Viel mij erg tegen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

principal

Viel mij erg tegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 22:48

Het viel mij tegen vandaag, ik ben nu extra gaan rijden op zaterdag, en mijn dochter 4jr gaat mee. (kan niet anders)

Ik mag het paardje leasen voor 2dgn inde week. Nu is het voor mij al enige tijd geleden dat ik dagelijks op de stal te vinden was, en ben nu weer sinds 2 mnd weer begonnen, en ik wou meer rijden, dusik gevraagd om een vast paardje, nou dat kon, en ik enthousiast begonnen, alleen in de les 1x in de week, en oke wennen aan elkaar, paardje is nl eenkennig naar de andere leaser toe, dus moet nog wennen aan mij, nu met rijden gaat het beter.

Maar ja ben ik wel er geschikt voor om dit ook 2x pw te doen, nou ja vandaag was de dag om de zaterdag erbij te doen, de lessen waren om half twee afgelopen, ik was om half 1 al op stal.

Afgelopen woensdag ging mijn docher al mee, maar ja was mooi weer, ik had les, en ging eigenlijk goed.
Dus vandaag, Nou gezellig gepoetst, maar het paard was erg ongeduldig buiten de box, en maar wiebelen, en draaien. Nu schijnt ze altijd in stal gepoetst te worden, dus om dat te oefenen ben je nog wel bezig.

Nou we waren klaar, dus zadelen maar, ik mij gereed maken, dochter op de juiste plek zetten, dus ik naar buiten, paard was helemaal fris kon niet rustig blijven staan of lopen. Maakte mij erg angstig. Was ik niet gewend. Ook in de bak alles was eng (zogenaamd). Nou eindelijk aan het werk gezet, en mijn dochter zat zich te vervelen, dus ogen te kort om haar te kunnen troosten, dus uiteindelijk in de hoek vd bak met snoepje erbij, en ik kon rijden, dat ging best goed.

Uurtje gereden, ik afstappen, paard vliegt (erg snel lopen dus) naar stal, ze had eten liggen (dat wist ze). Nou we waren inmiddels anderhalf uur verder en klaar om weer naar huis te gaan. Dochter was moe, en viel in slaap in de auto, en ik voel mij erg ontevreden.

Rijden op zich ging goed, maar gewoon het gehele plaatje eromheen is me erg tegengevallen.

Ik vond het ook erg plannen op de zaterdag om naar de stal te gaan, ik ben dat natuurlijk niet gewend, en je moet komen, want ze moet er toch uit. Ik twijfel nu toch erg om as zaterdag weer te gaan. De les niet, dat is mijn vrije dag, wanneer mijn dochter op school zit kan ik zelf daar naar toe, maar ik ben gewoon van slag nu.

Ik voel mij naar, en eigenlijk ook van waar ben ik aan begonnen, het idee je moet elke zaterdag, weer of geen weer, afspraken kun je niet zomaar maken. En ook van, kan ik het eindelijk doen, voelt het niet goed, misschien komt het omdat ik het paard nog niet zo goed ken, en ze is vrij eenkennig en paniekerig (niet qua bokken ofzo, maar gewoon nerveus).
Ik voel me gewoon erg uhm... bah.

Ik twijfel echt om toch door te gaan om te proberen, of gewoon alleen maar te lessen met haar. Ik weet niet en ik denk dat ik het niet vol hou om dit over een half jaar nog te doen.

050206051012

Re: Viel mij erg tegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:27

Stoppen! Als je nu al twijfelt kun je beter stoppen i.p.v. aanmodderen en dan alsnog stoppen.

Kun je geen oppas vinden voor je dochter als jij naar het paard gaat?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:31

Het lijkt mij ook beter als je stopt, hoor. Je moet er wel echt zin in hebben, het is toch een verantwoording die je aangaat. Volg je gevoel, je intuitie; is dit wat je echt wilt nu? Was jij trouwens niet net weer begonnen met paardrijden of ben ik in de war met iemand anders?

