NOg een vraag,, hoe hebben of maken jullie je pony verkeersmak?
xxx Scorpius
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Snne_ schreef:vaak buitenom gaan dat hij eraan went en belonen als die niet bang is

tuinkabouter schreef:ik vind dat die wielrenners altijd veel te hard de bocht om scheuren,en ze rijden meestal in groepen en dan ook nog op het midden van de weg
nobility schreef:wielrenners zijn ook eng!Die snappen niet dat paarden levende wezens zijn.

nu is ze er aan gewent maar ja ik sta niet in voor een onverwachte trap die ze kunnen krijgen als ze te dicht op dr kont gaan fietsen, of als ze zo dichtbij inhalen dat ik met mn vinger in hun oor kan prikken zonder mis te prikken 

wielrenner op z'n plaat
Echwel schreef:Snne_ schreef:vaak buitenom gaan dat hij eraan went en belonen als die niet bang is
Niet doen, dan beloon je hem dus en weet hij niet waarvoor,
Gewoon als hij angst vertoond heldhaftig optreden, hem naar voren rijden, en boos klinken.
Zo weet hij dat hij jou moet vertrouwen en angst niet mag..
Als jij er al opzit zo van oei oie wielrenners, niets aan de hand hoor braaf paardje.
Denkt hij dat hij normaal gedrag vertoond..
Niet dus, jij moet hem laten inzien dat het niet normaal is dus naar jou moet luisteren ten alle tijden.
Voorwaarts rijden, druk erop houden en angst afstraffen..

sammyvriend schreef:Misschien kun je eens een wielrenner vragen om langs te komen, maar dan stoppen bij je pony, dan kan hij ruiken dat het niet zo eng is. Daarna kan hij langzaam langskomen en dan net zo lang tot het niet meer en is voor je pony... Is dat een idee?