Paard tilt been op als ik hem een bandage om wil doen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horsie92

Paard tilt been op als ik hem een bandage om wil doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 07:30

Als ik mijn verzorgpony wil bandageren(hoe zeg je dat?) dan tilt hij zijn voorbeen op.En dat is alleen bij zijn rechter voorbeen.Ik heb al gekeken of hij wondjes daar heeft maar dat is niet zo.
Het is best wel irritant omdat het bandageren dan helemaal niet lukt. Verdrietig Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij zijn been gewoon op de grond neerzet?

LaDar

Re: Paard tilt been op als ik hem een bandage om wil doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 07:42

bandageer je hem vaker of is dit iets nieuws voor hem? Misschien is het namelijk vreemd en moet hij het nog leren? Toen ik mijn paard kocht was ze 3 en deed ze dit ook. Bij mij was het en kwestie van gewenning.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 07:45

Gewoon de bandage tegen zn been aanhouden en wachten tot ie 'm weer neerzet. In het begin duurt dat lang maar verlies nooit je geduld!!! Want dan wordt ie alleen maar bang de volgende keer dat je het probeert. gewoon rustig wachten tot ie 'm weer neerzet en dan belonen, heel uitbundig en rustig verder gaan, net zolang tot hij gewoon blijft staan.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 09:21

Hij tilt zijn been op omdat hij gewent is dat hij zijn voet moet optillen als zijn been wordt aangeraakt.Hij is dus heel netjes.
Dit tip die hierboven gegeven wordt is prima,je kunt ook zachtjes zijn been weer naar beneden drukken met het commando "neer".Dat hebben ze ook vaak wel snel door....verlies nooit je geduld.
Wat ook een optie is,is om iemand even om hulp te vragen (als je echt haast hebt)...die vraag je gewoon om even een ander been op te houden,ze kunnen immers geen 2 benen tegelijk ophouden Knipoog .

Praat met je paardje en zeg dat hij braaf is als je aan het bandageren bent...zo snapt hij snel dat hij het goed doet als hij netjes blijft staan....en natuurlijk uitbundig belonen Ja

Groetjes,Tinky

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 09:25

Wat lief, gewoon gehoorzame ervaringsreaktie. Gewoon vriendelijk zeggen zet maar neer en als hij het doet, braaf zeggen. Steeds op nieuw en dan leert hij het bandageren ook.

Mijn paard doet zelf zijn voetjes op tillen als hij bij de smid is. Gaat de smid links staan en loopt naar achter, doet hij linker achterbeen optillen, smid hoeft niet eens eerst te bukken. Bij mij doet hij dat niet. Hij snapt het gewoon. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:52

TAO --> OMG.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:53

negeren en gewoon verder gaan met bandageren Lachen

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 01:36

even "uh" zeggen en verder negeren dat doe ik met die van mij. Die van mij heeft het namelijk ook soms wel maar dan schraapt hij even met rechts en dan met links en dan is het goed.. Aparte beesten zijn het soms Tong uitsteken Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 01:52

russel schreef:
Wat lief, gewoon gehoorzame ervaringsreaktie. Gewoon vriendelijk zeggen zet maar neer en als hij het doet, braaf zeggen. Steeds op nieuw en dan leert hij het bandageren ook.

Mijn paard doet zelf zijn voetjes op tillen als hij bij de smid is. Gaat de smid links staan en loopt naar achter, doet hij linker achterbeen optillen, smid hoeft niet eens eerst te bukken. Bij mij doet hij dat niet. Hij snapt het gewoon. Knipoog

Mijn paard doet dat ook ALTIJD.
Echt standaart zo gauw je aan een beentje zit, optillen.
Vervolgens loop je naar het volgende been en hup hij is al in de lucht voordat je er bent.

Met bandageren en peesjes omdoen ook ALTIJD!
Best irritant soms, maar ik negeer het vaak.
Als ik weinig tijd heb vraag ik of pap z'n andere voorvoetje ff optilt.
Als hij zijn linkervoorbeen al in de lucht heeft kan hij z'n rechter niet optillen.
Klaar..

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:44

Rustig wacghten tot hij zijn voetje neerzet

vosfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:01

zoals boven al gezegt is, gewoon rustig afwachten tot hij zijn voetje weer neerzet. Hij heeft het als het goed is geleerd bij aanraking dat hij zijn voetje op moet tillen, dus in principe doet hij niks fout Clown mijn paard deed het ook toen ze nog jong was Knipoog dus i sniks vreemds Lachen succes!