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:10

Wat voor een groot deel meespeelt is dat je niet goed op je dochter kan letten en als ze zich dan verveelt kan je niks doen want je zit te rijden.Wat zich weer uit op het rijden , je rijdt niet rustig en op je gemak. Heb je geen oppas voor je dochter? Ik heb hetzelfde probleem die drie van mij gaan ruzie maken en dan ben ik ook niet meer mijn gemak. En dan lukt het ook niet meer met mijn paardje want hij merkt dat ik me niet lekker voel. Probeer een andere oplossing te vinden of een paardje waar het wat beter mee klikt. Of door de weeks te rijden als je dochter op school zit.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:16

Ik zie net je andere topic over de klik. Als je zoveel twijfelt over de klik en je niet op je gemak rijdt is er waarschijnlijk geen klik.
Als er een klik is weet je het zeker meestal is dat ook meteen bij het zien of rijden, Wat meer tijd kost is een band opbouwen met een paard waardoor het als het ware alsnog een klik mee krijgt. Probeer anders een ander lease paardje te vinden. Heb je veel paarden uitgeprobeert voor je deze leasde?

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 07:58

Een oppas vinden gaat niet, papa werkt deze dag, en ouders wonen niet in dezelfde plaats. Ik wou mijn dochter graag laten helpen, kan ze ook, en ik vond het leerzaam om haar ook mee te nemen, andere kinderen, met dieren omgaan, geduld.

Nadya: ja ik was net weer begonnen, Jennasilver: ik heb ook het andere topic over die KLIK geopend.

Ik heb niet veel andere paarden nog geprobeerd, ook was zij het enigste paardje die nog over was, tenminste voor een paar dagen. Maar zij heeft wel een gebruiksaanwijzing. Met rijden heb ik haar wel door nu na 4x, maar het voelt nog niet veilig. Verdrietig
Ik had onlangs de andere leaser gebeld, en zij kwam al met allemaal tips bijv. wortel geven, rug masseren, gewoon op stal poetsen (poetsplaats vind ze eng) enz.

Ik heb er slecht van kunnen slapen, ik heb nog wel op een manege paard gereden, die is een goedzak, braaf, alleen erg(en dan ook erg) sloom, maar dat voelde wel goed weet je.

Misschien ben ik te enthousiast geweest, rijden is leuk, maar ook het verzorgen eromheen vind ik leuk,maar het paardje daar word ik nog nerveus van, en inderdaad mijn dochter is gewoon nog te klein om mee te nemen, en dan ook elke week, geeft mij geen rust. Anders misschien moet ik maar wachten op een ander paardje of gewoon lekker mijn les rijden, ik weet het niet. Ik denk dat ik vandaag wel ga bellen dat ik zaterdag niet meer doe, ik zie er tegenop nl. Ik baal wel, ik dacht kan ik eindelijk wat ik graag wil, maar het totaal voelt niet goed, en ik weet niet of het beter kan worden.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 08:08

Kan je dochtertje niet naar een vriendinnetje op zaterdag ?

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 12:01

Dat kan wel, maar ja hoe plan je dat in, ze heeft nog niet een vast vriendinnetje, dus het kan de ene keer in de ochtend of andere keer in de middag, en dat moet je dan weer afstemmen met het weer, waardoor je of moet wachten tot na de lessen of ook tijdens de lessen kan rijden.

Dat is dan inplannen echt een dag van te voren, denk ik.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 12:04

Ik zou ook stoppen denk ik als ik zo zou twijfelen.
Je moet het toch leuk blijven vinden en niet zoiets hebben van ''nou MOET ik weer''.
Of misschien een ander paard?
Ik weet niet wat er allemaal mogelijk is, maar met dit paard zou ik niet verder gaan op de zaterdag.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 12:09

Dat is het ook in de les gaat het wel goed, maar gister was het buiten goed weer, maar reden met z'n tweeen in de bak, en ze was nerveus, misschien had ik haar moeten longeren dan ofzo, maarja als ik les stap ik er ook zo op. Nee het is niet wat ik verwachte gister. anders blijf ik gewoon lessen rijden, en mocht er nog een ander paard vrij komen, die mij wel trekt, misschien dan.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 12:10

Ja dat zou ik dan proberen..
Het moet wel leuk blijven.

