Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Martinedd schreef:Ik moet namelijk eerst 700 m lopen naar het weiland, dan eerst door een een stukje ander weiland, want ik het 2 stukken en zet ze in het kortste stuk.
Dan moet ik dus 2 keer 3 draden los maken.
naarmate de tijd doet ze wel normaal, maar het is puur de eerste keer als ze weer mogen.
Cassidy schreef:Martinedd schreef:Ik moet namelijk eerst 700 m lopen naar het weiland, dan eerst door een een stukje ander weiland, want ik het 2 stukken en zet ze in het kortste stuk.
Dan moet ik dus 2 keer 3 draden los maken.
naarmate de tijd doet ze wel normaal, maar het is puur de eerste keer als ze weer mogen.
Ik zou voor het openmaken van de draden de eerste paar keren iemand meevragen, zodat je dan alle aandacht bij je paard kunt houden. Neem een zweep mee die je voor haar boeg kunt houden om haar terug te zetten, mocht ze wel weg schieten. En nogmaals: grondwerk, grondwerk, grondwerk.....

SGWOllie schreef:Opvoeden ok, maar er zijn ontzettend welopgevoede paarden die je nog wel eens foppen als ze enthousiast de wei op willen rennen. Grondwerk lost idd veel op, maar om dat nu bij elke probleempje te gaan roepen......

Cassidy schreef:SGWOllie schreef:Opvoeden ok, maar er zijn ontzettend welopgevoede paarden die je nog wel eens foppen als ze enthousiast de wei op willen rennen. Grondwerk lost idd veel op, maar om dat nu bij elke probleempje te gaan roepen......
Een keertje enthousiast de wei op willen mag niet resulteren in lostrekken. En misschien heeft de TS het paard normaliter wel compleet aan een los touwtje onder controle, maar als het om een uitzondering zou gaan, zou ze het topic niet hebben gestart. Toch?
Dan kan ie niet ver van te voren gaan stuiteren, tenzij je paard het al doorheeft..