Het andere paard bij mijn verzorgpony...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Freak1992

Het andere paard bij mijn verzorgpony...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 18:58

Hallo Haha!
Als ik mijn verzorgpony uit de wei of stal haal, dan gaat de fjord die erbij staat, altijd heel erg wild doen, gillen en boos doen.
Dit doet ze nou al bijna 2 jaar en ik snap nog steeds niet waarom ze dat doet.. Het is ook een vervelend paard want ze loopt dwars door je heen en springt door je heen de wei uit.
Ik word hier niet goed van want dan kan ik haar weer weg duwen. Heeft iemand raad hoe ik haar dat afleer?

Danku ^^

dolor

Re: Het andere paard bij mijn verzorgpony...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:09

he
ze loopt over je heen. die fjord is natuurlijk niet jouw verzorgpaard of eigen paard, dus om er grondwerk mee te gaan doen, gaat een beetje lastig. maar je moet toch proberen om een beetje de baas over haar te worden. dat gillen en wild doen, doet ze omdat ze een soort verlatingsangst heeft, ze kan als het ware niet zonder je verzorgpony. zeker als ze altijd met zijn tweeën zijn en eentje gaat weg, blijft die ander alleen in de wei. en dat vinden paarden niet leuk, omdat het kudde dieren zijn.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:00

wat ik vervelend vind is dat paarden als vervelend bestempeld worden terwijl ze geen opvoeding hebben gekregen en dus niet beter weten. De fjord loopt door je heen, gebrek aan opvoeding. Nou snap ik wel dat jij daar niet direct iets aan kunt doen, maar noem het dier dan niet vervelend.

Negeer het gedrag en zet je verzorgpony gewoon lekker aan het werk zodat hij zich niet op de fjord kan concentreren.

Freak1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 18:20

Ik bedoel met 'vervelend' dat ze niet goed is opgevoed. Vroeger zijn ze met haar ,als veulen, voor alles aan de kant gegaan (vrachtwagens, tracktors noem maar op). In de wei schopt ze ook wel eens naar me. Volgens een boer moet ik mijn zweep meenemen. Maar dat weet ik nog niet zo..

Maar bedankt hoor, zeer blij mee!