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 12:19

Een paard goed paard krijg je niet zomaar...
Het moet wel klikken!
Als je een paard hebt waar jij niet vertrouwt opzit
en "bang" voor bent is het niet vertrouwt
Een paard voelt zoiets aan.
Ik zou lekker de lessen blijven rijden en je instructrise
vragen of je soms op een iets pittiger paard mag.
Op een slome goedzak kan ook leerzaam zijn hoor!
Als daar even je plekje is maakt dat niks uit!
Je moet je eerst op je gemak voelen voordat je
grotere stappen kan ondernemen...
om van een groot verhaal een klein verhaal te maken:
Stoppen met je lease pony en doorgaan met de lessen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 12:23

Soms heeft het even nodig voordat je die klik krijgt, jullie moeten allebei nog aan elkaar wennen. Daar komt ook nog bij dat ieder paard weer moet wennen aan die andere ruiter op zijn rug. Als je angstig bent sowieso alleen maar onder begeleiding rijden en neem desnoods wat privelessen, en je dochter meenemen op zulke moment (als jij je aandacht jezelf moet houden) helpt natuurlijk ook niet.

Ik zou zelf zeggen: geef het even de tijd. Klik kan ook groeien, jullie moeten aan elkaar wennen.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 10:02

Nou ik heb besloten, ik rij haar alleen nog maar tijdens de les, en als er iemand komt die haar voor meer dgn wilt huren, dan ga ik weer op de manegepaarden rijden. Dus ik ben erg blij. Dit gaat gewoon beter, en zij verdient ook om iemand te hebben die haar meer aandacht kangeven, en ik kan toch met plezier erheen gaan 1x inde week. Iedereen nog bedankt voor de reacties.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:16

Wat naar dat je, ondanks dat je veel plezier in het rijden hebt, er toch een heel vervelend gevoel aan overgehouden hebt. Omdat het een nieuw paard voor je is, is het voor jezelf ook belangrijk dat je de aandacht voor de volle 100% op dat moment bij je paard hebt. Dat je dochter van 4 er anders over denkt dat heb je niet in de hand. Kinderen van die leeftijd vragen nu eenmaal ook aandacht. Misschien wat afleiding voor je dochter, is er op de zaterdag niet een vriend/vriendin of partner die met je mee wil gaan, ondertussen een oogje in het zeil houd voor je dochter of thuis komt oppassen? Anderzijds, als het je vrije weekenddag is, zou mijn voorkeur idd ook naar een doordeweekse dag gaan. De klik of een band moet je opbouwen, dat heeft tijd nodig.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:25

Je hoeft toch niet meteen te stoppen,
maar ga juist weer 'terug' naar de manegelessen en juist wel weer wat verschillende paardjes rijden.
Veel maneges geven ook 's morgens les en kan je 1 (of als je wilt 2) keer in de week gewoon lessen.

Een leasepaardje heeft veel weg van bijrijdpaard/verzorgpaard en dus veel eigen verantwoordelijkheid.

Ga dus gewoon lekker manegelessen rijden zonder verdere verplichtingen en als je over je zelf het idee hebt dat je wel de verantwoordelijkheden aan kan van een leasepaard en het weer zelf durft probeer het dan opnieuw en misschien nog wel even met een wat rustiger (misschien ouder) paardje, waar je zelf nog veel van kan leren.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 21:28

Ik rij haar gewoon in de les overdag. En dat gaat goed, als ik nog extra tijd had doordeweeks had ik wel voor twee x gekozen, maar ik werk ook nog 4dgen onder schooltijd, dus dat gaat niet lukken, en het weekend is dan nog als enige over, om ook leuke dingen thuis en met dochter te doen. Ik heb nu wel vrede om het zo te laten, en ik kijk uit naar de les op haar.

Een paard is net een kind je moet er veel tijd insteken, ook als je geen zin hebt, ik heb al een kind en het is moeilijk om dat dan te verdelen. Misschien als ze groter is (puber ofzo), dan hoef je niet rekening te houden meer met ophalen en brengen, en ga je die tijd anders indelen.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:46

Ha N.! Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan. Grappig dat je ook weer begonnen bent. Alleen jammer dat het even is tegengevallen.

Ken je ons nog; moet wel..na onze halve jeugd op de manege te hebben doorgebracht? Francis (Droste) en ik (Rambo) hebben - tijdelijk - samen een paard, Yvonne (Fury) heeft haar eigen pony.

Leuke naam voor op bokt heb je gekozen Knipoog

Lisa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:00

Als je nu al zo twijfelt zou ik inderdaad ook stoppen. Als je het echt graag wilt zijn er vast nog genoeg andere paarden!