2 Jarig gravende KWPN-er wat te doen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anita87ruud

2 Jarig gravende KWPN-er wat te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 20:33

Hallo,

Wij hebben een 2 jarige KWPN-er hengst die ontzettend graafd in zowel de bak als de wei! Hij staat nu dag en nacht op de wei samen met een Fries (ruin). Het probleem is dat die echt hele diepe gaten graafd van ongeveer een halve meter diep, met gevolg dat ze eventueel door het rennen misschien struikelen door het gat en dit willen we natuurlijk verkomen.

Waar kan dit aan liggen en hoe kun je het afleren, want hij graafd echt als een hond hij duikt er continu op! We hebben voor de afleiding ook al een bal in het land liggen.

Groetjes

anita87ruud

Re: 2 Jarig gravende KWPN-er wat te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 15:05

Niemand.. ervaring mee?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:56

ik heb er wel ervaring mee maar weet eigelijk niet wat je hier precies aan moet doen. Clown
mijn paard deed het ook toen hij nog jong was, hij had dit van een ander gezien en ging dit nadoen, volgens mij is het wel een soort verveling dat paard is nog maar 2 en waarscheinlijk erg speels en miss wil die ander niet leuk genoeg meespelen. Slapen
dievan mij maakte zulke diepe gaten dat op een gegeven moment alleen zijn kont nog te zien was, maar opeens was het over en heeft hij het nooit meer gedaan. Pling

Juppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:40

HAHAHA misschien wil hij ook wel eens zien wat er aan de andere kant ligt... Clown
Die van mij doet het ook en gaat er dan meestal in liggen rollen. Het enige nadeel is dat je de gaten weer dicht moet gooien

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:45

doen ze bij ons ook. in de bak worden de gaten dicht gegooid. in de wei is er geen beginnen aan. die is te groot Clown in mijn ogen heb ik zo iets van laat em maar een keer struikelen, dan leert ie t wel af.. maarja. je wilt ook niet dat ie kreupel word. misschien een skippybal in de wei?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:47

Ja dat doet mijn merrie ook! Dan hebben we al een skippybal in de bak, staat ze met andere paarden in de bak.. Grote hooiruif in het midden.. Maar nee hoor madam wil gaten graven. Gewoon soms van een meter diep!

Juppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:53

Je ziet het je bent niet de enige die hier last van heb....Ik moet er altijd wel om lachen...tis net of hij naar australie wil ofzo Clown

anita87ruud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 14:34

haha idd het ziet er nogal grappig uit maar idd er zijn dus meerdere paarden die zich gedragen als honden...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:56

mijn twee jongsten doen dat ook, ze maken een lekker gat om in te rollen en te liggen, bij best hoor, puur natuurlijk gedrag, tenzij het dwangmatig wordt uiteraard. ze weten waar ze de gaten graven, en dus ook dat ze er omheen moeten als ze rennen. een paard let daar best op, maak je maar niet druk.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:29

Gewoon laten graven zou ik zeggen. En dan weer n keer dichtgooien. Ik zie dat sommige mensen zegeen van, gooi er een skippybal in. Dan zou ik wel een skippybal nemen met twee handvaten, zodat hij er niet met zijn benen in kan komen, dat is gevaarlijk!