paard doet lastig in de wei.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sjafrane

paard doet lastig in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 10:43

Hallo,

Ik heb een 11 jarge merrie. Ze is nu 8 jaar in mijn bezit. Ze is voor het eerste dit jaar sinds jaren in een vreemde kudde gedaan. Het is een temperament volle merrie die het kaas niet van der brood laat eten. om het zo maar te zeggen met 1 merrie is ze er nog niet uit wie nou de baas maar als ze niet in de buurt van elkaar komen gaat het goed. Dus alles gaat goed tot dat die mevrouw haar paard uit het land halen. Mijn merrie loopt nu nog mee naar het begin van de wei en doet dan lelijk naar dat paard en anders om. De mevrouw zegt dat het wel gaat met der uithalen maar andere mensen waren der bij en vinden dat eng. Vervolgens als het paard helemaal weg is dan gaat mijn merrie heel onrustig doen. hiniken en bokken terwijl er nog andere paarden in de wei zijn. Naar mijn mening is dit negatieve aandacht zoeken, want dit heeft ze op stal ook gedaan. Moet ik haar nou in deze wei laten staan. Ze heeft nog niet echt een vriendje in deze wei. Ik vind dit een heel moeilijk iets, omdat iedereen een andere mening heeft en die ook nog tegen mij zegt. Zelf ben ik van mening dat ik haar moet laten staan. En dat de paarden er onderling uit moeten komen. Tevens heb ik nog nooit dit probleem gehad, maar stond ze wel ieder jaar in de zelfde kudde.

Heeft iemand tips of ook dit mee gemaakt.

groetjes

Cassidy

Re: paard doet lastig in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:04

Ik denk dat je merrie de indruk heeft dat zij de baas is van de kudde en dat ieder paard dat er uitgehaald wordt uit haar kudde wordt gehaald. Ik denk dat je het even moet aankijken, als de mevrouw er geen probleem in ziet en veilig haar paard uit de kudde kan halen kan het best zijn dat dit gedrag afzwakt als ze wat meer in de kudde gesetteld is.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:25

Ja, voor haar gevoel wordt er een kuddelid weggehaald, en dat aanvaardt ze niet. Doet ze dit enkel bij dit paard of ook bij de andere paarden?

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 11:30

Alleen dit paard is er nog maar uitgehaald. Nog geen ander paard. Dus dat weet ik niet. Ik hoop dat het afzakt dit gedrag. Ik weet ook niet wat ze doet als later een paard bij komt in de wei want zij is op het moment als laaste geweest morgen gaat ze als 1e met een ander. En dan volgen ze in 2e. geloof ik . Vanmorgen heb ik eerst de paarden dichtbij haar laten komen en doen haar los gemaakt en toen was er niks aan de hand. Ze trapte naar niemand. beetje terughoudend was ze.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:40

Misschien als de groep wat stabieler wordt, dat ze dan ook rustiger wordt. Want nu verandert er zoveel op zo'n korte tijd voor haar. Succes!