Hoefje optillen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoefje optillen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:49

Euh, ja Clown
Ik heb een veulentje van 1 jaar, een hengstje, en hij kon altijd heel goed zijn hoefje optillen om te krabben.
Maar sinds kort doet hij het compliment als ik zijn hoefje optil en dan gaat ie liggen en rollen over de grond Verward
Ik wist dat hij raar was, maar dit..
Wat kan ik eraan doen??
Het is btw een shetlander, dat kan ook wel meespelen
Ik vind het natuurlijk erg knap dat hij nou al een compliment voor me doet, maar echt goed lijkt het me niet Clown

Judje

Re: Hoefje optillen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:26

hmm, rolt ie jou kan op? op van je af?
ik heb een jaarlingmerrie (Haf) en die is ook niet de makkelijkste om het zo maar te zeggen. Maarja: jaarlingen zijn naarlingen toch?!
En tja, EN hengst EN Shet EN jaarling, dat is lastig.
Bij die kleine van mij helpt het om gewoon vast te houden en natuurlijk stemhulpen erbij te geven. Durf ook bij zo'n jonkie streng te zijn. Zodra ze je commando begrijpen mogen ze ook best op hun kop krijgen als ze niet luisteren!
Misschien ook nog een algemene tip: probeer ieder commando te vervolgen met een belonging (bij luisteren) of een ander commando (bij niet luisteren). Helpt bij die kleine van mij wel.
En wat ik ook doe: maak ook van het wandelen, binnen zetten, buiten zetten en alles een oefening. Dus netjes naast/achter (wat je zelf altijd doet) blijven lopen, stilstaan wanneer het moet en dergelijke. Misschien dat ie dan over het algemeen wat meer gaat luisteren en dit langzamerhand ook beter kan worden.
Veel succes ermee!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:09

Misschien kan je na het voetje optillen hem uitgebreid belonen met je stem en/of snoepje?

Vivianne___x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 16:57

gewoon volhouden.. en je niet laten kisten.. als hij het kan, dan kan hij het. Als hij het doet super goed belonen

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 23:35

Ooooh, ik heb ook een shet die dat deed, ik leerde hem namelijk het compliment, en vanaf toen deed ie elke keer het compliment als ik zn voetje optilde, omdat ie een snoepje wou, nouja, dat van jou ligt natuurlijk wel een beetje anders maargoed, ik heb hem een commando gegeven voor het compliment, en als ie gewoon een voetje moet geven zeg ik als ie zn voetje geeft Ho, reageert ie daar niet op, gewoon vasthouden en zorgen dat ie m absoluut NIET op de grond kan leggen.
Als je dat commando er aan koppelt zal ie het denk ik na een tijdje wel begrijpen, mja, het blijft toch een naarling he Knipoog

Aardbeitjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 23:13

Vivianne___x schreef:
gewoon volhouden.. en je niet laten kisten.. als hij het kan, dan kan hij het. Als hij het doet super goed belonen

Jaa idd.. Zo leert hij het wel het beste.. Tenminste. Zo heb ik het mijn pony ook geleerd. Met goed belonen.