Het is een 11jarige merrie van het merk
NRPS ( Ik weet dat dit van natuure drukke paarden zijn) Maar het probleem is dus ze is niet zo heel druk, ik ken dit paard ook al 8 jaar ( Niet door en door maar haar vorige eigenaar was een vriendin van me).Ik zal even uitleggen wat er aan de hand is:
1. Ik sta lekker aan de poetspaal met haar te poetsen, is niets aan de hand ze staat netjes stil en is wel alert met wat ik doe. Ik draai me om, en ineens staat ze zomaar vanuit het niets op haar achterbenen, Breekt haar touw om vervolgens heel hard naar haar stal of naar de losgooi bak te rennen. Dit is nu al 4 keer voorgekomen.
2. Ik zet haar op stal.. en wil haar halster af doen, gaat ze zomaar vanuit het niets met haar voorbeen slaan, Niet echt gericht ofzo maar ze doet het ook ineens als ik niet eens in de stal staat.
3. WAT ik ook doe, loopt ze gewoon DWARS door mij heen alsof ze me echt niet ziet staan, en natuurlijk zet ik haar dan op haar plaats, want ik heb nu zon instelling gekregen omdat ik het ook niet meer weet, als ze haarzelf als een jong paard gedraagt, Kan ze ook zo behandeld worden als een jong paard, dus met ieder stapje teveel mag ze 3 stappen terug. Overigens als ik niet uitkijk sleurt zij mij ook over het erf heen. Het dier is 1m63 en ikzelf maar 1m60 dus je kan je wel voorstellen hoe dat is.
Ik weet dat dit paard heel wat te verduren heb gehad, een eigenaar die weinig of nooit kwam opdagen, een ongelukje met een schrik draad, en gewoon weg pure aandacht te kort. Dus ergens snap ik best dat ze zoiets heb van krijg de *** allemaal maar ik doe lekker wat IK wil. Maar ik denk zelf dat dit niet helemaal het probleem is want ze doet mij echt niet expres pijn, of wat dan ook.. want je ziet wel aan haar dat ze heel erg op me gesteld is al.
Wie weet iets? of kan mij tips geven op dit moment zijn alle tips welkom want ik snap het soms echt even niet meer.
Dankjewel alvast!!
Gr
Esther

ik weet het echt niet meer hoor, haarogen staan wel heel vreemd als ze het doet, en ze staat ook contstant te snuiven, vandaag is ze ook ff in de ' losgooi' wei geweest en toen stond ze te grazen, en ineens ging ze heeeeel mongool van uit het niets heen en weer springen voor 1 seconde en toen ging ze weer verder eten, alsof het zon stuiptrekking was haha wel heel grappig om te zien maar ik snap er niet zoveel van.. mensen op mijn stal ook niet echt..