Het viel mij tegen vandaag, ik ben nu extra gaan rijden op zaterdag, en mijn dochter 4jr gaat mee. (kan niet anders)
Ik mag het paardje leasen voor 2dgn inde week. Nu is het voor mij al enige tijd geleden dat ik dagelijks op de stal te vinden was, en ben nu weer sinds 2 mnd weer begonnen, en ik wou meer rijden, dusik gevraagd om een vast paardje, nou dat kon, en ik enthousiast begonnen, alleen in de les 1x in de week, en oke wennen aan elkaar, paardje is nl eenkennig naar de andere leaser toe, dus moet nog wennen aan mij, nu met rijden gaat het beter.
Maar ja ben ik wel er geschikt voor om dit ook 2x pw te doen, nou ja vandaag was de dag om de zaterdag erbij te doen, de lessen waren om half twee afgelopen, ik was om half 1 al op stal.
Afgelopen woensdag ging mijn docher al mee, maar ja was mooi weer, ik had les, en ging eigenlijk goed.
Dus vandaag, Nou gezellig gepoetst, maar het paard was erg ongeduldig buiten de box, en maar wiebelen, en draaien. Nu schijnt ze altijd in stal gepoetst te worden, dus om dat te oefenen ben je nog wel bezig.
Nou we waren klaar, dus zadelen maar, ik mij gereed maken, dochter op de juiste plek zetten, dus ik naar buiten, paard was helemaal fris kon niet rustig blijven staan of lopen. Maakte mij erg angstig. Was ik niet gewend. Ook in de bak alles was eng (zogenaamd). Nou eindelijk aan het werk gezet, en mijn dochter zat zich te vervelen, dus ogen te kort om haar te kunnen troosten, dus uiteindelijk in de hoek vd bak met snoepje erbij, en ik kon rijden, dat ging best goed.
Uurtje gereden, ik afstappen, paard vliegt (erg snel lopen dus) naar stal, ze had eten liggen (dat wist ze). Nou we waren inmiddels anderhalf uur verder en klaar om weer naar huis te gaan. Dochter was moe, en viel in slaap in de auto, en ik voel mij erg ontevreden.
Rijden op zich ging goed, maar gewoon het gehele plaatje eromheen is me erg tegengevallen.
Ik vond het ook erg plannen op de zaterdag om naar de stal te gaan, ik ben dat natuurlijk niet gewend, en je moet komen, want ze moet er toch uit. Ik twijfel nu toch erg om as zaterdag weer te gaan. De les niet, dat is mijn vrije dag, wanneer mijn dochter op school zit kan ik zelf daar naar toe, maar ik ben gewoon van slag nu.
Ik voel mij naar, en eigenlijk ook van waar ben ik aan begonnen, het idee je moet elke zaterdag, weer of geen weer, afspraken kun je niet zomaar maken. En ook van, kan ik het eindelijk doen, voelt het niet goed, misschien komt het omdat ik het paard nog niet zo goed ken, en ze is vrij eenkennig en paniekerig (niet qua bokken ofzo, maar gewoon nerveus).
Ik voel me gewoon erg uhm... bah.
Ik twijfel echt om toch door te gaan om te proberen, of gewoon alleen maar te lessen met haar. Ik weet niet en ik denk dat ik het niet vol hou om dit over een half jaar nog te doen.