Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
volgens mij zijn die mensen heel fout bezig. HEt veulen blijft egt wel in mama's buurt huur met die leeftijd. 
Zeg maar tegen haar dat het veulen eerst moet wennen aan een veulenhalster. Met zijn twee dagen zal hij/zij echt wel bij moeders blijven. Zeker het eerste jaar zal ik mijn veulen nooit vast zetten. Lekker in de weide laten enz. Waarom nu al leren vast zetten als je hem/haar ook niet hoeft te poetsen? ik denk eigenlijk dat het veulen hier idd emotionele schade aan over kan houden en zelf vastzet angst kan ontwikkelen. Vooral als het veulen telkens gaat hangen. Het snapt namelijk niet waarom het niet zomaar naar moeders toe kan om te drinken. Zeg maar tegen die personen dat ze heel fout bezig zijn en eigenlijk niet veulenwaardig zijn als ze hier al geen verstand van hebben. Voorlopig moeten ze lekker van het veulen af blijven en het in de wei veulen laten zijn. Ik raad ze aan om (als het zover is dat ze iets willen doen met het veulen) iemand met ervaring om hulp te vragen.
moest half voor staan
ben er niet echt bij met me hoofd vandaag. Maar wat ik allemaal niet zet is hoe ik het zou doen.

.