Mijn pony wil het halster niet om

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Mijn pony wil het halster niet om

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 12:12

Hoi allemaal.

Mijn pony wil het halster niet om, elke keer als ik het wil proberen doet ze haar hoofd weg of ze loopt weg.
Ik ben er al meer dan een uur achter aan geweest. Ze moet het halster toch om, want ik vind dat ze haar zin niet moet krijgen.
Wat kan ik het beste doen?

Cassidy

Re: Mijn pony wil het halster niet om

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:36

Het beste is dat je haar in een box zet en het daar oefent.

En als je in het land het halster niet omkrijgt, kun je haar proberen bij je te houden door een halstertouw om haar hals te slaan, als je het halster om wilt krijgen. Hoofd wegdraaien voorkom je door je arm onder haar kaak door te doen en je hand op de neusrug te leggen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:40

Haal je je paard alleen uit de wei als ze moet werken, of vervelende dingen moet doen? Als het dat is, kun je haar ook eens een halster omdoen, wat lekkers geven, en weer af doen. Zo leert ze dat het niet persé iets is waarbij volgt dat ze de wei uit moet/iets moet gaan doen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:26

Ik ga zowel met Cassidy, als met khirshanta mee. Allereerst zorg je dat je paard wel een halter accepteert. Als dat het geval is (bijvoorbeeld als het geen probleem is om dat op stal te doen). Dan zorg je ervoor dat het voor je paard ook een fijne ervaring is. Dus alleen het halster omdoen, iets lekkers geven, of even kriebelen, en weer de wei op laten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:28

Wil je het halster omdoen om haar uit de wei te halen of wil je het omlaten in de wei? Als je dat laatste wilt, wil ik je dat heel sterk afraden, je hoort regelmatig dat paarden zich zo ophangen (onlangs nog enkele op bokt zelfs) dus dat mag je nooit doen. Ook al kun je ze moeilijk pakken.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:42

_angela_ schreef:
Ik ga zowel met Cassidy, als met khirshanta mee. Allereerst zorg je dat je paard wel een halter accepteert. Als dat het geval is (bijvoorbeeld als het geen probleem is om dat op stal te doen). Dan zorg je ervoor dat het voor je paard ook een fijne ervaring is. Dus alleen het halster omdoen, iets lekkers geven, of even kriebelen, en weer de wei op laten.

Idd, doe bijv. ook het halster om en geef een snoepje en doe het halster weer af.
Doe steeds iets afwisselends zodat het een verassing blijft wat er komt als het halster omgaat,
en dan wil ze hopelijk wel het halster om.

Of heeft ze iets waardoor ze bang is van halsters?

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:26

mijn pony wou het ook niet Tong uitsteken wat wij gedaan hebben is dit: we gingen eerst héél goed vertrouwen kweken [onze pony stond in de wei] we namen gewoon borstels enz mee naar het land en gingen we hem daar borstelen,, met het halster om onze nek.. daar rook hij af en toe aan.. en op het laatst liet hij toe het om zijn hoofd te doen Knipoog