middelen zonder doping ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arletjuhhh

middelen zonder doping ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 16:59

Als je paard hoefbevangen is en je hem/haar daarvoor medicijnen geeft, zei iemand dat er in bijna al die medicijnen doping zit
is dat zo ? en in welke middelen dan niet ?
xx

Cassidy

Re: middelen zonder doping ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:40

Doping is alleen maar belangrijk als je wedstrijden gaat en kunt gaan rijden. Ik kan me niet voorstellen dat je dat binnen afzienbare tijd kunt gaan doen met een hoefbevangen paard. Als je paard medicijnen hebben moet omdat hij ziek is, moet je je die hem geven en je niet gaan afvragen of ze wel onder de doping vallen of niet.

Arletjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 18:04

oke maar ik vroeg het me gewoon af omdat ik het wel erg raar vond

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:44

Als jij vraagt om middelen die niet traceerbaar zijn bij dopingcontroles, maak je jezelf wel heel erg verdacht, daar al aan gedacht?

Ik zou me toch echt geen zorgen maken over een mogelijke dopingcontrole als mijn paard zo ziek is dat haar leven op het spel staat. Ongeacht de wilde fantasieen die je op dat moment kunt hebben, het leven van je paard gaat op dat moment gewoon voor!

lollyfantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:25

weetje...doping is verboden maar als je paard hoefbevangen is rijd je hem niet ( vind ik !)
en dus al helemaal geen wedstrijden dus als hij medicijnen met doping krijgt maakt dat in principe toch niks uit want hij staat dan op rust Pling

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:58

Zo'n beetje alle medicijnen voor paarden staan op de dopinglijst. Dat is helemaal niet belangrijk als je paard ziek is, het is belangrijk dat je paard weer beter wordt en pas als hij weer beter is kun je weer aan wedstrijden gaan denken. Het kan zijn dat je dan nog rekening moet houden met hoelang een bepaalde stof aantoonbaar is, maar ook dat is op het moment dat je paard ziek is van ondergeschikt belang, tenminste, dat is mijn mening.
Een van de belangrijkste onderdelen van de medicatie bij hoefbevangenheid is pijnbestrijding en pijnstillers staan per definitie op de dopinglijst, want het is not done om een paard pijnstilling toe te dienen zodat je op wedstrijd kunt...