Misschien staat het hier verkeerd, in dat geval maar snel verplaatsen..
Ik heb een 20-jarige Engelse Volbloed merrie.. Heb haar ondertussen 11 jaar en tot ongeveer 2 maand geleden een heel normaal dier, fijn de omgang, leuk met andere paarden, en heel braaf onder het zadel.. Rij haar sinds kort vaak, aan een halster en zonder zadel, omdat ze wat ouder wordt en toch heel braaf is.
Maar nu is deze dame een beetje de weg kwijt. Als ik langs andere merries loop, begint ze extreem te brullen, zet een hoge hals op enz.. Gisteren even op buitenrit, lekker onspannen drafje, geen paard in de buurt, en mevrouw zet weer die hals op, steeds zachtjes hinniken. Gewoon verder gereden, toen bedacht mevrouw dat ze me niet langer op haar rug wilde hebben, en hoofd tussen haar benen en bokken maar.. Nu moet ik zeggen, dat ik helemaal dubbel lig om dit gedrag, juist omdat ik haatr zolang heb en haar door en door ken. Maar snap niet waar dit gedrag opeens weg komt.. Is er ook zoiets als een overgang voor merries, heeft ze gewoon last van opvliegers ofzo..? Ze begint natuurlijk al een beetje op leeftijd te komen..
Nog even een foto, voor het beeld..