiteindelijk wel rustig maar ik vroeg me af of ik haar niet beter kan losmaken als ze te graag wil. Dan gaat ze wel naar dat paard toe maar dat lijkt me veiliger dan vast te laten staan.
wat jullie? Mee eens? Of iets anders te proberen als het weer gebeurt?

Nieuw probleem wel, vanmorgen werd ik gebeld dat ze is blijven hangen met haar benen in de opening aan de voorkant van haar stal toen de andere paarden naar de wei gingen. Er is me al eerder verteld dat ze steigerde en gek deed, maar zo gek, das extreem. Gelukkig niets aan de hand maar dat moet niet weer gebeuren :S Dus moet ze uit die stal weg. Ze staat inmiddels 6 uur per dag op de wei. \Dat is een probleem nu. De paarden komen om half 8 voorbij, dan moet zij eigelijk op de wei staan dus. maar hoe kan ik dat nou bereiken..behalve dan om 7 uur het zelf doen, waar ik niet echt tijd voor heb. Er was een idee om haar dan snachts op de wei te zetten maar dan gaat ze nog ineens van 6 uur naar een uur of 10, ze eet mss minder snachts maar dat durf ik niet zo aan omdat ik niet weet of het ze idd minder eten dan. Iemand nog ideeen mss?