onterecht straffen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

onterecht straffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 19:19

Ik heb vandaag mijn pony onterecht gestraft. Eigenlijk kwam ik daar later pas achter. Nu, achteraf heb ik er wel een schuldgevoel van over. Hebben jullie dit ook welleens gedaan en hoe voelden je je dan? Wat deed je eraan?

Anoniem

Re: onterecht straffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 19:20

K*t voel ik me dan meestal krijgt hij dan een extra snoepje achter af maar ja dat heeft dan geen zin meer

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 19:21

Doe ik ook wel s (per ongeluk dus). Meestal zeg ik sorry en knuffel ik m, maar daar hebtie neit zoveel meer aan Tong uitsteken

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 19:22

Ik heb het nog nooit gehad, aangezien de keren dat ik mijn paard echt een tik(je Tong uitsteken) heb gegeven op een hand te tellen zijn. Meestal heb ik al last van een schuldgevoel als het wel terecht is, laat staan als het onterecht is Tong uitsteken

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 19:25

Meestal dan ga ik terug naar stal, krijgt hij een appeltje, en een knuffeltje..'t lijkt wel alsof mijn pony dat dan door heeft, eerst doet ze heel afstandelijk en beledigd, wat ze trouwens heel goed kan!, en daarna is alles goed en is ze weer super lief en aanhankelijk haha

diamond_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 19:27

Ach joh. de volgende keer als je hem ziet gewoon een klopje geven en srry zeggen en dan komt het vast goed joh. je pony verggeft het je wel. weet ik zeker

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 19:28

diamond_ schreef:
Ach joh. de volgende keer als je hem ziet gewoon een klopje geven en srry zeggen en dan komt het vast goed joh. je pony verggeft het je wel. weet ik zeker

Bedankt Ach gut

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 19:34

Waarschijnlijk voel jij je er rotter over als je paardje zelf. Je kan hem natuurlijk iets lekkers geven of een knuffel, maar dat is meer voor je eigen gevoel want hij is het vast al vergeten. Kan gewoon gebeuren, zou me er verder niet druk om maken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 10:43

Als je onterecht gestraft hebt, is je rot voelen achteraf niet voldoende.
Je moet weten waarom je op dat moment strafte, en er van leren zodat het geen tweede keer voorkomt. Je kunt ook nadenken hoe je dingen anders had aan kunnen pakken, zodat de situatie voorkomen had kunnen worden dat je had moeten straffen...

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 10:46

Nee niet onterecht gestraft.
Mij verzorgpaard maakt het er dan ook altijd wel naar.

@saskiakefie voor wat heb je hem/haar dan gestraft??

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 12:36

Like_peres schreef:
Nee niet onterecht gestraft.
Mij verzorgpaard maakt het er dan ook altijd wel naar.

@saskiakefie voor wat heb je hem/haar dan gestraft??

Ik wou hem over een soort kuil laten springen, maar het leek net of hij er voor uit week en schreef sprong en net achter mij neerkwam. Ik liep schuin voor hem, dus kon ik het niet goed zien. Daarna had ik hem een tik gegeven. Maar mijn vriendin zei, dat hij er wel over heen sprong en het niet terecht was hem te straffen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 12:44

Het was wel terecht om hem te corrigeren, want als hij even verder was gesprongen had hij over je heengewalst. Dus hij moet ten allen tijde jouw persoonlijke ruimte respecteren, en je niet omver walsen omdat hij niet door die plas of over die kuil heen wil, of scheef springt.
Het enige wat je daarna had moeten doen is hem er weer een paar keer overheen laten gaan. Als een paard met een grote sprong ergens overheen gaat, is dat meer een manier om er snel van af te komen. Als je van hem eist dat hij er desnoods in gaat staan, en er voetje voor voetje doorheen gaat ipv gaat springen, desnoods in het midden stil gaat staan, dan gaat hij nadenken, zijn rechter hersenhelft gebruiken, en voorkomt je dit soort situaties de volgende keer.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 12:49

Ja, dat is waar, maar ik had misschien ook wel een beetje te veel van hem gevraagt, want het was een aardig brede kuil. (Maar ook niet overdreven)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 12:52

Als het een brede kuil was, dan is het helemaal geen reden om zo dicht bij je te landen.

Zilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 12:59

Volgens mij heb ik het nog nooit gedaan. Maar als het zou gebeuren zou ik me wel klote voelen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:37

Af en toe een keer onterrecht straffen is niet heel erg Knipoog paarden vergeten dat sneller dan wij Knipoog Wij zijn mensen, en maken dus ook fouten. Daar leer je alleen maar van Lachen
Je paard is echt nu niet boos op je Clown Hij slaapt prima vannacht Knipoog
Ga niet gelijk nadat je een paard hebt (onterrecht) hebt gestraft het proberen goed te maken. Dat is nog erger. Dan is het paard 'gefrustreerd' . (straf = oke, belonen na de straf = raar). Dat snapt hij niet. Gewoon doorgaan met wat je deed dus, en niet ineens het paard gaan vertroetelen. (dus negeren dat jij een fout maakte) Paarden zijn geen mensen die er echt over na gaan denken.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:02

heej saskia Tong uitsteken
ik was er bij ik vnd het wel zielligmaar ach iedereen kan het overkome
een keerte ik weet teminste wat er gebeurt is ik was er bi
xx my(K)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:08

heb het ook wel eens. geefhem eenknuffel zeg sorry en dat het goed is.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:05

Ach ja.. ik heb ook wel es zo'n actie gehad, maar dan kwam ik er later pas achter, ze is dan wel beledigd (maar dat is ze al als ik dr een zacht tikje geef als ze niet opzij gaat als ik dat vraag) en ga gewoon door, zeg daarna sorry met een knuffel

paarden zijn over het algemeen erg vergevingsgezind Knipoog

ga je hier maar niet te lang druk om maken, leer ervan Knipoog

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 23:40

Maak je er niet te druk om, dat doet je paard ook al lang niet meer hoor Knipoog

Ik heb het ook 1 keer gedaan, tsja, dan voel je je even rot en neem je je voor het niet meer te doen.

Wel ben ik het eens met het verhaal van Cassidy, je ziet het ook weleens bij de paarden in eht land, paard springt voor een ander paard opzij en beland dan te dicht in de buurt van een derde paard, dat derde paard denkt ook niet ach dat was geen opzet, nee die geeft gelijk een waarschuwing dat die ook uit zijn space moet blijven.
Als je dat ziet heb je ook een beetje een Aaahh daar kon hij/zij toch niets aan doen, maar zo denken paarden niet.

Ik stond een tijdje geleden met mijn paard in de stalopening, en terwijl ik daar zo sta (moest een paardenkont gedraaid worden voordat ik eruit kon) stond er een ander meisje achgosch ze wordt in haar kont gehapt.
En idd, dat werd ze ook, maar ik kon nog niet naar voren en naar achteren was ook geen optie, maar ze bleef staan, omdat ik voor haar stond en zij onder geen beding mij omver loopt, als ze dit toch gedaan zou hebben zouden we dus voor de kont van het paard buiten de stal terecht zijn gekomen en de pineut zijn geweest, want dat was dus een trappertje.
Zou zij naar voren gekomen zijn zou ik haar even snel weer terug gezet worden omdat ik op dat moment tussen twee kwade moest kiezen, en tanden leken me dan even iets minder au dan een schop tegen de benen.

Creamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:22

Ik heb het ook wel eens mijn paardje gestraft terwijl het achteraf niet nodig was, moet zeggen dat ik me er wel rot bij voelde. Maar denk niet dat mijn paardje er last van heeft gehad.

newfoundland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:38

nee ik heb hetr nog nooit gedaan! maar ik zl hem gewoon goed knuffelen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 16:01

Straffen en daarna knuffelen, nee dat snapt een paard Clown