uit de wei halen een probleem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

uit de wei halen een probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 16:14

Hallo,

Het was vandaag mooi weer en ik dacht laat ik mijjn merrie eens lekker in de wei zetten.

Zo gedacht zo gedaan. In de wei zetten geen probleem, maar toen ik haar 5 uur later weer kwam halen werd het wel een probleem. Er stonden nog een aantal andere paarden in de wei, waaronder haar beste vriendje. Ze kwam netjes naar mij toe, halster om en mee lopen maar, de wei uit ging goed, maar toen begon haar vrienje te hineken en wilde mijn merrie niet meer mee naar de manege. Tot 5 keer toe rende halverwege de weg weer terug naar het hek van de wei?

Wie heeft tips om dit te voorkomen?

Cassidy

Re: uit de wei halen een probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:19

Grondwerk gaan doen met je merrie, je hebt duidelijk niets in te brengen vanaf de grond, en bent geen leider als ze terug wil naar de andere paarden, ipv bij jou te zijn.

Angeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:55

Ja idd.. je pony moet weten dat ze met jou meegaat.. dus niet andere dingen moet gaan doen.. jij bent de baas:)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 13:36

Cassidy schreef:
Grondwerk gaan doen met je merrie, je hebt duidelijk niets in te brengen vanaf de grond, en bent geen leider als ze terug wil naar de andere paarden, ipv bij jou te zijn.

idd grondwerk doen

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 13:37

Grondwerk, inderdaad. Haar leren dat jij de baas bent en dat ze naar jou te luisteren heeft.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:46

Grondwerk is idd de echte oplossing.
Maar als je haar tot die tijd toch naar buiten wil hebben even een touwtje over haar neus halen zodat ze iig van en naar de wei kan.