plat oren in de nek en bijten maar ..!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Rosalie

plat oren in de nek en bijten maar ..!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 17:35

Haajj
op de manege staat een pony ( gypsy )
ik reed haar eerder altijd, alleen daar ben ik mee gestopt.
maar ze is altijd vet gemeen naar andere paarden.
zodra ik met Laska langs haar loop, gaan die oren plat in de nek en gaat ze soms ook bijten en trappen.. nou verkoop ik d'r altijd een mep als ze dat doet Vork , want dat moet ze gewoon afleren..
me zus zegt dat ik dat niet moet doen want dat hoort bij hun rangorde of hoe dat ook mag heten Clown
mijn vraag is dus nu ..;; moet ik het gewoon afstraffen als ze zoiets doet, of moet ik het gewoon negeren ??

groetjes Rosalie

Britt

Re: plat oren in de nek en bijten maar ..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:36

Tja jij alleen krijgt het toch niet opgelost, daarvoor moet de rest ook een tik geven. Bijt ze gericht of schreeuwt ze gewoon om aandacht?

xx_Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 17:43

nee gewoon echt gericht..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:44

als het een manegepony is zou ik het gewoon negeren.........

Arletjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:56

ja van een manegepony krijg je het moeilijker afgeleerd...
de een straf hem/haar en dan andere doet dat weer niet
moeilijk...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:57

Zodra ze raak hapt wordt het een ander verhaal natuurlijk, maar anders idd lekker negeren

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:00

Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd, want als ik in de stal ben bij een paard die dat doet en de volgende weer niet. Heeft het dan uberhaupt zin dat corigeren ( Knipoog op de lange termijn dan he, ik begrijp ook wel dat je je niet moet laten schoppen als je in de stal bent met z'on paard)

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:01

dit heeft inderdaad te maken met de rangorde. ze is dominant en waarschijnlijk is ze de baas of staat ze hoog in de rangorde. de paarden die onder haar staan moeten dus voor haar aan de kant en mogen niet te dicht bij komen en moeten achter haar lopen. met rijden gaat dit echter niet zo makkelijk en kom je toch naast elkaar enzo te lopen en daar is ze het niet zo mee eens en dat uit ze op deze manier. het heeft niet echt veel zin om het aan te pakken, want het is gewoon de rangorde. en in dit geval maakt het ook niet uit of het een manegepaard of eigenpaard is, want ze blijven het toch houden. ook mijn paard doet het nog steeds af en toe onder zadel.

xx_Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 18:05

ohwkeejj,, ik ga het maar gewoon nergeren,, maar zodra ze gaat bokken naar andere paarden en ik loop er bij, moet ik het ook gewoon nergerin ?? ik bedoel, Laska krijgt er steeds een hardverzaking van Clown

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:12

In de wei of op stal?

xx_Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 18:14

op stal,
het is btw een manege pony, en wel de baas over haar eigen stal,, maar als er geen lessen zijn gaan ze met z'n alleen naar het weiland,, en noujah,, dan kan ik niet egt zeggen dat ze nou egt de baas is ofzow,, ze rent eerder achter haar vriendjes aan

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:46

Bijt ze alleen naar pony's of ook zo naar mensen? Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:54

Ik zou het dus wel aanpakken, een keer goed corrigeren, en je hebt er de rest van het uur geen last van.
In hoeverre dat dan eerlijk is als ze daags erop weer haar gang mag gaan is plan twee. Maar kunnen jullie de grens zien wanneer het bij een lelijk gezicht blijft en wanneer hij echt aanvalt?

xx_Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 09:05

ze doet het alleen bij mensen..
nu trapt ze bijna nooit meer, maar dat komt omdat ik haar eerder elke dag aan het poetsen was en dat ik haar steeds een lel verkocht als ze trapte, vind dat trappen tog wel een beetje gevaarlijk met die kleine kinderen..

Bedankt voor de reacties

xx_Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 09:07

Cassidy schreef:
Ik zou het dus wel aanpakken, een keer goed corrigeren, en je hebt er de rest van het uur geen last van.
In hoeverre dat dan eerlijk is als ze daags erop weer haar gang mag gaan is plan twee. Maar kunnen jullie de grens zien wanneer het bij een lelijk gezicht blijft en wanneer hij echt aanvalt?

ik neem aan dat andere mensen dat ook wel doen, want lijkt me niet zo'n goed idee om beginnertjes op haar te zetten i.v.m haar gedrag tijdens het rijden Clown dus lijkt me wel dat anderen har daar ook voor straffen, maar cker weet ik het niet

lollyfantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:32

tegen slaan kan ik egt niet Boos!

een paard sla je alleen met hoge uitzondering !

als je een hele boze stem tegen hem.haar roept NEE op HE werkt dat egt wel je kan ook evt nog naar die pony toe lopen en dat boos roepen maar slaan kan ik egt niet tegen

dat vind ik zo makkelijk om te slaan

als jij vervelend was toen je klein was of nu slaat je moeder of een wild vremde je toch ook niet op je neus !!!!!!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:31

sommige pony's bij ons op de manege doen het ook maar als ik daar met de pony loop dan roep ik al wat harden HE NEE HE. en soms dan draaien ze zich om en denken nou ja jij zegt het laat maar dan en soms dan proberen ze het toch maar dan roep ik nog een keer Tong uitsteken maar het helpt inderdaad niet vaak bij manege pony's Huilen helaas

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:38

Weet je de reden waarom ze bijt? Mijn ervaring is dat manegepaarden nogal snel zuur worden. Jan en alleman loopt zo die stallen in, kan zo bij de paarden komen... Wie weet wat men soms uitvreet. Misschien is de pony wel een beetje kopschuw? Heeft ze een nare ervaring gehad met iemand?

In ieder geval, haar straffen zal niet zoveel zin hebben (de volgende dag doet ze weer procies hetzelfde). Ik zou het gewoon negeren. Je kan er toch niets aan doen.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:51

nou ja je kan ook aan het bestuur van die manege vragen of er iets gebeurt is. heb het bij ons ook en die is altijd maar geslaan en die wil ook nog bijten maar we hebben geregeld dat hij nu in een stal staat dat hij er niet bij kan Tong uitsteken maar ja dat wil niet bij alle maneges natuurlijk..