Gróót Probleem.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gróót Probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 10:42

Vorig jaar heb ik een paard gekocht, en die heb ik zelf ingereden.
Dat ging allemaal perfect, het kon niet beter gaan.
Geen problemen gehad, en alles zonder hulp gedaan.
Alleen het eerste keer rijden, heeft een vriendin Thropy vastgehouden.
Nu het probleem.
Ik longeer haar vrij vaak, gezien ze nog wel eens bokkesprongen wilt maken, en ik niet zo heel stevig in mijn schoenen sta.
Als ik tijdens het longeren goed oplet, zie ik dat ze met haar achterbenen tegen haar voorbenen aan tikt.
Ze heeft al een keer haar kogel open gekregen, en nu heb ik peesbeschermers.
Het probleem is dat ik bijna elke week weer nieuwe moet kopen, en ik koop steeds de duurste.
Met mijn verzorgpaard, die het ook doet, heb ik nog geen problemen gehad met nieuwe kopen, maar zij..., is gewoon een ander verhaal.
Ik wil best steeds nieuwe kopen, maar als ik aan het rijden ben, en mijn vriendin kijkt, en maakt foto's, zien we het echt niet.
Zodoende kunnen we er niks aan doen, en om alleen voor het longeren steeds nieuwe peesbeschermers te kopen, ik wil het wel, maar natuurlijk liever niet.
Ik zal zo spoedig mogelijk foto's plaatsen om aan te tonen wat het werkelijke probleem is.
Overigens, voor de mensen die haar graag willen zien;
ik wil best eens foto's van haar hoofdje maken, maar ik ben bang dat rijfoto's niet gaan lukken.
Mijn vriendin kan echt geen foto's maken (mevrouw de fotoproffessional), ze kan ze alleen bewerken, en bovendien werkt mijn moeder fulltime & is mijn vader een aantal jaar geleden omgekomen tijdens een auto-ongeluk, en ze doet nog moeilijk onder het zadel ook.
Dus ja, ik heb liever foto's van haar hoofdje, die ik zelf kan maken Lachen

Milou90

Re: Gróót Probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:39

Ik kan niet echt uit je verhaal opmaken waarom je iedere week nieuwe koopt Knipoog
En waarom altijd de duurste?
xx

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:59

zijn springschoenen geen beter idee? om de boel aan de onderkant wat beter te beschermen, want daar tikken ze meestal aan.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:30

Ik wil wel eens een foto zien hoe hij dat doet.. En doet ie dat met rijden niet dan!?

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:31

dolor schreef:
zijn springschoenen geen beter idee? om de boel aan de onderkant wat beter te beschermen, want daar tikken ze meestal aan.

Daar dacht ik ook het eerste aan Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:14

ik wil best foto(s) laten zien, maar momenteel is dat onmogelijk.
Iedereen die foto's kan maken, is op vakantie.
en tijdens het longeren is ze zo druk, dan kan ik niet én mijn zweep vasthouden, haar longeerlijn, met de zweep aan blijven drijven, en vervolgens een foto maken.
Zo geniek ben ik nou ook weer niet.
en een vriendin die naast me durft te staan tijdens het longeren heb ik niet, gezien ze vaak heel vervelen doet, en een vriendin dan gestikt kan worden.
Verder vind ik het niet fijn als er iemand naast me staat, want dan kan ik me niet goed concentreren.
Als mensen tóch naast me komen staan vraag ik ze altijd foto's te maken, maar het is vrij lastig.
En uit foto's kan je dat toch niet opmaken?

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:16

Sorry maar ik snap het even niet zo goed. Waarom moet je steeds nieuwe peesbeschermers kopen?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:17

Fotos van het wondje waar het percies zit etc Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:30

Longeer je bijgezet? Zo nee, zou ik daar eens mee gaan beginnen. Je paard stapt van achteren ver onder, de voorbenen zijn te traag. Van voren geleidelijk oprichten, dan zou het beter moeten gaan. Je kunt je probleem ook aan de smid voorleggen, misschien kan hij er wat aan doen door anders te bekappen/te beslaan.

Verder zou ik, als ze zoveel peesbeschermers verslijt, toch echt niet de duurste aanschaffen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:31

vraag je hoefsmid of hij je paard zo wil bekappen dat ze minder makkelijk aantikt Knipoog
verder denk ik dat het zowiezo goed is om je dier voor het longeren vrij te laten lopen zodat ze aan de longeerlijn rustiger is,.
ga werken aan langzamer lopen,als ze overhaast loopt kan dat ook ervoor zorgen dat ze aantikt..
veel overgangen aan de longeerlijn zodat ze leert de achetrhand beter te gebruiken, en zoals ik zei je hoefsmid informeren dat ze aantikt, hij kan dan anders bekappen en evtnueel speciaal beslag er onde rdoen zodat dat minder word.

extra vraagje: komt je dier wel gewoon normal buiten en als ze zo enorm druk is kan het dan ook zijn dat ze tekort beweging krijgt en misschien teveel krachtvoer?

Merel001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 17:09

idd, miss loopt ze gewoon heel overhaast, en kunnen haar voorbenen haar niet bijhouden. Ik zou hiervoor ook advies vragen aan een smid, want dit is wel een moeilijk probleem. Dat van die peesjes... je gaat toch niet steeds de duurste kopen, als ze toch vaak kapotgaan??!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:20

heb je je zadel en paard al eens laten nakijken? oorzaken van niet-normale gangen (strijken, aantikken) kúnnen veroorzaakt worden door fysiek ongemak/ pijn.