Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dolor schreef:rukje aan het touw geven en haar weer naast je zetten. grondwerk doen is ook een goede manier. daar zitten dingen zoals naast je lopen, draven en dat soort dingen allemaal in en leert ze jou als leider zien, waardoor ze naast of achter je blijft lopen. dat voor je lopen kan zijn dat ze de leiding wil nemen en dat op deze manier uitdrukt.

] met grondwerk bezig en zo ga ik verder met VD maar dat met die halster touw heb ik 1x gdaan en daarna niet meer
] doen
Scum schreef:--> OMG

sleepingrose schreef:Scum schreef:--> OMG
wat??

sleepingrose schreef:Ik weet niet of dit hier hoort
Anders zeg het ff dan verplaats ik hem
Maar mijn verzorgpony wil niet normaal naast mij lopen
Dan gaat ze voor me lopen en ik krijg een vet lame arm
Wat moet ik hier aan doen?
sleepingrose schreef:Scum schreef:--> OMG
wat??
queenie_evy schreef:zet ze steeds een paar passen achteruit als ze voor je schouder komt, grondwerk kan nuttig zijn, paard moet jou volgen en niet andersom, anders neemt het paard de 'leiding' over. je trekt eens aan je halstertouw en zet ze met je hand op haar borst in achteruit, je stapt weer verder en stopt dan plots, zij moet naast u staan en niet met haar schouder voorbij je komen, anders zet ja haar weer achteruit, en ga je weer vooruit,.. tot ze het doorheeft dat jij bepaald waar jullie naartoe gaan, en niet andersom, veel succes