Grondwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

er1k

Grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 18:03

Hallo,

me vriendin en ik zijn afgelopen week bezig geweest met vooral grondwerk. Nu hebben wij hier beide zelf weinig ervaring mee.
Toch hadden wij het gevoel dat wat wij deden , erg goed opgepakt werd door het paard. Zo hebben we eerst wat gelongeerd en toen zijn we door de bak gaan stappen en op commando halt laten houden en nog enkele dingen. Dit begon ze steeds beter op te pakken. Zo stond ze bij het woord halt direct stil. Op het laatst kon ze zonder vast te zitten aan een touw oid ook direct stil staan op het moment dat er halt gezegd werd en volgde ze erg goed.

Nu zou ik erg graag een boek bestellen met informatie m.b.t. grondwerk etc. Heeft iemand ervaring met een boek en welk boek zou je me aanraden. Ook links op internet met meer informatie zijn erg welkom.

alvast veel dank voor reacties

_Cindy

Re: Grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:30

www.mensenpaard.nl

Verder hoor ik ook vaak goede reacties over het boek grondwerk van Inge Teblick, maar ik heb het zelf niet gelezen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 10:52

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:11

Op internet kan je er ook heel veel over vinden, ik zou zeggen google het even op Knipoog

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:27

inge teblick, ik heb het zelf ook en er staat heel veel in. Ook in andere boeken over natural horsemanship kan je kijken. Het boek freestyle van emiel voest is ook een idee. In het boek van monty roberts staan ook wel een paar dingetjes